Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
silnik się przegrzewa :( co to moze być??

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
silnik się przegrzewa :( co to moze być??
Autor Wiadomość
Gość







Post silnik się przegrzewa :( co to moze być??
witam piszę po raz kolejny w sprawie mojej ibizy gti 2.0 115 km mam taki problem silnik bardzo szybko się przegrzewa , niewiem co to moze być termostat nowy , pompa wody chodzi dzisiaj sprawdzałem co to moze być?????? a mam jeszczę jedno pytanie jeżeli silniczek krokowy jest uszkodzony (nie działa) to da radę ustawić zapłon , bo mi jakoś to nie wychodzi , ustawię dobrzę ale silnik i tak nie ma mocy, nie wkręca się na obroty, nie ma odczinacza, a powinien mieć . proszę o jak najszybsza odpowiedz:)
Sob 22:20, 26 Wrz 2009
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
W jaki sposób sprawdziłes pompe wody?? Na zapłon raczej silniczek krokowy nie wpływa. Wymien silniczek krokowy bo to równiez jest wazna sprawa. Nie ubywa ci wody ze zbiorniczka wody??

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:34, 27 Wrz 2009 Zobacz profil autora
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
z tym przegrzewaniem to zrób tak: na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i odpal i zobacz czy dmucha powietrze z zbiorniczka jak dmucha to uszczelka pod głowicą bądz sama głowica a jak nie to czujnik bądz nie drożna chłodnica a jak sprawdzałeś pompę wody mogą być łopatki oberwane i pompa nie mięsza wody w układzie a wentylator włancza się


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:34, 27 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
odkręciłem pompę wody , sprawdziłem czy łożyska się obracają, jest w niej wszystko oki łopatki są całe
Nie 13:09, 27 Wrz 2009
Gość







Post
nie powietrze nie dmucha , więc to nie uszczelka:)
Nie 13:27, 27 Wrz 2009
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
a włancza się wentylator?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:31, 27 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
tak włącza się .
Nie 13:42, 27 Wrz 2009
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
przy ilu stopniach włącza się wentylator


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:10, 27 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
właśnie nie wiem bo deska rozdzielcza mi nie trybi:(
Nie 21:25, 27 Wrz 2009
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
to skąd wiesz że się przegrzewa skoro wentylator się wącza
podjedz na kompa niech ci sprawdzą temperature cieczy ja włącza się wentylator


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:43, 27 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
jak odkręcę korek na zbiorniczku parowym to aż bucha z niego płyn. Po przejechaniu 5 km silnik nie powinien chyba mieć takiej temperatury aby wentylator chodził bez przerwy.
Nie 21:50, 27 Wrz 2009
Gość







Post
A są jakieś ubytki płynu chłodniczego?
Jak silnik jest ciepły to zobacz czy któryś z przewodów nie jest zbytnio "nabuzowany" - to by mogło oznaczać na przykład nie drożną nagrzewnicę.
Sprawdź czy chłodnica nie jest zawalona jakimiś owadami, brudem itp. No i jeszcze się zdarzały takie cuda, że ktoś źle podłączył wentylator i kręcił w drugą stronęSmile
Nie wiem jak w Ibizie ale w wielu "usportowionych" autach jest wentylator dwubiegowy i jak ktoś się przesiada z innego auta to wydaje mu się, że za często chodzi. No ale 5km to faktycznie za mało żeby wentylator już pracował chyba, że jest to jazda po mieście typu "stop and go"Smile
Sprawdź też poziom oleju...bo mniejsza ilość oleju to większe obciążenie dla układu chłodzenia.
I to, że termostat jest nowy wcale nie oznacza, że musi być sprawny...

Proponowałbym Ci podjechać do mechanika i sprawdzić temperaturę i ciśnienie w układzie chłodzenia.
Ciężko stwierdzić na odległość co to może być, dlatego tylko taką "burzą mózgów" Ci mogę pomóc.
Wto 13:18, 29 Wrz 2009
Gość







Post
dzięki wielkie , a przegrzewanie sie auta moze być spowodowane zapchanym katalizatorem????? bo mi sie zdaję ze chyba jest , bo auto nie chcę wkręcać sie na obroty niewiem ???????
Wto 15:49, 29 Wrz 2009
Gość







Post
szybkie nagrzewanie auta to może być zakamieniony układ chłodzenia kilkakrotnie się z tym spotkałem jeśli masz świece mokre po wyciągnięciu to katalizator może być zapchany natomiast jeżeli są czarne od sady to masz zbyt bogatą mieszankę co wiąże się z popsutą sądą lambda sprawdż jej rezystancjię na biegu jałowym powinna wachać się od 0.90 do 1.1 oma
Wto 21:52, 29 Wrz 2009
Gość







Post
rezystancję sprawdzić na rozgrzanym silniku/???
Śro 22:21, 30 Wrz 2009
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
rychla_17 napisał:
jak odkręcę korek na zbiorniczku parowym to aż bucha z niego płyn. Po przejechaniu 5 km silnik nie powinien chyba mieć takiej temperatury aby wentylator chodził bez przerwy.


Nigdy nie odkręca sie zbiorniczka wyrównawczego od cieczy chłodzącej na ciepłym silniku.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:27, 03 Paź 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
rezystancjię sprawdź na ciepłym silnku no i wpadłem na jeszcze jeden pomysł mianowicie możesz mieć przypchany katalizator lub tłumnik po odpaleniu niech pochodzi chwile wykręć świece i sprawdź czy jest mokra jak jest mokra i osmolona to albo jest kat przypchany albo zabogatą mieszankę dostaje kat można sprawdzić wykręć go i odpal jak wkręca się na obroty chodzi ładnie to jego wina
A tak na marginesie zapłon ustawia się na ciepłym silniku!!!
Nie 0:02, 04 Paź 2009
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin