Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna dla mechaników samochodowych
Forum dla mechaników samochodowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprinter ,odpowietrzenie układu chłodzenia?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caravan
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice woj.łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:05, 08 Cze 2010    Temat postu: Sprinter ,odpowietrzenie układu chłodzenia?

Witam
Mam problemik z odpowietrzeniem układu chłodzenia w sprinterze 2006r 311CDI .
Wymieniłem termostat ,i od tego czasu zaczął wywalać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego . Jak chodzi na wolnych obrotach to po włączeniu nawiewu ,ciepłe powietrze leci tylko z kratek po prawej stronie ,dopiero jak da mu się więcej obrotów zaczyna grzać też lewej.
Podejrzewam że zapowietrzona jest nagrzewnica ,ale czy to może być przyczyną wywalania płynu ze zbiorniczka?
Wężyk przelewowy włożony jest teraz do butelki i było obserwowane kiedy przerzuca .
Dzieje się to praktycznie przy jeździe jednostajnej (trasa) nieregularnie ,raz wywala co 50 km ,a innym razem przejechane było 500km i nie przerzuciło .

oprócz termoststu w aucie nowa jest pompa wody ,i sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy.

Może macie jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny ,i jak ewentualnie odpowietrzyć układ ,jeżeli jest w ogóle zapowietrzony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:48, 08 Cze 2010    Temat postu:

Podmień korek od naczynia,tam masz dwa zaworki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caravan
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice woj.łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:39, 08 Cze 2010    Temat postu:

zapomniałem dopisać ,że korek od zbiorniczka też był wymieniany na nowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:54, 08 Cze 2010    Temat postu:

Stań w takim miejscu aby zbiorniczek wyrównawczy był jak najwyżej (nie wiem gdzie dokładnie znajduje sie w tym aucie zbiorniczek). Zobacz czy węzyk odpowietrzający nie jest zatkany. Nalewaj płynu i naciskaj węże nisko położone a nastepnie te wyżej. Na sam koniec odpal i dolej wody:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:20, 08 Cze 2010    Temat postu:

Jak zakładałeś termostat to na termostacie jest taki zaworek ze śrutem lub taka jakby zawleczka rozgięta i to powinno być skierowane do góry.Pasek dobrze poprowadziłeś na pompę wody?nie ma innych obrotów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caravan
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice woj.łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:39, 08 Cze 2010    Temat postu:

Dzięki za sugestie ,jak tylko auto wróci z trasy ma wjechać do mnie to sprawdze wszystko jeszcze raz . ja nie zakładałem pompy wody ,więc nie wiem czy pasek dobrze założyli .sprawdze w workshopie ułożenie i porównam .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:19, 09 Cze 2010    Temat postu:

A jeszcze powiedz czy węże robią się gorące wszystkie? Czy któreś robią się twarde a inne nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caravan
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice woj.łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:47, 10 Cze 2010    Temat postu:

Chyba jednak będzie trzeba zdjąć głowice ,podejrzewam że musiało przedmuchać uszczelkę .
Auto wróciło w nocy ,jak rano odkręciłem korek to walnęło ze zbiorniczka ciśnienie (a przecież jak wystygnie to nie powinno być ciśnienia) i w butelce ,którą kierowca założył na przelewie ,płyn który wywaliło ma kolor czarny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:57, 10 Cze 2010    Temat postu:

Może i uszczelka bo nagrzewnica nie grzeje bo naładowało powietrza i robi się poduszka powietrzna a pompa powietrza nie wygoni.Ale dużej dziury nie ma bo by ci płyn napłynął do cylindra i rano byś nie obrócił silnikiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caravan
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice woj.łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:45, 10 Cze 2010    Temat postu:

Dużej raczej nie ma ,bo przerzuca jak go się wkręci na większe obroty i na pokonywaniu gór z ładunkiem .
Ale jednak przerzuca ,więc głowice trzeba będzie zdjąć ,bo auto robi dużo km po Europie i jak pierdyknie gdzieś po drodze to była by lipa Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caravan
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice woj.łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:19, 19 Cze 2010    Temat postu:

... i po sprawie ,uszczelka pod głowicą wymieniona . Był przedmuch na 3 cyl do kanału wodnego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin