Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Problem z odpowietrzeniem układu hamulcowego Toyota Corolla

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Problem z odpowietrzeniem układu hamulcowego Toyota Corolla
Autor Wiadomość
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post Problem z odpowietrzeniem układu hamulcowego Toyota Corolla
Witam. Podczas odpowietrzania zaciął się (lub zawiesił? zapowietrzył?) zaworek w butelce dozującej płyn do zbiorniczka hamulcowego. W efekcie doszło do całkowitego opróżnienia zbiorniczka hamulcowego i zassanie powietrza do pompy hamulcowej. Próbowałem różnych metod: odpowietrzanie tradycyjne pompuj-trzymaj, odpowietrzanie grawitacyjne (przepuściłem ok. 0,8L płynu), oraz ciśnieniowo przetłoczyłem ok. 1L płynu od pompy w kierunku zacisków. Efektów brak, pedał cały czas w podłodze. Układ szczelny, bez wycieków. Czy powinienem teraz wyciągnąć pompę z samochodu i zalać ją i odpowietrzyć jak to się robi z nową pompą? Bo brak mi już pomysłów. Układ z ABS, odpowietrzałem przy włączonym zapłonie.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:09, 23 Sty 2015 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Moje podejrzenie pada na pompę ABS, ponieważ pompa hamulcowa odpowietrzona i nadal brak rezultatów. Z tego co wiem, pompa ABS jest dosyć trudna w odpowietrzeniu. Podobno testery diagnostyczne mają możliwość uruchomienia elektrozaworów pompy w celu ułatwienia odpowietrzania. Ja nie mam takiego testera, dlatego mam kilka pomysłów, aby wypchnąć pęcherzyki ze skomplikowanej pompy ABS:
- przepchnąć pod ciśnieniem 1bar płyn w przeciwną stronę, tzn. od przedniego lewego lub prawego koła w stronę zbiorniczka płynu
- potem przepchnąć pod ciśnieniem ok. 1bar w normalnym kierunku pracy, tzn. od zbiorniczka do zacisków kół przednich
- ponieważ pompa ABS jest zamocowana na gumowych poduszkach to może opukać ją lekko młotkiem gumowym - może pęcherzyki jak gdzieś się zagnieździły do pod wpływem drgań uwolnią się i wypłyną razem z płynem
- po w/w zabiegach przeprowadzić tradycyjne odpowietrzanie wszystkich kół.
Co o tym myślicie? Nie ma tu gdzieś "błędu w sztuce", żeby nic nie popsuć?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 11:07, 26 Sty 2015 Zobacz profil autora
kuguar80
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zachodniopomorskie/ małopolska
Płeć: Mężczyzna

Post
Najprawdopodobniej będzie trzeba tak zrobić z podłączeniem pod kompa.
Pytanie tylko może głupie ale spróbowałeś na odpalonym silniku odpowietrzyć??
Czasem to pomaga.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:00, 26 Sty 2015 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Pytanie wcale nie głupie, ponieważ gdzieś kiedyś widziałem jakąś serwisówkę od jakiegoś francuza i tam było napisane żeby odpowietrzać przy pracującym silniku. Ja przez chwilę odpowietrzałem przy uruchomionym silniku, ale zgasiłem, bo nie widziałem efektów. Może faktycznie trzeba było dłużej popróbować na uruchomionym. Sprawdzę to.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:21, 26 Sty 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Odpowietrzaj jak wszystkie,tylko rób to powoli żeby pompa zassała płyn ze zbiornika,po puszczeniu pedału odczekaj i dopiero pompuj.Może też ci przyblokowało pompę i została na wciśnięciu i chodzi ci sam pedał.Poluzuj odpowietrznik przystaw do niego lekko palec i niech ci ktoś pompuje i wyczujesz czy idzie jakieś ciśnienie i tak zrób wszystkie koła w koło jak idzie zakręć odpowietrznik i odpowietrzaj normalnie.Ale najpierw obleć wszystkie koła w koło.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 11:59, 28 Sty 2015 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Problem został rozwiązany. Ponieważ hamulce trochę brały, więc pojeździłem kilka kilometrów po wybojach. Później lekko postukałem młotkiem gumowym w pompę abs oraz przepchnąłem płyn od zacisku hamulcowego w stronę zbiorniczka. Dopiero po tych zabiegach odpowietrzałem metodą pompuj-trzymaj na odpalonym silniku. Wtedy dopiero pokazała się masa pęcherzyków powietrza w układzie, których wcześniej nie mogłem wygonić. Układ został odpowietrzony ale ujawniła się nowa usterka, którą opiszę w nowym temacie. Dzięki za podpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 9:43, 08 Lut 2015 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin