Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
problem opel corsa b 1.7d dymi na fioletowo po nocnym postoj
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
problem opel corsa b 1.7d dymi na fioletowo po nocnym postoj
Autor Wiadomość
Gość







Post problem opel corsa b 1.7d dymi na fioletowo po nocnym postoj
Mianowicie mam taki problem . Posiadam opla corse b z 97 roku z silnikiem 1.7d . ostatnio zauwarzylem ze po nocnym postoju szarpie silnikiem i strasznie dymi na fioletowo. pracuje w warsztacie jako poczatkowy mechanik . Z tego co koledzy i szef mi powiedzieli to albo zawory albo pierscienie polecialy . postanowilem zmierzyc cisnienie . I okazalo sie ze na 2 cylindrach cisnienie jest 30 bar a na 2 pozostalych po 16 i 17 . koszt naprawy głowicy z uszczelka i szpilkami i ewentualnie z pierscieniami i panewkami to ok 2,500 zl . prosze o jakas podpowiedz jak by morzna bylo wyeliminowac ktoras z opcji (pierscienie lub zawory ) lub w jaki sposob morzna temu zaradzic zeby nie ladowac sie w takie koszty . Morze ktos juz mial taki przypadek.??
licze na jakas pomoc
Pozdrawiam .
Śro 23:08, 28 Sty 2009
Gość







Post
ten opelek to dymi tylko na zimnym silniku czy nie ma znaczenia?
Śro 23:14, 28 Sty 2009
Gość







Post odpowiedz
tylko na zimnym jak postawie go okolo 15 do garazu . i rano zachodze to okolo 8 rano odpalam .
Śro 23:23, 28 Sty 2009
Gość







Post
zrób sobie próbe olejową ,wtedy się czegoś dowiesz. twoi koledzy na pewno wiedzą o co kaman.
Śro 23:23, 28 Sty 2009
Gość







Post
o to chodzi ze robilem i sie nie niby zmienilo. a jak nagar na zoworach moze byc ?? to jak to oczyscic ?? i czyy jak proba olejowa da cos to co robic ?? zalac nafta na 24 godz ??
Śro 23:25, 28 Sty 2009
Gość







Post
czyli twierdzisz że po próbie olejowej ciśnienie na tych felernyh cylindrach nic nie wzrosło?
Śro 23:28, 28 Sty 2009
Gość







Post
no wlasnie o to chodzi ze nie . ale mi sie wydaje ze jezeli to pierscienie to siadlo by na wszystkich 4 albo moze chociaz na tamtych dwoch by bylo nirzsze. a zawory moga sie niedomykac ??
Śro 23:30, 28 Sty 2009
Gość







Post
z pierśćieniami to jest różnie samochód nierówno pracuje przez spadek ciśnienia na tych 2 cylindrach . po pewnej weryfikacji zawory się wymienia lyb dociera, jeżeli próba olejowa naprawdę nic nie dała to twoja opcja jest poprawnna , jest terz możliwe, że zawór się wypalił. gdybyś mógł to opisz mi w jaki sposób zrobiliście próbę olejową.
Śro 23:38, 28 Sty 2009
Gość







Post
i jeszcze pytanie- zagrzany silnik pracuje ladnie??i bez dymu?
Śro 23:48, 28 Sty 2009
Gość







Post odp
tylko przy pierwszym odpaleniu jest tak . a jak odpale i pochodzi okolo 1 minuty i zgasze i potem odpalam to jest ok. A na cieplym silniku jest wszystko dobrze . A probe olejowa robilem w taki sposob (dzisiaj byla powtorka) . Olej napedowy wymieszany z olejem 15w40 i zalany na cylindry odstawione na okolo 3/4 godziny . I co jakisz czas na biebu 5 przesówany samochod zeby sie ruszyly troszke tłoki . Zrobilem dzisiaj znowu prube olejowa zeby sprawdzic czy cos sie zmienilo . Ale nie mialem morzliwosci zeby zmierzyc bo ten przyrzad jest nieszczelny ta koncówka ktora sie wkreca w głowice to przepuszcza cisnienie . Na jenym cylindrze tylko sie udalo i pokazalo 36 atmoswer . Nie wiem co sie dzieje . Sprobuje zalac sama nafta i postawic na noc i okarze sie czy przy porannym odpalaniu dalej bedzie dymil . A jerzeli to niepomorze to koszt naprawy jest nieoplacalny (oczywscie chodzi mi o czesci ) pojdze do tzw żyda .
Czw 18:18, 29 Sty 2009
Gość







Post opd
a zaworow sie nie da wymienic przeciesz bez sciagniecia głowicy . A planowanie + zawory do 600 zl + uszczelka pod głowice 500 zł + reszta uszczelek + szpilki okolo 400 zl . no i doliczyc rozrzad . I ewentualnie pierscienie i panewki . A tłoki to juz wogole zalamka . koszt za komplet okolo 2200 zl ceny ktore podaje to oczywiscie bez roboty bo sam sobie bym to zrobil. Smile
Czw 18:36, 29 Sty 2009
Gość







Post
jacekw18 nie przesadzaj głowica ok. 500zł szpilki i uszczelka ok.200 i wydaje mi się że na tym się zamknie.
Czw 18:42, 29 Sty 2009
Gość







Post
mam wątpliwości co do pomiaru ciśnienia przez was, myślę że jeżeli nie stracił na mocy to musisz skupic uwagę raczej na wtryskach, lub pompie. sprawdz te ciśnienie, [dokładnie i dobrym sprzzętem!!!!!!!!!!] manometr jak wiadomo nie morze być byle jaki [to jest diesel.]
Czw 19:32, 29 Sty 2009
Gość







Post
po ściągnięciu głowicy wszystko się dowiesz, nalej wtedy benzynę na tłoki jak będzie się trzymać to jest ok z tłokami i pierścieniami a jak ucieknie to niestety czeka cię najgorsze. Lecz myślę że to głowica albo któryś z popychaczy.
Czw 19:55, 29 Sty 2009
Gość







Post odp
manometr wlasnie nie jest zly . ale jak mierzylem wczesniej to czemu pokazalo tak niskie cisnienie ?? z tego co mo chlopaki mowili to ze to nie jest wina wtrysków ani pompy bo by gorzej palil caly czas sam juz nie wiem. co jest a masz jakis dostep do hurtowni motoryzacyjnej zebys sprawdzil mi cene takiego kompletu jak ci napiszalem wczesniej ?? mianowicie uszczelka pod głowice + szpilki i reszta uszczelek + panewki i pierscienie . ale uszczelke z tej lepszej firmy.
pozdrawiam
Czw 20:16, 29 Sty 2009
Gość







Post
wiesz czy na mocy stracil to niewiem . bo auto posiadam dopiero jakis 4 mies wczesniej mialem kłopot ze swiecali grzaly mi caly czas przez jakies 7 minut wiec wymienilem czyjnik odpowiedzialny za swiece. i teraz grzeja tylko jakies 3 sek po odpaleniu silnika . i po wymianie tego czujnika dopiero to zaczelo sie dziac moze to cos ci wiecej powie:/ a co do pompy i wtrysków to przez to chyba nie byla by taka roznica cisnien na cylindrach.a czy firmy uszczelek ; DT ELRING i DT GLASER sa dobre czy niebardzo ??
pozdrawiam
Czw 20:24, 29 Sty 2009
Gość







Post
musisz znaleźć firmę co się specjalizuje w regeneracjach głowicy, sprawdzają prowadnice zaworowe uszczelniacze wymieniają sprawdzają szczelność układu chłodzącego, szlifują gniazda zaworowe jeszcze chyba popychacze i przeważnie to wszytko w granicach 500 do 600zł .
Jaki przebieg ma to auto bo nie wydaje mi się żeby trzeba było wymieniać pierścienie i panewki to nie jest zrobione z papieru.
Czw 20:51, 29 Sty 2009
Gość







Post
więc motorze1138 uważasz że przenikliwa bendzyna nie przedostanie się do miski między zamkami bo ja w to wątpie.
Czw 21:37, 29 Sty 2009
Gość







Post
Bardzo często zakładałem elringa.I było ok.
Czw 21:44, 29 Sty 2009
Gość







Post
tak nie powinna się przedostać
Czw 21:49, 29 Sty 2009
Gość







Post
wiesz co? próba olejowa wygląda tak; wlewasz do tych wadliwych cylindrów po 5 cm sześciennych oleju można odczekać kilka minut i ponownie mierzysz ciśnienie. jeżeli wzrasta do0,7at. zużycie przylgni i gniazd wzrost do 1,5at może świadczyć o zapieczeniu pierścieni a wzrost o 2at to zużyte pierśćienia albo gładż cylindrra .
Czw 21:55, 29 Sty 2009
Gość







Post
teraz powiedz o ile wzrosło ćiśnienie po próbie .
Czw 22:02, 29 Sty 2009
Gość







Post odp
a co do zalania benzyna po sciagnieciu głowicy . to benzyna nie wyparuje ??
mogl bys sie rozparzec ile by kosztowal taki remont z pierscieniami i panewkami ?? oczywiscie same czesci . moze szew w jakiejs drorzszej churtowni szukal . No ale sa tez uszczelki tansze po 250 ale powiedzial mi ze na tej tanszej długo nie posmigam ze niby jest zacienka czy cus.
Czw 22:06, 29 Sty 2009
Gość







Post
napisz ile auto ma przebiegu!
Czw 22:10, 29 Sty 2009
Gość







Post odp
ale jezeli na pierscieniach byl nagar . to po 2-krotnej probie olejowej dymienie powinno ustac po jakichs 200 km . czy nie ?? a przebieg jaki wskazuje licznik to okolo 166 tys troche malo zeby to tak szybko wszystko polecialo wedłog mnie.
Czw 22:14, 29 Sty 2009
Gość







Post
dymi to przez pierścienie lub uszczelniacze zaworów. a czy ten samochód nie był przegrzany. tak wogóle to od początku jak go masz to ci się to dzieje, bo przecierz pierścienie nie padają tak z dnia na dzień.
Pią 0:50, 30 Sty 2009
Gość







Post
wedłóg mnie to jeżeli ciśnienie oleju masz wporządku i silnikpracule cicho jak jest ciepły to nie masz po co wymieniać panewek. a koszt wymiany pierścieni ,zrobienia głowicy plus uszczelka pod głowicę i pokrywę zaworów nie powinien przekroczyć 1500zł bez roboty.

Edit by Tarantula/ Istnieje opcja EDYTUJ
Pią 0:59, 30 Sty 2009
Gość







Post
a wracając do twojego pytania to dymienie nie ustanie to jest tylko próba dzięki której dowiadujesz się zmianę ciśnienia w danej chwili.
Pią 1:08, 30 Sty 2009
Gość







Post
motor1138 i co sądzisz o problemie kolegi?
Pią 18:49, 30 Sty 2009
Gość







Post
motor1138 i co sądzisz o problemie kolegi? Piwo
Pią 18:50, 30 Sty 2009
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin