Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
problem z picasso silnik 2,0 hdi

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
problem z picasso silnik 2,0 hdi
Autor Wiadomość
Gość







Post problem z picasso silnik 2,0 hdi
Jest to mój pierwszy temat i na wstępie chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.

Mam nadzieję że mi pomożecie szanowni koledzy.

Mianowicie chodzi o problem z silnikiem diesel do cytryny Picasso 2,0 HDi 90KM

Może zacznę od początku.
W Picasso dokonano standardowej wymiany uszczelki pod głowicą. Występowały przedmuchy do układy chłodzenia. Uszczelka ewidentnie przepuszczała. Głowica została sprawdzona i „splanowana”. Wszystko to razem zostało złożone wg. Wszelkich istniejących prawideł. W trakcie zakładania hydrozaworów i dziwgienek zostało zauważone iż dwie dźwigienki hydrozaworów są pęknięte. Zostały wymienione na nowe tylko te dwie pęknięte. Reszta pozostała ta co była również wszystkie hydrozawory pozostały te same. Silnik został złozony. Po złożeniu odpalił dosłownie za pierwszym razem. Praca była rowna chodz jakoś tak ospale reagował na pedał gazu. Po przejechani ok. 20 km silnik stracił moc i i zaczą nierówno pracować. Okazało się, że SPADŁA jedna z dźwigienek hydrozaworów i została uszkodzona przez wałek rozrządu. Oczywiście została wymieniona. W trakcie wymiany wszystko zostało jeszcze raz dokładnie sprawdzone. Hydrozawory są twarde jednak pod siła zaczynają się ugniatać, wałek rozrządu bez żadnych pęknięć, wszystkie zapinki dźwigienek dosyć mocno trzymają głowki hydrozaworów, ogólnie silnik w dobrej kondycji nic nie jest nadmiernie wyrobione itp. Po wymianie dźwigienki (już trzeciej) sytuacja z silnikiem się powtórzyła ale już nie po 30km jazdy ale po 2km. Okazało się że tym razem spadły dwie dźwigienki (jedna ta sama co wcześniej)
Powiedzcie mi koledzy co to może być bo już nie mam głowy.
Może ktoś z was miał taki problem
Z gory dziękuję za wszelkie podpowiedzi
Pon 21:02, 27 Paź 2008
Gość







Post
A zawory bły rozpinane? miałem raz w audi firma poskładała na piach zawory i 1 się zacinał i nie odbijał.
Pon 21:59, 27 Paź 2008
Gość







Post
tak zawory były rozpinane ale chyba pracuja dobrze bo po złożeniu silnkia odpalił bez problemu, chodził równo i nie dymił - jednak tzreba przyznać że samochód je jjeździl nie tak jak powinień
Wto 9:17, 28 Paź 2008
leszek280
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie
Płeć: Mężczyzna

Post
może coś z ciśnieniem oleju ? proponuje sprawdzić (1,8 /1000-4,5 /4000 bar/obr.na minutę)
zakładam że rozrząd OK.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:46, 29 Paź 2008 Zobacz profil autora
Gość







Post
W sumie to ciśnienia oleju nie sprawdzałem. Początkowo podejrzewałem właśnie zbyt wysokie ciśnienie oleju, które zrzuca dźwigienki. Ale przecież tam w dźwigienkach jest taka dziurka która ma ten nadmiar oleju odprowadzić. Na nowym oleju zaraz po odpaleni i zgaszeniu silnika lampka ciśnienia zapalała się po kilkunastu sekundach teraz jak już przejechał te kilkanaście kilometrów lampka zapala się już od razu po zgaszeniu silnika. . Jeszcze jedno co podejrzewam to hydropopychacze. Może nabite są starym olejem i wyregulowały się do starego położenia wałka i teraz nie mogą się ugiąć pod nowy wymiar. Co wy na to?
Śro 20:58, 29 Paź 2008
Gość







Post
no przecież ze powinieneś wycisnąć hydropopychacze!!!!!!
Pią 21:19, 31 Paź 2008
leszek280
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie
Płeć: Mężczyzna

Post
gdyby niechciały sie ugiąc to byś niemiał sprężania


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:33, 31 Paź 2008 Zobacz profil autora
leszek280
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie
Płeć: Mężczyzna

Post
a może problem w tym że one niechca sie podnieś ? luz jest zbyt duży i wałek je zwala ! tłumaczyłoby to brak mocy z powodu słabego napełnienia cylindra powietrzem (za małe otwarcie zaworów )


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:44, 31 Paź 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin