Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Rozrząd Alfa Romeo 166 V6 3.0L 24V 2000r, jak sprawdzic??

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Rozrząd Alfa Romeo 166 V6 3.0L 24V 2000r, jak sprawdzic??
Autor Wiadomość
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Rozrząd Alfa Romeo 166 V6 3.0L 24V 2000r, jak sprawdzic??
Witam.
Klient przyciągnął do mnie w/w auto. Poprzedni mechanik stwierdził że przeskoczył rozrząd i zaczął dłubac. Rozebrał wszystko żeby dostac sie do wałków rozrządu i po jakimś czasie odpuścił.
Auto odpałało odrazu i na swoich obrotach pracował normalnie choc nie zawsze przy dodawaniu gazu dusił się, nie wkręcało się na obroty, strzelał w kolektor ssący a jak już się wkręcił to przy dłuższym trzymaniu na wysokich obrotach wydech rozgrzał się do czrwoności aż prawie do końcowego tłumika, tyle znam z relacji klienta.
Obejrzałem tak na szybko i niema nigdzie znaków żeby sprawdzic ten rozrząd. Ani na kole zamachowym na kołach wałków rozrządu, jest tylko znak na kole pasowym wału ale znowu niema znaku na osłonie czy na bloku. Ustawiłem pierwszy tłok w GMP i obejżałem wszystko jeszcze raz no i niema nigdzie żadnych punktów odniesienia ale zobaczyłem że na końcach wałków rozrządu (od strony skrzyni biegów) są nacięcia. Na wałkach ssących są cztery nacięcia na wałkach wydechowych juz nie pamiętam ile ale wiem że jeden z nich jest grubszy i które pokrywają się zpłaszczyzną głowicy. Zauważyłem że na pierwszej głowicy jedna z kresek na wałku ssącym pokrywa się dokładnie z górną płaszczyzną głowicy tak samo jak wałki wydechowe. natomiast na drugiej głowicy żadna z kresek na wałku ssącym nie pokrywa się ( wygląda tak jak by przeskoczył o jeden ząbek, ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie) wiem że potrzebne są blokady do ustawienia i sprawdzenia tego rozrządu ale niestety nie posiadam i stąd moje pytanie czy te znaki na końcach wałków mają jakieś znaczenie???


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:43, 20 Wrz 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Raczej bedzie ciezko bez ale moze po ksztalcie blokad jakos dojdziesz ? Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak pozatym jak za stowke pojda to chyba dobra cena.
Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:08, 21 Wrz 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Witam.
Blokady udało mi się pożyczyc i wszystko ok. Sprawcą zamieszania był przepływomierz. Problem rozwiązany.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 6:45, 24 Wrz 2010 Zobacz profil autora
wichura1306
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bonisław

Post ROZRZAD ALFA166 2,5L
Witam
jestem nowy na tym forum ale mam pytanie odnosnie rozrzadu bo nie wiem ktory tlok jezt pierwszy zeby go ustawic w pozycji GMP czy to jest tlok od strony rozrzadu ?jezeli mozna to prosil bym o jakies zdiecie lub rysunek.A co do znakow na walkach rozrzadu to napewno sa
z gory dziekuje za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:20, 10 Mar 2011 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
W wiekszosci aut pierwszy tłok(cylinder),to tłok od strony rozrzadu.
P.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:27, 10 Mar 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Do ustawiania idą blokady na wałki rozrządu,pierwszy cylinder jest od strony rozrządu a przy samochodach Francuskich od strony koła zamachowego.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 8:47, 11 Mar 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin