Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
seat toledo stukanie w silniku

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
seat toledo stukanie w silniku
Autor Wiadomość
sznaj11
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŻARY
Płeć: Mężczyzna

Post seat toledo stukanie w silniku
witam. jak w temacie seat 1.9 d. stukanie słychac w okolicy głowicy,stukało juz jakis czas ale nic sie nie działo wiec gość jezdził aż mu uszczelka padła pod głowicą,co to mogło stukać i czy ma to coś wspólnego z tym że uszczelka padła, seta 95 rok 1.9diesel


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:13, 09 Gru 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Zwykły diesel może być kilka powodów. podaj dokładnie jaki to dzwięk czy nasila się po dodaniu dzwięku czy ustaje. na wolnych obrotach jak słychać i pod obciązeniem. Podejżewam ze wtrysk leje wtedy wydawany jest metaliczny odgłos (podobny jak jest przyśpieszony zapłon) albo któraś szklanka nie trzyma cisnienia w najgorszym przypadku panewka albo sworzeń na tloku. jak sciagniesz glowice wyciąg szklanki i zobacz czy każdą ma jeszcze w sobie olej. zobacz tłoki czy nie powypalane i gniazda zaworowe (w przypadku lejącego wtrysku).

Jak pisałem wczesniej musisz podać wiecej danych.



Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:55, 09 Gru 2012 Zobacz profil autora
kamil8004
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

Post
Zobacz sobie luz zaworowy


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:18, 09 Gru 2012 Zobacz profil autora
sznaj11
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŻARY
Płeć: Mężczyzna

Post
co do stukania to stuka tak samo na zimnym jak i na ciepłym czasem mocniej czasem słaniej tyle sie dowiedzaiłem od klienta,sam bym sprawdził ale nieodpale bo jest woda w oleju


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sznaj11 dnia Nie 17:40, 09 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Nie 17:21, 09 Gru 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
kamil8004 napisał:
Zobacz sobie luz zaworowy


tam są szklanki co też wczesniej napisałem.

Jeszcze co się dzieje po dodaniu gazu. zycze owocnego szukania bez odpalenia i usłyszenia jaki chociaż to dzwięk


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:55, 10 Gru 2012 Zobacz profil autora
WALDI
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj.pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post
Spotkalem sie juz z takim metalicznym stukaniem z powodu tylko padnietej uszczelki pod głowica.Na wolnych nic cisza a po dodaniu gazu jak by kto młotkiem walił.Uszczelka poszla miedzy tłokami.Bylo to w toyocie coroli 1.3 benz.Sprawdz mu cisnienie na tłokach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WALDI dnia Śro 2:06, 12 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Śro 2:03, 12 Gru 2012 Zobacz profil autora
sznaj11
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŻARY
Płeć: Mężczyzna

Post
ok. co do stukania stukał tłok o głowice i aż sie rozsypał wymieniełem silnik i ok chodzi wszystko idealnie,po pierwszym odpaleniu chmura dymu białego,ok pomyslałem że w tłumikach pozostał olej i płyn który dostał sie ze starego silnika miałem racje po przejechaniu 30 km prawie przestał kopcić. Ale cos nie tak teraz jak odpale nie kopci wogule mniejwiecej po 2 min.zaczyna kopcic bialo niebieski dym czy to może byc od pompy paliwa że żle ustawiłem,z tego co wiem jak by pompa to by odrazu kopcił po odpaleniu a nie po jakims czasie.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:21, 13 Gru 2012 Zobacz profil autora
WALDI
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj.pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post
A oleju nie bierze?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:34, 13 Gru 2012 Zobacz profil autora
sznaj11
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŻARY
Płeć: Mężczyzna

Post
jak na przejechane około 40 km nic nie ubyło


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:46, 13 Gru 2012 Zobacz profil autora
sznaj11
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŻARY
Płeć: Mężczyzna

Post
nikt niema pomysłu czemu kopci???


Post został pochwalony 0 razy
Pią 9:52, 14 Gru 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
sznaj11 napisał:
nikt niema pomysłu czemu kopci???

Kopci białym dymem bez przerwy?jak śmierdzi ten dym czy nie spaloną ropą czy olejem a może i pobierać płyn lekko i też będzie dymił białym dymem.Sprawdzić początek wtrysku ma być 0.90 a jak pompa już słaba to nawet 1mm.Sprawdzić wtryski czy nie leją.Jak jest nagrzany odkręć wlew oleju jaki jest przedmuch,czy nie ma drugiej rury wydechowej.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:28, 14 Gru 2012 Zobacz profil autora
sznaj11
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŻARY
Płeć: Mężczyzna

Post
po odpaleniu jest ok po około 1-2 minutach zaczyna kopcic biało szaro czym wiecej gazu tym wiecej kopci,trudno ocenic czy to olej przepala czy rope bo zapach taki jakis zmieszany.Pompa i wtryski zostały założone ze starego silnika który nie kopcił do momentu padnieecia uszczelki,a z korka lekko dmucha na wolnych jak dodam gazu to przestaje to chyba dobrze,aha a co do płynu to raczej nie pobiera bo dałem nową uszczelke,jedyna rzecz co to mi wypadły popychacze i niewiem czy dobrze włorzyłem (kolejnosc) czy to niema nic do rzeczy?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:53, 14 Gru 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To kupiłeś sam blok z tłokami bez głowicy?a resztę założyłeś od starego?węże nie puchną? bo to wygląda na pierścienie lub pobiera płyn.Szklanki nie mają nic wspólnego.I to jest zwykły diesel czy turbo diesel.Założyłeś tą głowicę co tłok uderzał w nią.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:00, 14 Gru 2012 Zobacz profil autora
sznaj11
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŻARY
Płeć: Mężczyzna

Post
kupiłem cały silnik identyczny,tylko że głowica była pęknięta na jednym wtrysku,a wiec ta starą dałem do planowania i założyłem,wąż na poczatku spuchnoł ale jak sie termostat otworzył to juz wszystko ok dolałem płynu i git tylko te kopcenie zostało, a moze byc tak że olej spływa przez uszczelniacz zaworów i dlatego kopci??


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:31, 14 Gru 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Głowica była pęknięta czy tylko wkładka bo wkładki i pomiędzy zaworami to nie ma głowicy żeby nie była pęknięta trzeba to zawsze zweryfikować a jak nie ma pewności to głowica do sprawdzenia ciśnieniowo.A tak to jest takie gdybanie może pierścienie może uszczelniacze może płyn gdzieś zasysa.Przez to ci się pytam jak śmierdzi czy nie spalona ropa czy olej ale tu dymi bez przerwy to więcej wskazuje na pierścienie olejowe.Nie piszesz nic o turbinie to znaczy że nie ma,bo może i turbina ładować olej.Bo według auto daty to jest 1.9TD.I zawsze silnik do sprawdzenia czegokolwiek musi być nagrzany.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:30, 14 Gru 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
jak tłok mógł stukać w głowice? Sworzeń był tak wybity?

Jak glowica dostała to może jest pęknięcie...

Pojeżdzij nim dłużej zobacz czy nie bierze oleju, płynu bo tak to możemy gdybać...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:24, 14 Gru 2012 Zobacz profil autora
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Post
a moze jeżeli składał silnik to wypadało by skontrolować kont wtrysku Very Happy nie zaszkodzi Tongue out (1) jak by spływało to np. po nocy by była chmurka niebieska


Post został pochwalony 0 razy
Sob 1:53, 15 Gru 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin