Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
!!!PYTANIA JANA!!!

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
!!!PYTANIA JANA!!!
Autor Wiadomość
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post !!!PYTANIA JANA!!!
czym sie różni jedno i od drugiego
ustawia ją sie tylko z przodu czy w 4 kolach
jaka jest przybliżona cena?
co ile ją sie powinno ustawiach?
czy jesli po ustawieniu zbieżności nadal kierownica jest krzywo i auto ściąga mam ją reklamować?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:53, 03 Lut 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Geometria to kilka kątów jakie ustawia się w zawieszenie np:
- Zbieżność
- Kąt pochylenia koła
- Kąt pochylenie i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy

Ustawia się na 4 kołach można i na 2.
Ustawiasz wtedy gdy jest potrzeba czyli jak auto nie jedzie prosto albo tnie opony.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:11, 03 Lut 2011 Zobacz profil autora
darektech
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica
Płeć: Mężczyzna

Post
1 sprawne zawieszenie
2 dobry stan opon (bierznik musi byc rowny) cisnienie w oponach tez
3 nie we wszystkich autach ustawia sie kat pochylenia kola tylko sama zbierznosc
4 Hofmann Geoliner 670 do ustawiania na kanale podloga musi byc wypoziomowana lub 680 do podnosnika nozycowego zestawie masz blokade pedalu chamulca i blokade kierownicy program prowadzi cie za raczke jak dziecko przez ulice cena ok 60 000 oczywiscie jeszcze pluty najazdowe sa poczebne
5 nie mialem jeszcze zadnej reklamacji
6 mam sporo klijentow ktorzy sami prosza o zbadanie geometri po sezonowej wymianie opon z dbalosci o opony
7 najlepiej ustawiac po kazdej wymianie amortyzatorow, wachaczy, koncowek i drazkow, przy wymianie skrzyn biegow lub innych elementow w ktorych ruszane byly sanki (lawa)


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:26, 03 Lut 2011 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Janie,prosilem Cie o cos..Mozesz zalozyc jeden temat i w nim zadawac wszystkie pytania?
Sorry,ale strasznie nam rozwalasz forum.
Nastepnym razem nie bede pisal..Odrazu ban.
Pozdrawiam i prosze to przemyslec.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:36, 03 Lut 2011 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
to moze ten temat niech będzie do zadawania pytan
a ile kosztuje zbieżość, geometria?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:38, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
jan4426 napisał:
to moze ten temat niech będzie do zadawania pytan
a ile kosztuje zbieżość, geometria?


Od 50 do 100zł w moich rejonach.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:33, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
U mnie zbieżność 60 zł. Geometria zależy od auta


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:17, 06 Lut 2011 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Witam
wymieniłem sworzeń wahacza lewy+sworzeń wahacza prawy
ściąganie jest mniejsze niz wsześniej po wymianie lewego sworznia a tam był minimalny luz w prawym był o wiele większy luz podobno
stukanie też jest mniejsze nie dudni jak wcześniej
ale

ustawiłem zbieżność, czy tam geometrie oto moje pytania:

1. Zbieżność/geometria była ustawiana na komputerach tz przyczepili do 4 kół takie rozpieraki i patrzyli na monitor i kręcili cos w kolach z przodu i z tyłu ale kierowynicy mi nie blokowali (wcześniej jak na laserach, światełkach ustawiali tz tylko przednie kola względem tylnich to zablokowali kierownice na wprost)
teraz ustawiali mi geometrię? zaplacilem 50pln a wcześniej zbieżność zaplacilem wtedy 40pln tak?

2. czy to dobrze ze nie blokowali kierownicy?

3. Przednie kola byly w polu zielonym a tylne na pograniczu zielonego/czerwonego i cos kręcili w tylnych kolach ale i tak auto jedzie jak wcześniej tz ściąga,
ciśnienie ok idealnie
opony nowe zimowe
felgi używane ale proste bo byly wyważanie niedawno
jak sie jedzie to jak puszcze kierownicę to sie ona prostuje idealnie na wprost i auto leci lekko na prawo i to na drudze równej jak stół, zebym jechał prosto musze o ok 1cm skręcic kierownica w lewo i ją tak trzymać kierownica jest leciutku skręcona w lewo puszcze to kierownica sie prostuje a auto zbacza w prawo, jak mialem letnie opony na alusach to bylo to samo do czasu jak sam zamienilem cale kola (oponę z felgą aluminiową) miejscami lewe kolo na prawą stronę, a prawe kolo na lewą bo nie byly kierunkowe tylko asymetryczne, opony byly używane, alusy tez i przestało ściągać ale tylko na równej drodze, na dziurach ściągalo w prawo, kierownica nadal byla krzywa,
gdy zrobila sie zima i zalozylem nowe opony wyważone na używanych felgach stalowych to ciągnęło ze hej, o wiele mocniej i to na równej jak stół drodze wiec mysle ze tu opony nie mają nic do rzeczy, tak jak mówiłem wymienilem 2 sworznie, po wymianie lewego ściąganie zmalało znacząco, ustawilem zbieżnośc/geometrie i nadal lekko auto leci na prawo co mu dolega?

4. Nadal słychać takie tępe stuki i od czego to? Co zrobić aby zawieszenie pracowało o wiele ciszej i zeby było bardziej miękkie? czuje sie jak w wozie drabinastym, jest twardo, sztywno a jak wpadne w dziure to jest glośno i to jest o wiele lepiej niz wcześniej przed wymianą

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:43, 11 Lut 2011 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
sprawdz całe zawieszenie tam masz 2 wahaczowe ze wymieniłeś sworzeń wahacza nie znaczy to ze wszystko pracuje sztywno. Jeżeli sciąga po wpadnięciu w dziurę to zapewne masz końcówki drązka do wymiany, bądz same drążki.

Nie robi się geometrii i zbierzności osobno powinno się wszystko robić podczas jednej operacji.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:56, 11 Lut 2011 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
wlasnie mi sprawdzili zawieszenie przód i tył i zrobili geometrie czy tam zbieżność no i powiedzieli ze oni nie widzą powodu do ściągania

ustawiłem zbieżność, czy tam geometrie oto moje pytania:

1. Zbieżność/geometria była ustawiana na komputerach tz przyczepili do 4 kół takie rozpieraki i patrzyli na monitor i kręcili cos w kolach z przodu i z tyłu ale kierowynicy mi nie blokowali (wcześniej jak na laserach, światełkach ustawiali tz tylko przednie kola względem tylnich to zablokowali kierownice na wprost)
teraz ustawiali mi geometrię? zaplacilem 50pln a wcześniej zbieżność zaplacilem wtedy 40pln tak?

2. czy to dobrze ze nie blokowali kierownicy?

3. Przednie kola byly w polu zielonym a tylne na pograniczu zielonego/czerwonego i cos kręcili w tylnych kolach ale i tak auto jedzie jak wcześniej tz ściąga,
ciśnienie ok idealnie
opony nowe zimowe
felgi używane ale proste bo byly wyważanie niedawno
jak sie jedzie to jak puszcze kierownicę to sie ona prostuje idealnie na wprost i auto leci lekko na prawo i to na drudze równej jak stół, zebym jechał prosto musze o ok 1cm skręcic kierownica w lewo i ją tak trzymać kierownica jest leciutku skręcona w lewo puszcze to kierownica sie prostuje a auto zbacza w prawo, jak mialem letnie opony na alusach to bylo to samo do czasu jak sam zamienilem cale kola (oponę z felgą aluminiową) miejscami lewe kolo na prawą stronę, a prawe kolo na lewą bo nie byly kierunkowe tylko asymetryczne, opony byly używane, alusy tez i przestało ściągać ale tylko na równej drodze, na dziurach ściągalo w prawo, kierownica nadal byla krzywa,
gdy zrobila sie zima i zalozylem nowe opony wyważone na używanych felgach stalowych to ciągnęło ze hej, o wiele mocniej i to na równej jak stół drodze wiec mysle ze tu opony nie mają nic do rzeczy, tak jak mówiłem wymienilem 2 sworznie, po wymianie lewego ściąganie zmalało znacząco, ustawilem zbieżnośc/geometrie i nadal lekko auto leci na prawo co mu dolega?

4. Nadal słychać takie tępe stuki i od czego to? Co zrobić aby zawieszenie pracowało o wiele ciszej i zeby było bardziej miękkie? czuje sie jak w wozie drabinastym, jest twardo, sztywno a jak wpadne w dziure to jest glośno i to jest o wiele lepiej niz wcześniej przed wymianą

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:27, 12 Lut 2011 Zobacz profil autora
darektech
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica
Płeć: Mężczyzna

Post
janie z kad jestes ?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:58, 12 Lut 2011 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
okolice Wrocławia

teraz po ustawieniu zbieżności, geometrii jest jeszcze gorzej wlasnie sprawdzalem przed chwilą
jak puszczam kierownice to na dystansie 50m auto leci w prawo a kierownica sama skręca w prawo zeby jechac prosto musze ją trzymac ok 5mm odchyloną w prawo


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:49, 12 Lut 2011 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
aha i zauważyłem ze jak stoje i skręce max w lewo to wystarczy ze tylko lekko rusze autem na 1 to kierownica mocno sie odkręca wczesniej tego nie bylo


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:35, 12 Lut 2011 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Janie dostajesz ostrzeżenie za spamowanie forum. Uzywaj opcji EDYTUJ.

Dokładnie skąd jesteś Janie?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:38, 13 Lut 2011 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Trzebnica a co?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:33, 13 Lut 2011 Zobacz profil autora
darektech
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica
Płeć: Mężczyzna

Post
zapraszam do legnicy 793992212 da sie doprowadzic do ladu


Post został pochwalony 0 razy
Nie 14:16, 13 Lut 2011 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Albo do Bolesławca też da się doprowadzić do ładu;)


Post został pochwalony 0 razy
Nie 14:28, 13 Lut 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Napisałeś już 119 postów jesteś Fachowcem a to do czegoś zobowiązuje a ty tylko jeden temat ściąga,myślałeś chociaż dlaczego to się może tak dziać?ściąga na prawo to zobacz czy prawe koło lekko ci nie uciekło do tyłu? a jak kawałek druta żeby ci starczył od tylne felgi koła do przedniej i pomierz odległości i jaka jest różnica między lewą a prawą stroną.Jeszcze może być ugięty tylny dolny drążek on jest w kształcie lekkiego kabłąka i też możesz zmierzyć,od środka śruby do środka sworznia czy jest różnica między lewym a prawym.Zbierznoś kawałek rurki fi 8 około 70 cm w nią wsuwasz drut fi 6 mm żeby się wsuwał z lekkim oporem i masz przyrząd do zbieżności,teraz kanał i przykładasz jeden koniec do felgi drugi też dociągasz do drugiej felgi i tą odległość przenosisz do tyłu felgi na tej samej wysokości jak masz luz to masz zbieżność jak nie chce wejść to będziesz miał rozbieżność a ile to teraz zacznij mierzyć od tyłu po włożeniu z przodu wyjdzie ci rozbieżność.Ustawiasz na zero i powinno być ok.Kierownica krzywo? z jednej strony końcówkę wykręć a z drugiej wkręć tyle samo.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 14:43, 13 Lut 2011 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
zawieszenie sprawdzone na szarpakach i ok
czytaliscie mój post pisalem ze jak wymienilem 2 sworznie juz nie sciągalo
a zachcialo mi sie robic zbieznosc i problem powrócil
mówiliscie ze po wymianie sworzni trzeba robic zbieznosc


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jan4426 dnia Nie 16:52, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Nie 16:42, 13 Lut 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jedz do nich i powiedz że po ustawieniu zbieżności ściąga cię na prawo


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:13, 13 Lut 2011 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
bylem juz oni mówią ze wszystko ok i nie beda przestawiac


Post został pochwalony 0 razy
Pon 11:06, 14 Lut 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak by było wszystko OK to by nie ściągało, a jak piszesz że przed geometrią nie ściągało a po ustawieniu ściąga to coś chyba jest nie halo. Niech robią jeszcze raz i już, albo jedź do innego zakładu.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:57, 14 Lut 2011 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
słuchaj
przed geometrią ściągało ale juz zdecydowanie mniej
a jednak kazaliście ustawic zbieżność no to pojechalem ustawic i ściąga zdecydowanie mocniej na 50m musze korygować kierownice
przeczytajcie mój post od nowa bo widze ze nie czytaliście

wlasnie mi sprawdzili zawieszenie przód i tył i zrobili geometrie czy tam zbieżność no i powiedzieli ze oni nie widzą powodu do ściągania

ustawiłem zbieżność, czy tam geometrie oto moje pytania:

1. Zbieżność/geometria była ustawiana na komputerach tz przyczepili do 4 kół takie rozpieraki i patrzyli na monitor i kręcili cos w kolach z przodu i z tyłu ale kierowynicy mi nie blokowali (wcześniej jak na laserach, światełkach ustawiali tz tylko przednie kola względem tylnich to zablokowali kierownice na wprost)
teraz ustawiali mi geometrię? zaplacilem 50pln a wcześniej zbieżność zaplacilem wtedy 40pln tak?

2. czy to dobrze ze nie blokowali kierownicy?

3. Przednie kola byly w polu zielonym a tylne na pograniczu zielonego/czerwonego i cos kręcili w tylnych kolach ale i tak auto jedzie jak wcześniej tz ściąga,
ciśnienie ok idealnie
opony nowe zimowe
felgi używane ale proste bo byly wyważanie niedawno
jak sie jedzie to jak puszcze kierownicę to sie ona prostuje idealnie na wprost i auto leci lekko na prawo i to na drudze równej jak stół, zebym jechał prosto musze o ok 1cm skręcic kierownica w lewo i ją tak trzymać kierownica jest leciutku skręcona w lewo puszcze to kierownica sie prostuje a auto zbacza w prawo, jak mialem letnie opony na alusach to bylo to samo do czasu jak sam zamienilem cale kola (oponę z felgą aluminiową) miejscami lewe kolo na prawą stronę, a prawe kolo na lewą bo nie byly kierunkowe tylko asymetryczne, opony byly używane, alusy tez i przestało ściągać ale tylko na równej drodze, na dziurach ściągalo w prawo, kierownica nadal byla krzywa,
gdy zrobila sie zima i zalozylem nowe opony wyważone na używanych felgach stalowych to ciągnęło ze hej, o wiele mocniej i to na równej jak stół drodze wiec mysle ze tu opony nie mają nic do rzeczy, tak jak mówiłem wymienilem 2 sworznie, po wymianie lewego ściąganie zmalało znacząco, ustawilem zbieżnośc/geometrie i nadal lekko auto leci na prawo co mu dolega?

4. Nadal słychać takie tępe stuki i od czego to? Co zrobić aby zawieszenie pracowało o wiele ciszej i zeby było bardziej miękkie? czuje sie jak w wozie drabinastym, jest twardo, sztywno a jak wpadne w dziure to jest glośno i to jest o wiele lepiej niz wcześniej przed wymianą

5. Aha niewiem czy to autosugestia czy cos ale kręcili mi cos przy tylnich kołach przedtem tylne koła miałem ustawione patrząc od tyłu bardziej tak \ / a teraz mam bardziej tak / \ jest ok? boje sie ze jak usiądą z tyłu 2-3 osoby i zapakuje bagaż to jeszcze sie rozjadą o co z tym chodzi?

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jan4426 dnia Wto 11:22, 15 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Wto 11:18, 15 Lut 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
A czy twoje autko nie jest czasem po jakimś wypadku lub kolizji.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:48, 15 Lut 2011 Zobacz profil autora
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
mario23 napisał:
A czy twoje autko nie jest czasem po jakimś wypadku lub kolizji.
tak po cwiartce Ups Ups Szok


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:28, 15 Lut 2011 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
a dlaczego? skąd to mam wiedziec zresztą


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:51, 15 Lut 2011 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Bo z takimi autami czesto takie cuda sie dzieja.
P.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:31, 15 Lut 2011 Zobacz profil autora
jasiekneuman
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
moje auto też sciąga i nikt nie wie dlaczego na geometrii wyszło że nie jest 4 śladem to aż odetchnąłem


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:54, 16 Lut 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin