Autor |
Wiadomość |
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Sonda lambda Vectra B |
|
Pacjent: Opel Vectra B 96 rok, 1.8 benzyna 115KM.
Przyjechał do mnie do wymiany sondy. Własciciel zażyczył sobie sonde Boscha.
No to kupiłem i załozyłem. Sonda uniwersalna, 2 białe kable, czarny i szary.
Czarny to sygnał, 2 białe to grzałka i szary to masa.
W samochodzie mam tak: czarny, czerwony, żółty, brązowy.
Połaczyłem tak:
Sonda -------- Auto
czarny -------- czarny
czerwony ------biały
zółty ---------szary
brązowy-------biały
wpiołem miernik miedzy czarny i szary kabel - wartosci napiecia sie zmieniały miedzy 0,14V a 0,7V
I wszystko spoko, kontrolka check zgasła. Samochod oddałem.
Za dwa dni przyjezdza koleś i mowi ze znowu sie świeci.
Tyle ze w czasie tych dwóch dni koles założył sobie do auta sekwencyjna instalacje gazową.
twierdzi tez ze Ci z gazu dzwonili do niego ze im sie kontrolka zapaliła już przed montażem.
No ale nic,
Sprawdziłem - wymrugał kod 0130 - regulacja poza zakresem/nieprawidłowy sygnał sondy.
Zdemontowałem sonde na wtyczne z auta pomierzyłem napiecia -
czarny kabel - 0 V
czerwony 12.9 V
zółty - 5.03V
brązowy 4,15V
Podpiołem sonde inaczej:
auto --- sonda
czarny --- szary
czerwony -- biały
zółty---- czarny
brązowy -- biały
kontrolka nie zgasła:
wymrugał 0130 i 0135 - czyli doszedł bład grzałki sondy.
Zmieniłem podłaczenie kabli tak jak wczesniej. Kontrolka zgasła, rozpiołem akumulator - błedy pozostały dalej jest 0130 i 0135.
Samochod cały czas był na benzynie - pracował na wolnych obrotach sie nie świeciła. Stwierdziłem ze sie przejade. Podczas jazdy niestety sie zapaliła. Olałem to juz dzisiaj.
Samochod niby chodzi bez zarzutu, obroty nie falują, dobrze sie zbiera.
i teraz takie pytania:
1) czy ten sposób podłaczenia jest dobry??
2)jak wyglada sprawa z tą sondą? Gdzieś wyczytałem ze powinna być 5V a ta chyba jest 1V, przyznam sie ze nawet nie sprawdzałem - dali mi w IC to założyłem i tyle. Numer sondy 0258986506
3) Czy gazownicy mogli cos z tym namieszac??
4) Czy na skutek złego podłaczenia - mogła zjarac sie grzałka?? Pewnie mogła
W poniedziałek zapytam w IC czy ta sonda jest 1V czy 5V, bo nigdzie nie moge tego znaleźć.
i kontrolka nie zgasła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:42, 28 Maj 2011 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
nie schajcowałeś jej? jak miałeś uniwersalną to trzeba było łączyć ją przed wtyką,jedna jest czy są dwie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 9:22, 29 Maj 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Niewiem czy jej nie schajcowałem;/ No ta wtyczka z sondy NGK jest taka sama. łaczyłem kable przed wtyczką bo dostałem taką smieszna kostke do połaczenia. POprostu odciołem starą sonde i podłaczyłem do nowych kabli przed wtyczką. Wiadomo moze jaka ma tam być sonda 5V czy 1V??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:49, 29 Maj 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale powinni ci dać dobrą bo oni biorą z nr nadwozia tylko może być dwie przed katalizatorem i za katalizatorem sprawdź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:10, 29 Maj 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Były 2 sondy. Kupiłem NGK/NTK z pasujaca wtyczką i furak śmiga bez problemu. a sonda poszła do reklamacji, zobaczymy co powiedzą. Moze była padnieta, moze ja ja schajcowałem... sie zobaczy:) W kazdym razie dzieki serdeczne, mozna zamknąc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 3:39, 05 Cze 2011 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|