Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Peugeot 206 falujące obroty wysoka temperatura silnika

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Peugeot 206 falujące obroty wysoka temperatura silnika
Autor Wiadomość
czerkas1
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Raszyn

Post Peugeot 206 falujące obroty wysoka temperatura silnika
Witam!

Przekopałem fora już wielokrotnie i nie znalazłem rozwiązania problemu. Zaczęło się od tego, że mój Peugeot 206, 1.4i, 8 zaworów, 2003r, źle chodził na zimnym silniku tj. zapaliłem i gasł, obroty strasznie skakały,aż się zdusił. Rozgrzał się i chodził dużo lepiej.
Walnięta była cewka WN, (świece niedawno wymienione) wymieniłem, następnie czujnik MAP (ciśnienia i temp. w kolektorze dolotowym). Chodzi elegancko na zimnym silniku, ale...
Jak się rozgrzeje a robi to jakoś dziwnie wolno, więc może walnięty jest termostat, obroty na biegu jałowym zaczynają mu skakać, szczególnie po wysprzęgleniu (najbardziej) i z reguły od tego falowania gaśnie (temperatura jest wtedy około 90 stopni)- jak się schłodzi w czasie jazdy- jest ok.
Wymieniłem czujnik temp. płynu chłodzącego, krokowca, czujnik położenia przepustnicy i nic.
Cyklicznie wywala mi błąd P0110 (błąd obwodu czujnika temperatury powietrza dolotowego oraz P0115- błąd obwodu czujnika temperatury cieczy chłodzącej)- pomimo wymiany czujników i dzieje się tak w wyższej temperaturze. Odczyty temperatury z kompa sa OK.
Z sondy Lambda- przed katalizatoem napięcie się zmienia od 0,05 do ok 1V, za katalizatorem (druga sonda- raczej stałe ok 0,6 do 0,7V).
Jeżeli zagrzeje se powyżej temp. 90 stopni to wentylator się załącza i schładza silnik.
Reasumując: problem z jazdą zaczyna sie w korku i zapewne w lecie będzie.
Jeżeli nie jest całkowicie rozgrzany naprawdę chodzi nieźle).
Czy ma ktoś jakieś pomysły??


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:49, 28 Lut 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Czujnik temperatury powietrza masz w MAP,masz jeszcze czujnik termiczny zimnego rozruchu i jest na jednym z pinów temperatury cieczy a drugi do masy.Wypnij wtyczkę z MAP i zobaczysz jaka będzie reakcja.Ważne są też luzy na zaworach jak tak głupieje.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:18, 28 Lut 2013 Zobacz profil autora
czerkas1
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Raszyn

Post
Próbowałem odpinać sondę lambda, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, Map, krokowca i nawet czujnik położenia przepustnicy- nic nie pomagało.
Zawory były ustawiane około pół roku temu przez mechanika.
To ewidentnie związane z temperaturą pracy silnika- a mi brakuje pomysłów, a gdzie jest umiejscowiony dokładniej ten czujnik zimnego rozruchu??


Post został pochwalony 0 razy
Pią 8:41, 01 Mar 2013 Zobacz profil autora
ATF
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rolewice
Płeć: Mężczyzna

Post
A nie ciągnie gdzieś lewego powietrza?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 9:25, 01 Mar 2013 Zobacz profil autora
czerkas1
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Raszyn

Post
Ponadto: rozbierałem cały układ dolotowy włącznie z kolektorem ssącym i nic nie znalazłem, żadnych pęknięć, rozszczelnień. Przepustnicę również czyściłem.
Jeszcze spróbuję go rozgrzać i odłączyć wtyczkę od alternatora??
Czy może to być coś z czujnikiem wału korbowego, czy raczej nie?? Pali bez zarzutu- elegancko (wymieniałem niedawno rozrusznik).
Jego problemy się zaczynają jak stoję w korku i zaczyna się mocniej grzać, ale jeszcze przed włączeniem wentylatora.
Dodam, że czasami potrafią mu się zawiesić obroty powiedzmy na 1200 przy puszczeniu pedału gazu, ale po chwili schodzą w dół.
Masę na skrzyni również czyściłem.
Uzupełniając- mam założony do niego LPG (4 lata temu). Ta sytuacja występuje zarówno na benzynie i gazie. Na gazie troszeczkę gorzej, bo od tego falowania zdusi się, a na benzynie czasami się odratuje. Jak dodam gazu, to chodzi ładnie i trzyma obroty.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 9:46, 01 Mar 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Czujnik temperatury jest z tyłu od strony skrzyni to i ten też tam musi być i obydwa są dwu pinowe,to jest według schematu z Tolerance Data.Sprawdź jak pisze ATF może łapać też fałszywe powietrze.Zobacz na czujnik położenia wału, jak się nagrzeje to też może się tak dziać.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:05, 01 Mar 2013 Zobacz profil autora
czerkas1
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Raszyn

Post
Ok. Czujnik położenia wału jest przy skrzyni od chłodnicy z tego co widzę. Wyjmę go i zobaczę w jakim jest stanie. Jeszcze jedno pytanie, z czego to auto pobiera informację na obrotomierz- podejrzewam, że z kompa, ale komputer skąd ma informacje o obrotach- z czujnika położenia wału korbowego, czy innego??


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:58, 01 Mar 2013 Zobacz profil autora
czerkas1
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Raszyn

Post
Roman 59

Zrobiłem pewną próbę: a mianowicie odpiąłem przewód podciśnienia od serwa do kolektora ssącego auto wskoczyło na wyższe obroty i równą pracę na rozgrzanym silniku. Przedmuchałem zaworek zwrotny od serwa do przewodu, złożyłem i zaczął normalnie chodzić w wysokiej temperaturze, przejechałem około 1 km było ok (robiłem próby hamowania i jazdy od zera). Zatrzymałem i zaczął znowu źle chodzić. Wahania mniejsze, ale temu wszystkiemu towarzyszy przydławianie się przy wduszeniu pedału gazu- tak jakby miał zły skład mieszanki.
Może być coś z serwem nie tak??


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:55, 01 Mar 2013 Zobacz profil autora
czerkas1
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Raszyn

Post
Witam ponownie.
Cały czas wywala mi błąd P0115- błąd obwodu czujnika cieczy chłodzącej- co z tym dalej zrobić.
Dzisiaj sprawdzałem oporność grzałek w sondach lambda:
1. przed katalizatorem 3,2 ohm
2. za katalizatorem 6.1 ohm
czy to są dobre wartości??
Wykręciłem czujnik wału korbowego i przeczyściłem.
Ponadto wykręciłem jeszcze jeden czujnik i mam pytanie od czego jest- bo według mnie ma związek z temperaturą. Jest na jeden pin i jak podpinam miernik do pinu i masy wykazuje przerwę??
Ponadto sprawdziłem zawory- regulacja OK.
Dołączam linki do zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Czekam na porady i podpowiedzi.

A mowa chyba jest o tym (link poniżej), tylko jakie on ma konkretnie zadanie- podaje temperaturę do ECU?? i na wskaźnik??
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czerkas1 dnia Sob 14:07, 02 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Sob 13:32, 02 Mar 2013 Zobacz profil autora
pablo1009
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Tak jak myślisz jest to czujnik cieczy chłodzącej . Wydaje mi się że steruje on mieszanką rozruchową i jak osiągnie daną temperaturę zaczyna bądź przestaje przewodzić (nie jestem pewien)... najlepiej jak byś go podgrzał i zobaczył czy zaczyna przewodzić i w jakiej temperaturze Wink. a odnośnie serwa to możesz to sprawdzić poprzez jego odpięcie i zaślepienie przewodu, zrobić tak parę kilometrów i sprawdzić . Jak membrana jest gdzieś dziurawa i bierze lewe powietrze to mogą występować takie objawy ... A tak po za tym to jak zdecydujesz się na taką jazdę to trzymaj się z dala od głównych drug p


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:32, 04 Mar 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Czujnik temperatury nie działa na zasadzie przerwy,tylko na zasadzie rezystencji.To może być ale ten czujnik termiczny który uruchamia dyszę zimnego rozruchu.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:04, 05 Mar 2013 Zobacz profil autora
pablo1009
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Znaczy on działa na zasadzie włącznika/wyłącznika. Nie wiedziałem jak to się nazywa a wszędzie podają ''czujnik temperatury płynu chłodzącego'' bynajmniej ja się tylko z takimi nazwami spotkałem.... czerkas1 a ty ten problem już rozwiązałeś ??


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:19, 05 Mar 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Zapewne chodzi Ci o bimetal którego w tym samochodzie nie ma .


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:25, 05 Mar 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
kolego sprawdz wtryskiwacz nr 4 .... w tych sitach francuskich lubi sie lac woda przez dysze spryskiwacza ... sprawdz styki na nim... jesli są do d... wymien wtrysk i zarob od nowa kable ... 90% wtrysków wzykle pada jesli najdzie tam wody

nastepna bolączką tych sitów jest regulator cisnienia paliwa w baku lecz to mało pasi do twojego auta

po 3 gdy auto jeszcze jest w miare zimne poszarp kablami... moze wiązki sie gdzies przetarły...
zacznij od ttych czujników .


czujnik temp powietrza powinien miec opornosc
3.5Kohma do 4.1Kohma przy temp 10stopni
2,3Kohma do 2,6Kohma przy 20 stopniach

dla czujnika temp cieczy te same wartosci plus przy 90 stopniach 200-250ohm

jesli nic nie znajdziesz sprawdz styki na sterowniku.

sprawdz tez zawor elektormagnrtyczny filtra aktywnego.... od czyszczenia oparów z zbiornika...
mozez sprawdzic go podając na niego 12v powinien nie puszczac nic bez napiecia. a z napieciem powinien poscic powietrze. .
to chyba wsio...
daj znac co i jak


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:44, 05 Mar 2013 Zobacz profil autora
czerkas1
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Raszyn

Post Falowanie
Panowie:

Samochód trafił w końcu do mechanika w Warszawie na Jutrzenki, bo dodatkowo wentylator chodził cały czas. Pogrzebali w okablowaniu i tą usterkę usunęli, ale z obrotami nadal jest coś nie tak.
1. Czy normalnym działaniem termostatu jest dojście temperatury w czasie jazdy do około 90 stopni i spadnięcie do jakichś 80 stopni i powrót-termostat wymieniony- co prawda przysłali mi o większej troszeczkę średnicy, ale opiłowałem i zamontował się ok- a dopasowywali po numerze z Peugeota.
2. Problemy z obrotami w 95% przypadków pojawiają się w czasie jazdy przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czyli przy zatrzymywaniu- A TOWARZYSZY TEMU WYSPRZĘGLANIE. rZADKO TO SIĘ ZDARZA PRZY PRZYGAZOWANIU W MIEJSCU.
Znajomy mechanik powiedziałmi, że na 100% czyszczenie przepustnicy i krokowca powinno pomóc, tylko nie pamiętał:
JAK SIĘ ROBI ADAPTACJĘ SLINICZKA KROKOWEGO- mówił żeby wcisnąć pedał gazu do oporu przekręcić zapłon na pozycję nr 2 i odczekać około 1 min- ale nie był pewien czy tak się robi.
Ponadto objawy z obrotami są zarówno na gazie i benzynie, więc rola wtryskiwacza paliwa na gazie jest znikoma.
Obecnie nie wykazuje mi żadnych błędów na komputerze. Przed wizytą u mechanika były błędy w obwodzie czujnika temperatury.

Czekam na info odnośnie adaptacji silniczka krokowego- bo wiem, że nie trzeba wcale podłączać do diagnoskopu i trwa to krótko.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:11, 20 Mar 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin