Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Pukanie od strony rozrzadu dół silnika

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Pukanie od strony rozrzadu dół silnika
Autor Wiadomość
samuraj2000
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Pukanie od strony rozrzadu dół silnika
citroen xsara 2003 rok silnik 1.8 16V

od jakiegoś czasu słyszę coś jakby głuche cykliczne pukanie jakby blachy o blachę dobiegające gdzieś od strony pompy oleju/ z dołu silnika, zdjąłem miskę olejową bo pomyślałem że może coś się obluzowało - deflektor oleju, albo śruba mocująca smok do bloku silnika, ale wszystko w porządku, ma to miejsce również na odpalonym silniku po zdjęciu paska osprzętu więc wykluczam cokolwiek z osprzętu, ciśnienie oleju ok, pukanie jakby słabnie na gorącym silniku po przejechaniu jakiegoś odcinka

ma to miejsce na wolnych obrotach i na pewno nie zwiększa się natężenie tego pukania przy dodawaniu gazu

Pomocy bo głowię się nad tym już zbyt długo


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:58, 18 Sty 2010 Zobacz profil autora
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
sprawdzałeś napiecie rozrzadu,jak napinacz jest z podziałką i jest za słabo napięty to może na zimnym sil. pukac


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:54, 18 Sty 2010 Zobacz profil autora
samuraj2000
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
ostatnio zaczynam się zastanawiać właśnie nad tym napinaczem, jak zdjąłem pasek i poodkręcałem wszystkie rolki i napinacz to wszystko oprócz paska rozrządu i jego napinacza to był szrot, ktoś przede mną wymienił tylko ten pasek z napinaczem, więc wymieniłem wszystko oprócz tego napinacza, a napiąłem go tak że jego wychylenia podczas pracy silnika są równe w jedną i w drugą stronę od znacznika a wychyla się gdzieś w zakresie 4 mm, nie wydaje mi się żeby to było nieprawidłowo, pukało przed wymianą rozrządu puka i po wymianie rozrządu

czy mimo to ten napinacz może być powodem tego pukania?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:03, 18 Sty 2010 Zobacz profil autora
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
napinacz powinien pracować w podziałce przy zapalonym silniku
jak bedzie za słabo lub za mocno napiety to może stukac o blkade
sprawdz jak zapalisz silnik jak to wyglada
masz jakieś dane do ustawienia czy ci wkleic//kod silnika jak coś podaj/


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:13, 19 Sty 2010 Zobacz profil autora
samuraj2000
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
silnik odpalałem bez osłony rozrządu i było ok, jutro sprawdzę jeszcze raz
dzięki mam dane do ustawiania rozrządu


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:15, 19 Sty 2010 Zobacz profil autora
turboplus+
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Witam a patrzyłes czy wał nie ma za duzego luzu na panewkach gownych?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:45, 19 Sty 2010 Zobacz profil autora
samuraj2000
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
w odpowiedzi na powyższe to jeżeli wał miałby luz na panewkach głównych to chyba waliłoby coraz głośniej wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, silnik ma udokumentowany przebieg 160 tys. - samochód od niedawna w kraju, i z pewnością odbiłoby się to na ciśnieniu oleju - tak mi się wydaje


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:01, 19 Sty 2010 Zobacz profil autora
samuraj2000
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
dzisiaj się z tym rozprawiłem, kilka rzeczy nałożyło się na siebie, napinacz też pukał o blokadę - był dobrze ustawiony za to daję głowę, zagłuszał inne pukanie, nie wiem co spowodowało poluzowanie jego napięcia - chyba olej pomiędzy powierzchnią jego styku a blokiem silnika (niedawno ciekł tam olej z uszczelki pokrywy wałka rozrządu), wychodzi na to że dokręcałem jak te powierzchnie były zaolejone jednak głównym utrapieniem i powodem tego nieszczęsnego pukania okazuje się być koło zębate wydechowego wałka rozrządu (to koło jest z gumą w środku do tłumienia drgań) - które widać jak nierówno pracuje na wolnych obrotach - wtedy głucho puka, a jego praca wyrównuje się po dodaniu gazu - wtedy pukanie ustaje,

wychodzi też na to że albo pasek ułożył się do kół albo to koło rozrządu do paska bo jak regulowałem napinacz 5 tys. przebiegu temu to palec (wskaźnik) tego napinacza wychylał się w zakresie 4mm a teraz stoi w jednym miejscu

usterka zdiagnozowana ale nie usunięta bo na koło trochę poczekam

wielkie dzięki za pomoc kolego ponin


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:45, 21 Sty 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin