Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Problem - śruba koła pasowego

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Problem - śruba koła pasowego
Autor Wiadomość
michal801
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post Problem - śruba koła pasowego
Honda civic crx z 90 roku 16 zaworów.
Niemoge odkręcić śruby koła pasowego uzyłem pneumata 680Nm i ani drgnie. Znajomy mówił że miał ten sam problem i próbował pneumatem który jest stosowany przy ciężarówkach i nic, w czym problem czy hondy mają jakoś inaczej a może jest lewy gwint.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:31, 09 Paź 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Witam! Zwykle jest w kierunku przeciwnym do obrotow silnika.Czesto sa stosowane kleje "wspomagajace" takie polaczenia.Wowczas wystarczy podgrzac leb sroby.Pozdrawiam.Stefan.
Pią 22:46, 09 Paź 2009
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
zablokuj twardym śrubokrętem wieniec na kole zamachowym a druga osoba niech odkręca śr. na kole pasowym,gwint napewno jest prawy
p.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:00, 09 Paź 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Witam! Jezeli kluch udarowy(zakladam ze sprawny) 680 Nm nie "pomogl" to co kolega chce zrobic zwyklym kluczem i srobokretem? Pozdrawiam.Stefan.
Sob 0:50, 10 Paź 2009
grzegorz1805
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA
Płeć: Mężczyzna

Post
nieraz zwykły klucz pomoże


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:35, 10 Paź 2009 Zobacz profil autora
GraloFH440
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Ja stawiam na ten klej, tak jak pisał Stefan. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 1:32, 11 Lis 2009 Zobacz profil autora
grzegorz1805
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA
Płeć: Mężczyzna

Post
kolego może nie znajduj jakiś starych tematów sprzed miesiąca i nie odpisuj na nie bo pewnie on już z 50 razy odkręcił tę śrubę


Post został pochwalony 0 razy
Śro 12:26, 11 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gridlock
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Grzegorz a może gostek się jeszcze meczy. I tak na przyszłość to raczej tych śrub nie grzeje się palnikiem, gdyż tam jest uszczelniacz i szlag go trafi.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:24, 11 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Witam! cytat:"I tak na przyszłość to raczej tych śrub nie grzeje się palnikiem, gdyż tam jest uszczelniacz i szlag go trafi."-sadze ze po pierwsze to nalezy umiec poslugiwac sie palnikiem a po drugie to zeby az tak rozgrzac kolo pasowe(ponad 200 stopni) to potrzeba BARDZO DUZEGO palnika. Smile Pozdrawiam.Stefan.
Śro 14:14, 11 Lis 2009
Gość







Post
Stefan ,masz trochę racji ,ale gadasz czasami głupoty. wpływ ciepła powoduje twardnienie materiału simeringu,i wcale nie trzeba 200 stopni. ja myslę że po odkreceniu śruby przy użyciu palnika to ten uszczelniacz to szrot a ze wzgledu na niską cenę wymiana i po kłopocie.
Śro 16:40, 11 Lis 2009
Gość







Post
Witam! Dobrej klasy uszczelniacz te temperature spokojnie zniesie.z kolei mechanik ktory KOLO grzeje tak mocno to raczej ........!Grzeje sie tylko SZESCIOKAT ! Kolega pewnie po zdjeciu kola nie bedzie rozpaczal nad starym uszczelniaczem.Lepiej to jak urwac cos i pozniej wykrecac z walu..Pozdrawiam.Stefan.
Śro 17:59, 11 Lis 2009
Gridlock
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
często odkręcam te śruby i nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się jej urwać. Wystarczy dobry klucz, zablokowane koło zamachowe i musi sie odkręcić. Grzanie samego sześciokąta nic nie da gdyż śruby te na ogół są dosyć długie. Tez nie przy każdym zdjęciu koła trzeba wymieniać uszczelniacz np. do rozrządu. Niektóre uszczelniacze sa dosyć drogie patrz Trasit - 230zł.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:54, 11 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Witam! Kolega pisze:" uzyłem pneumata 680Nm i ani drgnie." to jaki lepszy klucz?Odnosnie grzania to proponuje tak dla przykladu zobaczyc jaki skutek daje grzanie lba sruby. Pozdrawiam.Stefan.
Śro 20:05, 11 Lis 2009
Gość







Post
daje i nie ma co do tego wątpliwości ,ale po grzaniu uszczelniacz szrot,nie ma wiecej co debatować.
Śro 20:33, 11 Lis 2009
turboplus+
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
ja proponuje. poprosic kogos by trzymal jakos breche a ty wes jakis konkretny mlot i wal po przez to breszke w leb sruby . nie musze chyba mowic ze musisz do tego walniecia sie przylozyc .a nastepnie sprobuj odkrecic a jak to juz nie pomoze to odkrec rozrusznik i zablokuj czyms wieniec wez rure i sprubuj tak odkrecic nie raz to pomaga przynajmniej w moich przypadkach .


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:40, 11 Lis 2009 Zobacz profil autora
michal801
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Śuba odkęcona, dziwne spodziewałem się długiej śruby a ona miała jakieś 3 cm gwintu.
Zablokowałem wał klucz do półosi i na to rura 1.5m i dopiero z niewielkimi oporami dało się odkęcić ale za drugim razem.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:00, 11 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Witam! Dobra metoda na skrzywienie koncowki walu. Smile pozdrawiam.Stefan.
Śro 21:27, 11 Lis 2009
Gridlock
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Stefan mówisz poważnie czy żartujesz? Wału nie da rady skrzywić. Wał prędzej pęknie niż się skrzywi.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:54, 11 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Witam! Kilka razy juz widzialem skrzywione koncowki walu.Nie mam jednak pewnosci czy to od takiego wlasnie odkrecania kola8czesto na lbach widac slady przecinaka) czy "podzwonne" pamiatki to byly.Ja stosuje w razie potrzeby stara sprawdzona metode. Smile Pozdrawiam.Stefan.
Czw 0:33, 12 Lis 2009
grzegorz1805
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA
Płeć: Mężczyzna

Post
to tak samo możesz skrzywić przy dokręcaniu jakieś brednie chyba


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:44, 12 Lis 2009 Zobacz profil autora
leszek280
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie
Płeć: Mężczyzna

Post
No chyba ze w jakimś komarku hehe
a tak na powaznie jeśli wał mógłby sie skrzywić to pomyśł co by z takim wałem porobiły tłoki


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:12, 12 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Witam!Cytat:"jeśli wał mógłby sie skrzywić to pomyśł co by z takim wałem porobiły tłoki" jezeli kolega nie widzi roznicy w traktowaniu koncowki walu rura a praca tlloka na wykorbiebiu to zupelnie nie mamy o czym rozmawiac.Pozdrawiam.Stefan.
Czw 21:07, 12 Lis 2009
michal801
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Panowie nie blokowałem wału od strony skrzyni tylko blokade zastosowałem na kole pasowym więc mogłem tylko zerwać klina na wale lub mugł pęknąć wał albo urwać się śruba ale nic takiego się nie stało głowica zrobiona silnik pracuje elegancko.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:43, 12 Lis 2009 Zobacz profil autora
leszek280
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie
Płeć: Mężczyzna

Post
A kola Stefan myśli że przeciązenia na korbowodach są inne niż kręcenie sruby na rure ?
struktura wału na całej długosci jest taka sama.
Wydaje mi sie ze bardziej szkodliwe jest odkręcanie udarem od cieżarówki niz kluczem na rurke
bo wał korbowy jest bardzo kruchy i może dojśc do zmęczenia materiału co moze spowodować peknięcie wału w puzniejszym czasie jeśli nie odrazu .


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:00, 13 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Witam! Cytat:"Stefan myśli że przeciązenia na korbowodach są inne niż kręcenie sruby na rure " Stefan nie mysli.Stefan to wie i kiedys nawet liczyl.Pozdrawiam.Stefan.
Sob 0:19, 14 Lis 2009
Gość







Post
w tym przypadku muszę stanąć za stefanem.
Nie 11:59, 15 Lis 2009
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin