Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Rolka napinacza......

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Rolka napinacza......
Autor Wiadomość
Gość







Post Rolka napinacza......
czy jest możliwe, żeby napinacz paska rozrządu w vw 1,9 td sam się poluzował tym samym zmniejszając naciąg i spowodował przeskok paska.
pasek i rolka wymieniana ok. 35 tys. km temu a pasek wygląda jakby wypracował przynajmniej 80 tys.
Pon 18:13, 17 Gru 2007
mister11
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

Post
Pewnie źle poskładane, nieodpowiedni naciąg, często właściciele sami sobie naprawiają a później problem.... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Wto 2:02, 18 Gru 2007 Zobacz profil autora
Gość







Post
właśnie o to chodzi, że auto oddałem w ręce mechanika bo sam nie mam pojęcia jak wymienić pasek. teraz gdy pasek przeskoczył tłumaczy mi że rolka sama się poluzowała i pasek stracił naciąg.
dlatego pytam konkretnie- czy napinacz może sam z siebie się poluzować?
Wto 17:58, 18 Gru 2007
BenyBenito
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

Post
Witam,rolka nie ma prawa się poluzować,mogła być po prostu nie dokręcona z odpowiednią siłą,być może jeszcze nie sprawdził stanu koła na wale korbowym po którym pracuje pasek,to częsta też przyczyna szybszego zużycia paska.Mógł słabo naciągnąć pasek i podczas pracy były zbyt duże drgania paska co mogło spowodować przeskok o ząbek.A jaki to jest vw rok model i kod silnika.pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:15, 18 Gru 2007 Zobacz profil autora
Gość







Post
vw vento, '93 rok, 1.9 TD, 1H2
Śro 16:45, 19 Gru 2007
Gość







Post
Rolka nie może sie sama poluzować.A w tych silnikach zawsze się wymienia także dolne koło rozrządu i śrubę główną.Potrafi się urwać śruba a koło często ma bicie.
Czw 20:54, 20 Gru 2007
Gość







Post
dzięki wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi. pozdrawiam!
Pią 18:33, 21 Gru 2007
edek
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Może był złej jakości pasek-wyciągnął się i poluzował.Przyczyn może być wiele i cięzko to jednoznacznie określić.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:56, 05 Lut 2008 Zobacz profil autora
BenyBenito
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

Post
edek napisał:
Może był złej jakości pasek-wyciągnął się i poluzował.Przyczyn może być wiele i cięzko to jednoznacznie określić.
to nie prawda że się rozciągną,po pierwsze pasek rozrządu jest tak zrobiony że nie ma prawa sam z siebie się rozciągnąć żeby przeskoczyć o ząbek czy tam o kilka zębów.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:34, 05 Lut 2008 Zobacz profil autora
edek
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
to nie prawda że się rozciągną,po pierwsze pasek rozrządu jest tak zrobiony że nie ma prawa sam z siebie się rozciągnąć żeby przeskoczyć o ząbek czy tam o kilka zębów.[/quote]Czy Ty jaesteś pewny co mantujesz bo ja miałem właśnie taki przypadek u siebie w samochodzie i wiem że chińskie podrubki tak właśnie robią


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:58, 05 Lut 2008 Zobacz profil autora
BenyBenito
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

Post
Witam,więc masz prosty przykład,że nie kupuje się byle czego,osobiście montuję paski tylko firmy CONTITECH i nigdy nie spotkałem się żeby się rozciągnął.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:56, 06 Lut 2008 Zobacz profil autora
Gość







Post
Ja montuję tylko paski getsa,contitech jest uważany za padaczkę.Co do rozciągania to paski się rozciągają,bo niby czemu ma się nie rozciągać?Zakładam pasek,a przy następnej wymianie jest już jak szmata,oile nie ma napinacza na sprężynie lub innego.
Czw 8:33, 07 Lut 2008
BenyBenito
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

Post
zuczysko napisał:
Ja montuję tylko paski getsa,contitech jest uważany za padaczkę.Co do rozciągania to paski się rozciągają,bo niby czemu ma się nie rozciągać?Zakładam pasek,a przy następnej wymianie jest już jak szmata,oile nie ma napinacza na sprężynie lub innego.
Question Question Question Question Question Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BenyBenito dnia Czw 22:58, 07 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Czw 22:57, 07 Lut 2008 Zobacz profil autora
leszek280
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja zakładam paski BOSCH i uważam że są najlepsze , CONTITECH tez sa całkiem dobre natomiast GATES to raczej podróbki to niesą tesame paski co na pierwszym montarzu ale też zakładam chociasz niechętnie zdażały sie z kiepskim szyciem , co do rozciągania to mi sie nierozciagają jak już to letko sie zluzuja z powodu ubytku materiału powstałego podczas długiej exploataci (poprostu sie wyciera zwiększajac swój obwód) ale napewno nie do tego stopnia aby przeskoczył . Dla mniej doświadczonych radze sprawdzić naciąg ponownie po odpaleniu silnika czsami trzeba zkorygować naciag paska


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:42, 07 Lut 2008 Zobacz profil autora
BenyBenito
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

Post
leszek280 napisał:
Ja zakładam paski BOSCH i uważam że są najlepsze , CONTITECH tez sa całkiem dobre natomiast GATES to raczej podróbki to niesą tesame paski co na pierwszym montarzu ale też zakładam chociasz niechętnie zdażały sie z kiepskim szyciem , co do rozciągania to mi sie nierozciagają jak już to letko sie zluzuja z powodu ubytku materiału powstałego podczas długiej exploataci (poprostu sie wyciera zwiększajac swój obwód) ale napewno nie do tego stopnia aby przeskoczył . Dla mniej doświadczonych radze sprawdzić naciąg ponownie po odpaleniu silnika czsami trzeba zkorygować naciag paska
I tu kolega potwierdził to co pisałem wcześniej,że pasek sam z siebie nie może się rozciągnąć,nie mam pojęcia w jaki sposób niektórzy montują te paski że im się rozciągają,dziwne to dla mnie ale już spotkałem się z różnymi magikami co zakładali paski a szczególnie jak jest kilka rolek na nim i nie potrafili prawidłowo ustawić naciągu,lub nie wymieniają kół zębatych jeżeli zachodzi taka potrzeba,więc nic dziwnego że w takiej sytuacji dzieją się cyrki z rozrządem i wina jest zwalana na części że złej jakości. A tu niestety wina leży po stronie mechanika.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 0:41, 08 Lut 2008 Zobacz profil autora
edek
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Do Beny Benito widzę że pracujesz w jakimś warsztacie co są nowe autka,o starych nie masz zielonego pojęcia.Jeszcze dużo czasu upłynie zanim się dowiesz jakie cuda mogą się dziać w starych gratach.Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:41, 09 Lut 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin