Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Problem z silnikiem Ford Fiesta '91 |
|
Witam! Jestem nowy na forum, ale zawitałem tutaj, ponieważ mam duży problem z silnikiem mojego samochodu, z którym nie mogę sobie poradzic.
Otóż zawsze, kiedy odpalam całkowicie wystudzony silnik (czyli np po 24h przerwy) pojawiają się następujące objawy:
1. Przy pierwszym uruchomieniu gaśnie, mimo włączonego ssania i "gazu do dechy" - wygląda to tak, jakby dostał troszkę paliwa, złapał, a później mu go zaczynało brakowa i gaśnie w ciągu 2-5sekund.
2. Czasem zdarza się, że pkt pierwszy powtarza się drugi raz, szczególnie gdy na dworze jest chłodniej.
3. Kiedy ruszam normalnie z jedynki na normalnym gazie (zarówno z ssaniem jak i bez), czyli bez wkręcania silnika na wysokie obroty, auto albo gaśnie, albo moc jest dostarczana skokowo (sinosuidalnie), czyli pociągnie przez 1sekundę, po czym stanie, znów ciągnie i znowu ciągu brak.
4. Sytuacja ta znika, w momencie, kiedy wprowadzę silnik na wysokie obroty, czyli takie, że wyraźnie słychac ryk silnika i ruszę z lekkim piskiem opon.
5. Sytuacja całkowicie normuje się po osiągnięciu przez silnik optymalnej temperatury, czyli po ok 5minutach. Wówczas samochód zachowuje się najzupełniej normalnie. Ciągnie płynnie, nic nie gaśnie itd. Normalna jazda.
6. Co do pkt. 5 parę razy wydawało mi sie, że na w pełni rozgrzanym silniku, w pewnym momencie silnik również miał taki spadek mocy jak przy porannym rozruchu, ale na razie tylko 2-3 razy to zauważyłem i nie jestem do końca pewny.
7. Sytuacja ta jest ewidentnie związana z temperaturą otoczenia, a co za tym idzie temperaturą do jakiej ochłodzi się silnik, gdyż w dni kiedy temp otoczenia wynosi ok 15stopni problem jest bardzo duży, gdy jest upał również jest wyraźnie odczuwalny, ale szybciej znika. W związku z tym obawiam się, iż zimą auto może całkowicie nie byc zdolne do użytku.
W aucie wymieniłem olej, filtr oleju, filtr powietrza i świece (świece większośc zaprzyjaźnionych mechaników uznała za najprawdopodobniejszą przyczynę) ale nie pomogło. Do baku wlałem też 0,25l Denaturatu na ok 15l paliwa i również nie pomogło.
Proszę o poradę co i jak sprawdzic, a także gdzie tego szukac, bo to stary samochód, który za 1-2 lata zamierzam odsprzedac lub zezłomowac, dlatego nie chcę w niego pakowac dużych pieniędzy, bo to się po prostu nie opłaca. Liczę, iż tu znajdę rozwiązanie i możliwośc taniej diagnozy (wolałbym uniknąc kosztów za diagnozę, no chyba, że nie przekroczą 50zł w jakimś serwisie specjalistycznym w okolicach Rudy Śląskiej). Bardzo proszę o pomoc.
|
|
Nie 12:27, 20 Lip 2008 |
|
|
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
a wlej do gażnika paliwo jak chwile pochodzi to znaczy ze gażnik ma złą ustawioną mieszanke paliwa i na wolnych obrotach ci gasnie. A śilnik się grzeje czy nie odp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:57, 21 Lip 2008 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|