Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Problem z silnikiem Ford Fiesta '91

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Problem z silnikiem Ford Fiesta '91
Autor Wiadomość
Gość







Post Problem z silnikiem Ford Fiesta '91
Witam! Jestem nowy na forum, ale zawitałem tutaj, ponieważ mam duży problem z silnikiem mojego samochodu, z którym nie mogę sobie poradzic.

Otóż zawsze, kiedy odpalam całkowicie wystudzony silnik (czyli np po 24h przerwy) pojawiają się następujące objawy:

1. Przy pierwszym uruchomieniu gaśnie, mimo włączonego ssania i "gazu do dechy" - wygląda to tak, jakby dostał troszkę paliwa, złapał, a później mu go zaczynało brakowa i gaśnie w ciągu 2-5sekund.

2. Czasem zdarza się, że pkt pierwszy powtarza się drugi raz, szczególnie gdy na dworze jest chłodniej.

3. Kiedy ruszam normalnie z jedynki na normalnym gazie (zarówno z ssaniem jak i bez), czyli bez wkręcania silnika na wysokie obroty, auto albo gaśnie, albo moc jest dostarczana skokowo (sinosuidalnie), czyli pociągnie przez 1sekundę, po czym stanie, znów ciągnie i znowu ciągu brak.

4. Sytuacja ta znika, w momencie, kiedy wprowadzę silnik na wysokie obroty, czyli takie, że wyraźnie słychac ryk silnika i ruszę z lekkim piskiem opon.

5. Sytuacja całkowicie normuje się po osiągnięciu przez silnik optymalnej temperatury, czyli po ok 5minutach. Wówczas samochód zachowuje się najzupełniej normalnie. Ciągnie płynnie, nic nie gaśnie itd. Normalna jazda.

6. Co do pkt. 5 parę razy wydawało mi sie, że na w pełni rozgrzanym silniku, w pewnym momencie silnik również miał taki spadek mocy jak przy porannym rozruchu, ale na razie tylko 2-3 razy to zauważyłem i nie jestem do końca pewny.

7. Sytuacja ta jest ewidentnie związana z temperaturą otoczenia, a co za tym idzie temperaturą do jakiej ochłodzi się silnik, gdyż w dni kiedy temp otoczenia wynosi ok 15stopni problem jest bardzo duży, gdy jest upał również jest wyraźnie odczuwalny, ale szybciej znika. W związku z tym obawiam się, iż zimą auto może całkowicie nie byc zdolne do użytku.

W aucie wymieniłem olej, filtr oleju, filtr powietrza i świece (świece większośc zaprzyjaźnionych mechaników uznała za najprawdopodobniejszą przyczynę) ale nie pomogło. Do baku wlałem też 0,25l Denaturatu na ok 15l paliwa i również nie pomogło.

Proszę o poradę co i jak sprawdzic, a także gdzie tego szukac, bo to stary samochód, który za 1-2 lata zamierzam odsprzedac lub zezłomowac, dlatego nie chcę w niego pakowac dużych pieniędzy, bo to się po prostu nie opłaca. Liczę, iż tu znajdę rozwiązanie i możliwośc taniej diagnozy (wolałbym uniknąc kosztów za diagnozę, no chyba, że nie przekroczą 50zł w jakimś serwisie specjalistycznym w okolicach Rudy Śląskiej). Bardzo proszę o pomoc.
Nie 12:27, 20 Lip 2008
grzegorz1805
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA
Płeć: Mężczyzna

Post
a wlej do gażnika paliwo jak chwile pochodzi to znaczy ze gażnik ma złą ustawioną mieszanke paliwa i na wolnych obrotach ci gasnie. A śilnik się grzeje czy nie odp


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:57, 21 Lip 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin