Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Piszczące hamulce przednie :)

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Piszczące hamulce przednie :)
Autor Wiadomość
Gość







Post Piszczące hamulce przednie :)
Temat stary jak... motoryzacja.
Podobno są klocki hamulcowe o róznej twardości, podbno jest wiele słusznych i nie słusznych klocków praz opinii na temat wyższości jednych nad drugimi i odwrotnie.
Ale nie o to chodzi, dziś moje piszczące klocki zirytowały mnie dostatecznie mocno, że postanowiłem zadziałać i kupiłem smar do tychże. Nie jest to słynny smar miedziowy ale podobno specjalny smar do piszczących hamulców.
Opakowanie smaru wygląda jak saszetka szamponu jednorazowego zaś sam smar konsystencją przypomina zwykły smar litowy serii ŁT jest żólty o przeciętnej gęstości.

Praca nad przednimi hamulcami zajęła ok. godzinki. Przesmarowane zostały prowadnice klocków oraz ich metalowe powierzchnieod od stronyu tłoczka i zacisku oraz prowadniki zacisku. Efekt jak na razie pierwsza klasa po prostu nastała cisza.

Jak doszedłem do tego, że trzeba smarować ? Ano jeśli było wilgotno na dworze to hamulce praktycznie nie piszczały. Jeśli zaś było pogodnie , ciepło to po kolejnym hamowaniu przeraźliwie piszczało.
Wto 1:19, 13 Lut 2007
Gość







Post
Smar to jedno ale w większości rodzajów hamulcy występują specjalne blaszki lub sprężynki. Niektórzy kierowcy je pewnie pogubili i nawet nie wiedzom że powinno tam być coś takiego. Poprostu je trzeba założyć, albo poprostu wymienić stare na nowe.
Pon 21:18, 19 Lut 2007
kubus
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

Post
A prawda jest taka że klocek podobnie jak prowadnice zacisku i sam zacisk powinien lekko pracować ,mam na myśli klocki które trzeba czasami potraktować szlifierka żeby lużno whodziły w prowodzenia,potem smar miedziowy wysokotemperaturowy i po temacie.a tak wogóle jak klocki są h................. to żaden zabieg nie pomoże jak wymiana na lepsze.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:17, 19 Lut 2007 Zobacz profil autora
BenyBenito
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

Post
witam,z tym smarem miedziowym wysokotemperaturowym to trochę bym uważał,dlatego jak sama nazwa wskazuje jest on odporny na temperaturę i co za tym idzie nie przewodzi dobrze ciepła nie oddając go na zacisk i pozostałe elementy,więc klocki po hamowaniu kilka razy z dużej prędkości po prostu się gotują bo jest słabsza przewodność ciepła,są do takich rzeczy specjalne smary np.firmy ATE lub innych producentów ukł.hamulcowych.Przecież w nowych autkach nigdzie nie ma smaru miedziowego w hamulcach.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:49, 04 Paź 2007 Zobacz profil autora
manios
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok

Post
wydaje mi sie ze producent piszac ze ten smar jest odporny na temperature nie mial na mysli tego iz nie przewodzi on ciepla. chyba poprostu chodzi tu oto ze w wysokich temp. nie zrobi sie z niego plynna postac. jak sama nazwa wskazuje Very Happy smar ten zawiera drobinki miedzi ktora przewodzi cieplo bardzo dobze, i tez dlatego nalezy stosowac wlasnie ten smar a nie zaden inny. wiadomo ze nie nalezy przesadzic ale posmarowac nie zaszkodzi............ Cool


Post został pochwalony 0 razy
Nie 0:01, 07 Paź 2007 Zobacz profil autora
BenyBenito
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

Post
witam,w sumie każdy smaruje tym co uważa za stosowne,będąc na szkoleniu producenta hamulców firmy ATE miałem możliwość zobaczenia w praktyce jaka jest faktyczna przewodność cieplna z zastosowaniem różnych smarów,przez specjalną kamerkę widać to jak na dłoni więc przestałem stosować smar miedziowy.pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 14:54, 07 Paź 2007 Zobacz profil autora
Gość







Post
muszę zgodzić się z kolegą BenyBenito bo smar miedziowy nie stosuje się do chamulców tylko do styków elektrycznych ale poco kłócic się o beznadziejne drobnostki po prostu każdy smaruje tym co ma .
Nie 18:52, 18 Sty 2009
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin