Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Skrzynia Mercedes 722.3 Slizga R i 3,4 bieg

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Skrzynia Mercedes 722.3 Slizga R i 3,4 bieg
Autor Wiadomość
Gość







Post Skrzynia Mercedes 722.3 Slizga R i 3,4 bieg
Witam Panowie I Panie.

Mechanikiem zawodowo nie jestem. Ale od lat ja jak i moj ojciec zajmujemy się naprawami. Tak więc pozwoliłem sobie dołączyć do tego forum. Mam nadzieje że sie czasem przydam i vice-versa. Heh jak to nowy wyskakuje od razy z problemem tak wiec:

Skrzynia zmora chyba każdego jak coś sie dzieje.

Mercedesik to W210 96r silnik E320 automat więc skrzynia w nim to 722.3.

Problem wygląda tak samochód na D zachowuje się prawidłowo tylko na 1 i 2 biegu (nawet nie szarpie). Jak wpełznie do 3 to juz ślizga moge dodawać gazu a tylko idą obroty w góre, auto nie przyśpiesza. Podejżewam że na 4 będzie to samo. Tak samo dzieje się na wstecznym. Zaznacze że poprzedni właściciel miał wyciek ze skrzyni i tylko dolewał... (leje prawdopodobnie spod miski, aktualnie pilnuje odpowiedniego stanu oleju)

No ale cuż zdecydowałem się tą skrzynie sam rozebrać. Manualne skrzynie już naprawiałem. Teraz czas na automata.


Moje pytanie jest takie co mogło zostać uszkodzone?? Co wymienić. Objawy wydaje mi się są bardzo konkretne. Na co najbardziej zwrócić uwagę przy tych objawach??

Może linki do jakiś materiałów o tej skrzyni??

Sam skrzyni jeszcze nie sciągłem zanim rozbiore chce sie coś o niej nauczyć.

Pozdrawiam Grubas
Sob 16:13, 11 Kwi 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam nowego usera na forum!
Wiec przejdzmy do problemu:Nie macie komputera zeby podpiąć auto?Skrzynia wpada w awaryjny tryb i pewnie dlatego pracuje tak jak pracuje.Podepnijcie pod komputer może Wam cos wyskoczy.Tak nawiasem to nic sie nie pali sie zadna kontrolka?Np.Check?
Tutaj masz linka na temat skrzyn automatycznych : http://www.umserwis.fora.pl/przydatne-linki,13/vademecum-automatycznych-skrzyn-biegow,1125.html .Osobiscie jeszcze nie przegladałem jej ale moze Ty znajdziesz cos ciekawego.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tarantula dnia Sob 16:57, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Sob 16:55, 11 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Stronę którą mi zaproponowałeś czyli INFOSERWIS ASB ciągle wertuje.

Uważasz że tak własnie zachowuje się skrzynie w trybie awaryjnym?? Tak szczerze mówiąc ja właściwie nie wiem jak powinna sie zachowywać w trybie awaryjnym. Ma ktoś na ten temat informacje??


Żadne kontrolki mi się nie palą. Kompa zaś nie mam ale w poniedzialek ściągne do siebie znajomego z odpowiednimi kabelkami.
Sob 17:11, 11 Kwi 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdzenie kompem bedzie na początek najlepsze.Bardzo mozliwe ze sterownik nałapał dziwnych błedów.
A tutaj cos na temat trybu awaryjnego: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:31, 11 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Czytałem również i ten temat. JEst tam o trybie awaryjnym ale triptonica a ja mam zwykłego. No i tamtem po prostu działał tylko na jednym biegu.
Sob 18:04, 11 Kwi 2009
Gridlock
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Mi to wygląda na spalone sprzęgło trzeciego i czwartego biegu. Trzeba rozebrać i prawdopodobnie wymienić. Od razu ten wyciek zlikwidować, bo to od tego się stało.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:04, 11 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
No tak prawdopodobnie wyciek był przyczyną całych kłopotów....

Będę rozbierał skrzynie wyjścia nie bedzie....
Sob 20:15, 11 Kwi 2009
sharkys
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła (wielkopolskie)

Post
musisz rozebrac kosze z tarczkami i popatrzec czy nie sa popalone, moze pekla sprezynka, moze cos z magistralą to jest temat rzeka. olej do tej skrzyni musi byc syntetyczny zadnych mineralow


Post został pochwalony 0 razy
Nie 7:09, 12 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
A co myślicie o pomyśle że ciśnienie oleju jest za małe?? Z tego co wyczytałem z książki o 722.3 jest możliwość zmiany ciśnienia jak i jego pomiaru.
Nie 11:05, 12 Kwi 2009
Gość







Post
Panowie zaczołem rozbierać skrzynie. Właściwie mam ją prawie na części pierwsze. Sprawdziłem jedne tarczki i rzeczywiście mają serdecznie dość jednak do drógich nie moge się dostać tutaj moje pytanie. Jak to rozebrać?? (to co widać na dwóch poniższych zdjęciach).

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Po za tym mam jeszcze jeden problem mianowicie rozsypały mi się jedne sprężyny i oberwał jeden plastik. CO do tego plastiku mam pytanie. Skad ten plastik?? Na zdjęciu jest w miejscu takim jak go zobaczyłem pierwszy raz. Czyli przy rozbieraniu skrzyni.

[link widoczny dla zalogowanych]
Nie 18:11, 19 Kwi 2009
sharkys
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła (wielkopolskie)

Post
niezly gnoj ci sie zrobil, tego na gornym drugim zdjeciu juz nie rozbiezesz to przekladnia zrobiona na stale, z dolu chyba jeszcze wymiesz tarczki, na dolnym zdjeciu to juz smiec do wymiany, miazga ze sprezynek i obudowa szmelc, polecam rozkrecic i wyczyscic magistrale(ul), troche cie pociagnie ta skrzynia, powymieniaj teflonowe pierscienie na walkach, cholernie drogie graty ci sie posypaly,


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:17, 19 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
sharkys napisał:
z dolu chyba jeszcze wymiesz tarczki, n


No tak tylko nie jestem w stanie sie dobrać do tych tarczek. Bo to nie chce sie rozejść.

sharkys napisał:
powymieniaj teflonowe pierscienie na walkach


które to są pierscienie??


sharkys napisał:
na dolnym zdjeciu to juz smiec do wymiany, miazga ze sprezynek i obudowa szmelc


Sprężynki żeczywiście sypły się nieziemsko. Zaś samą obudowe miałem nadzieje jeszcze wykorzystać bo w zasadzie mocno nie dotała. Jeżeli chodzi o ten plastik to nie wiesz skad on. Mam książke o tej skrzyni ale nigdzie mi on nie pasuje....

[quote="sharkys"]
Nie 21:28, 19 Kwi 2009
sharkys
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła (wielkopolskie)

Post
na trzecim zdjeciu masz dwa i jeszcze na walku beda bodajze dwa mniejsze od tych, na zepsutych brak cisnienia i dalej d..a, a koszt niewielki. co do tych tarczek to powinny byc metalowe pierscienie zabezpieczające, kurde dokladnie nie pamietam wszystkiego bo dawno takiej nie rozbieralem ale jak walniesz fote tego bebna od drugiej strony czyli od dolu tak jak teraz stoi to pewno sobie przypomne


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:34, 19 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Udało mi się rozebrać w środku dalsza miazga.

Zdecydowałem się kupić i zreszta już kupiłem używke. 800zł jest skrzynia jestem w trakcie zakladania.

Jeżeli ktoś bedzię jakieś cześci do skrzyni 722.3 / 722.4 potrzebował to troche tego zostało nie uszkodzonego;-)
Wto 22:52, 21 Kwi 2009
sharkys
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła (wielkopolskie)

Post
nooo po tych pierwszych fotach widzialem ze lipa i jak na zwyklego zjadacza chleba to koszt naprawy to kosmos, juz nie chcialem proponowac drugiej skrzyni zebys sie nia obrazil ale wdze ze sam zrozumiales, powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:55, 21 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Panowie podaje link do forum gdzie umiescilem wszystkie ważniejsze info na temat tej skrzyni które udało mi sie zgromadzić. Jak komuś będize potrzebne to ściagajcie.

Dziękuje za Poświęcony czas który jak powszechnie wiadomo jest Pieniądzem. Pozdrawiam

[link widoczny dla zalogowanych]
Wto 22:27, 05 Maj 2009
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin