Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Renault laguna 3.0 V6 95r odpala i zaraz gaśnie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Renault laguna 3.0 V6 95r odpala i zaraz gaśnie
Autor Wiadomość
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post Renault laguna 3.0 V6 95r odpala i zaraz gaśnie
Witam. Tak jak w temacie posiadam lagune I 3.0 V6 z 1995r. Problem zaczął się pojawiać wczoraj. Mianowicie w czasie jazdy zaczęła "słabnąc" i zgasła. za 3 razem odpaliła i pojechałem dalej. Sytuacja powtórzyła się dwukrotnie. Za to kiedy dziś rano chciałem ją odpalić zaraz po odpaleniu obroty zaczęły falować, silnik pracował nierówno i zaraz gasł. Kiedy dodawałem gazu gasł natychmiast. Świece i kable zapłonowe zmieniałem niedawno więc są praktycznie nowe. Niedawno też wymieniałem przepustnice bo samochód szarpał a przy diagnozie komputerowej były błędy potencjometra gazu i czujnika ciśnienia dolotowego. W tym silniku mam 12 zaworów a rozrząd pracuje na łańcuchu. Pisałem już na kilku forach ale bez odpowiedzi, więc może tu mi się uda. Proszę o pomoc. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 15:14, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
rafaello1974
Spec
Spec



Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K

Post
jakie bledy wykazal komputer,,podaj je

kody bledow


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafaello1974 dnia Śro 18:28, 27 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Śro 18:27, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
No właśnie problem w tym że narazie czekam na znajomego mechanika który przyjedzie na weekend z komputerem i interfejsem. Do tego czasu myślałem że samemu bym spróbował znaleść przyczyne. Posprawdzać jakieś czujniki czy coś, ale nie wiem które mogą być odpowiedzialne za to


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:51, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Gaśnie równomiernie czy rzuca nim a dopiero gaśnie ?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:53, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Odpalam go i pracuje na ssaniu chwile (Przynajmniej tak mi się wydaje). Wtedy pracuje w miarę równo. Po chwili obroty spadają do ok. 500 i strasznie nierówno pracuje i trzęsie nim i gaśnie. Jak odpalę i dam gazu to od razu gaśnie trzęsąc się


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciarek15 dnia Śro 19:16, 27 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Śro 19:14, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
rafaello1974
Spec
Spec



Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K

Post
ODEPNIJ MU AUTOMATYCZNE SSANIE I ZOBACZ CO BEDZIE ,,,,MOZE ONO SIE NIE WYLACZA
NIEMAM SCHEMATU TEGO SILNIKA CO ON TAM MA ,,,MOGA BYC TEZ WTRYSKI ,CEWKA ,NO NIEWIEM
DOPUKI NIE ZOBACZYMY CO TAM GO BOLI NA KOMPUTERZE TO TRUDNO STWIERDZIC


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:34, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Ssanie działa prawidłowo, bo kiedy się wyłączy właśnie wtedy silnik zaczyna się trząść i gasnąć. Cewki sprawdziłem i też są w porządku. Wtryski raczej też bo tak samo dzieje się na benzynie jak i na gazie. Wiem że komputer to najlepszy sposób ale do weekendu nie mam możliwości podpięcia go. Myślicie że co mógłbym jeszcze sprawdzić? Sonda lambda, silnik krokowy?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:39, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
rafaello1974
Spec
Spec



Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K

Post
aha to masz i gaz----------to juz inny problem
podlacz go i daj znac


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:54, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
ok, jak będę miał wyniki z diagnostyki napiszę od razu. Ale jeszcze zapytam czy te objawy mogły by wynikać z uszkodzonego silniczka krokowego?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:58, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
teoretycznie by mogły.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:11, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Mam jeden silniczek w zapasie to jutro go podmienię. A da się może sprawdzić go miernikiem? Np. przez ciągłość obwodu?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:15, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale jest silnik krokowy? czy zawór regulacyjny wolnych obrotów który obchodzi przepustnicę jest tak wysterowany że otwiera lub zamyka kanał powietrza i w ten sposób kontroluje dopływ powietrza na wolnych obrotach.A silnik krokowy steruje przepustnicą.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:25, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Nie wiem jak to jest z tą przepustnicą, ale wiem że silniczek krokowy jest i ma tylko dwa piny. Myślałem że będzie miał on ich więcej. W każdym bądź razie ten silniczek jest. Może nie zrozumiałem pytania za dobrze ale przepustnicą steruje tylko potencjometr gazu który już raz wymieniałem wraz właśnie z całą przepustnicą.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:31, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Silnik krokowy nic do tego nie ma bo by nie gasnoł po dodaniu gazu . Generalnie opcji jest tysiące z tym że bym stawiam na przepustnice bo to jest głupi francuski patent


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:34, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Włącz Google + grafikę + zawór wolnych obrotów Laguna lub Ford Fokus i zobaczysz zdjęcia a potem znowu wpisz silnik krokowy i będziesz miał podgląd jaki wreszcie masz a to jest wielka rużnica.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:45, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Przepustnica? Czemu ona? Raz ją już wymieniałem ale dlatego że szarpało samochodem w czasie jazdy. Wtedy na komputerze wyskakiwały błędy czujnika ciśnienia dolotowego i przepustnicy gazu. Tylko takie elementy tam się znajdowały. A to u mnie działa na zasadzie elektromagnesu więc jest to raczej zawór wolnych obrotów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciarek15 dnia Śro 21:01, 27 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Śro 20:48, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Spróbuj to wyczyścić może pomoże wężyki wszystkie przy kolektorze żeby były szczelne.Nie szczela ci w kolektorze na gazie? posprawdzaj czy nie zasysa gdzieś fałszywego powietrza? bo masz falowanie wolnych obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:40, 27 Cze 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Zawór jest sprawny bo jak odpiąłem jego wtyczkę to samochód gasł od razu po zapaleniu. Jak jest podpięty to silnik z kilka sekund jeszcze pracuje. Po "puszczeniu" automatycznego ssania obroty spadają i falują w przedziale 300-500 obr. przy czym silnikiem trzęsie i gaśnie. Jak chce wkręcić na obroty to z chwilą naciśnięcia pedału gazu samochód gaśnie. Z kolektora nie strzela, wężyki drożne. Wszystko wydawało by się ok i żadnych innych niepokojących objawów nie ma, prócz właśnie tego że gaśnie.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 9:05, 28 Cze 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Spróbuj przestawić na potencjometrze przy przepustnicy ona jest na śrubach dokręcana do przepustnicy na przedłużeniu osi.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:42, 28 Cze 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Potencjometr mam przykręcony do przepustnicy i nie mam możliwości nim sterować. Tylko kable z niego wychodzą. Po dodaniu gazu reaguje gasnąc. Więc chyba się otwiera.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:53, 28 Cze 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To nie chodzi o otwieranie tylko potencjometr ci steruje zaworem a nie ma fasolowatych otworów pod śrubami żeby można było skręcić potencjometr ?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:58, 28 Cze 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Poszukaj dziury w dolocie, wez jakis palny spray i popsikaj kolektor, i ewentualnie miejsa podejrzane w dolocie. Tam jest Map sensor czy przepływomierz? Wydaje mi sie ze tu tkwic moze problem.


Znalazłem [link widoczny dla zalogowanych] oczywiscie chodzi mi tylko o zdjecie. Poszukaj tego w swoim aucie, zobacz czy przewody idace do tego sa szczelne a jak odpalisz to spróbuj zatkac którys z tych przewodów i napisz co i jak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Doktor dnia Czw 18:21, 28 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Czw 18:09, 28 Cze 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
O tym nie pomyślałem. Map sensor jest u mnie. Sprawdzę niedługo. W razie czego mam też drugi który kupiłem dodatkowo z przepustnicą. Dzięki za radę. A jeśli chodzi o ten potencjometr to raczej ich nie ma. Sprawdzę dokładniej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciarek15 dnia Czw 18:48, 28 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
Czw 18:45, 28 Cze 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Dziś sprawdzanie zacząłem od samego rana. W dolocie brak nieszczelności, wężyki są na swoim miejscu. Podmieniłem map sensory ale nie było różnicy. Jeśli chodzi o te otwory żeby skręcić potencjometrem to ich nie ma. Ta moja Lagunka namieszała, brakuje mi już pomysłów.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 7:11, 29 Cze 2012 Zobacz profil autora
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorze
Płeć: Mężczyzna

Post
a wymieniałeś kiedyś może filtr paliwa?? ostatnio miałem taki problem tylko że w vectrze. jeśli jeździsz często na rezerwie to nic dziwnego by nie było. sprawdź siśnienie paliwa jeżeli masz możliwość. taka moja rada


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:58, 30 Cze 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Mam ten samochód rok i jeszcze go nie zmieniałem. Brał bym taką możliwość pod uwagę gdyby nie to że odpalając na gazie dzieje się to samo. I właśnie już nie mam pomysłów na nią


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:38, 30 Cze 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Miałeś robić diagnozę w weekend a dzisiaj niedziela więc może podzielisz się wynikami ?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:22, 01 Lip 2012 Zobacz profil autora
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorze
Płeć: Mężczyzna

Post
jeżeli na gazie to samo to gorzej. to albo coś z dolotem, albo zapłon, ewentualnie odkręć wydech przed katem. kiedyś wstawiłem nowy tłumik a po miesiącu auto sie jakoś doczłapało i nie idzie na wolnych gaśnie, a nowy tłumik zapchany był.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:42, 01 Lip 2012 Zobacz profil autora
ciarek15
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Mój znajomy który był z komputerem mówił że mam starą nietypową wtyczkę do diagnostyki. Są w niej tylko 4 piny. Gdzie mogę znaleść schemat tych pinów? Tak żeby to jakoś do interfejsu podłączyć


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:39, 02 Lip 2012 Zobacz profil autora
miodek152
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
A robiłeś adaptację tej przepustnicy ?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:50, 02 Lip 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin