Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
STUKANIE W SILNIKU MAZDA 626 GE 1,8L 16V
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
STUKANIE W SILNIKU MAZDA 626 GE 1,8L 16V
Autor Wiadomość
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post STUKANIE W SILNIKU MAZDA 626 GE 1,8L 16V
Koledzy potrzebuje waszej rady. kupilem ostatnio mazde do leekich napraw. po odpaleniu slychac wyrazny stukot w silniku ale nie zawsze. domyslam sie ze to moga byc panewki albo zawor uderza o tlok. jak wykluczyc jedna z tych opcji zeby miec pewnosc od ktorej strony sie zabierac??


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:03, 08 Lut 2010 Zobacz profil autora
krzyg
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

Post
Jeśli tam są hydropopychacze, też należałoby na to zwrócić uwagę.Określ w przybliżeniu lokalizację hałasu.Poza tym zwróć uwagę na ciśnienie oleju.Prosta próba polega na duszeniu silnika na np. na trójce i obserwacji kontrolki smarowania.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:32, 08 Lut 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Użyj stetoskopu i ustal miejsce stuków.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:57, 08 Lut 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zawory nie biją o tłoki bo by miał przestawiony rozrząd i miał by trudności z rozruchem,tylko zauważ rano przy odpalaniu czy nie zastuka niczym zaciągnie olej.niech ci ktoś zapali a ty posłuchaj. Czy się odezwą panewki czy klawiatura.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:29, 08 Lut 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
popychacze delikatnie stukaja ale to nie jest to. to sa panewki albo zawor otlok udeza tylko nie wiem jak rozpoznac. na wolnych obrotach tylko czasem slychac stukot przez chwile i w tym momencie faluja troszke obroty i po chwili spokoj . jak obroty sa wyzsze to slychac glosniej ale tez nie przez caly czas. a jak mam poznac czy pasek przeskoczyl?? po znakach o ile tam sa pozna sie ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jojtek dnia Pon 20:50, 08 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Pon 20:48, 08 Lut 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
aaa i czasami jest problem z odpaleniem, po zaskoczeniu silnik pracuje z 2 sek i gasnie i tak moze byc kilka razy a czasem odpala odrazu. W czasie jazdy nie sprawdze bo auto kupilem niedawno i jest pukniete przodem i kupilem tez druga po dachowaniu i bede skladal z dwoch jedna.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:57, 08 Lut 2010 Zobacz profil autora
krzyg
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

Post
kełysz napisał:
Użyj stetoskopu i ustal miejsce stuków.

pozdrawiam

Kełysz, nie wymagasz za dużo? Smile
Pozdr. :-D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzyg dnia Pon 21:33, 08 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Pon 21:30, 08 Lut 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Stetoskop to proste urządzenie wiec dlaczego myślisz ze wymagam za duzo?Smile

Gdyby zawory stukały o tłoki nie odpaliłbyś nigdy w zyciu tego auta. Po 2 mogło by zablokowac wał korbowy itp itd... Jedyne co może być to ukruszony zawór. Zakup stetoskop i posłuchaj dokładnie skąd dobiegają stuki:)

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:28, 08 Lut 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
mam stetoskop, jutro to zrobie i zdam relacje z osłuchu Wink (1)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:47, 08 Lut 2010 Zobacz profil autora
krzyg
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

Post
jojtek napisał:
mam stetoskop, jutro to zrobie i zdam relacje z osłuchu Wink (1)

Nie trzeba było tego zrobić na początku?
Lepiej w realu, niż w wirtualu Smile
Pozdr :-D


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:59, 08 Lut 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
kełysz napisał:
Stetoskop to proste urządzenie wiec dlaczego myślisz ze wymagam za duzo?Smile

Gdyby zawory stukały o tłoki nie odpaliłbyś nigdy w zyciu tego auta. Po 2 mogło by zablokowac wał korbowy itp itd... Jedyne co może być to ukruszony zawór. Zakup stetoskop i posłuchaj dokładnie skąd dobiegają stuki:)

Pozdrawiam

Nie potrzebny stetoskop tylko weź kawałek suchego okrągłego kija przystaw jednym końcem do uch drugim do silnika w badane miejsce wynalazek [stare jak świat] Dopiero pisałaś że nie potrzebne są blokady teraz każesz kupować stetoskop.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 9:46, 09 Lut 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Jeszcze jedno koledzy, jak rozpoznac ze rozrzad przeskoczyl?? po znakach?? koles od ktorego kupowalem auto mowil ze byl wymieniany rozrzad dosyc niedawno moze przy wymianie cos zle zrobili albo wcisnal mi farmazon ze byl wymieniany a tak naprawde to pewnie od nowosci tam nikt nie zagladal.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:33, 09 Lut 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Roman stetoskop to koszt około 15zł i masz dobre urządzenie do za przeproszeniem do usranej smierci. Mamy XXI wiek nie bede patyczka sobie do ucha pchałRazz

Prosze schemat:

Masz znaki wiec zobacz jak masz ustawiony rozrządSmile

Pozdrawam


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Wto 12:02, 09 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Wto 12:01, 09 Lut 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
sprawdziłem juz ustawienie rozrządu i wyglada na to ze jest dobrze, znaki sie pokrywaja. Tylko nie wiem czy ma to jakies znaczenie ze sprężynka która jest przy napinaczu nie była założona albo spadła no i jeszcze jedno pasek rozrządu nie chodzi równo po rolkacz tylko troche sie zsunął do tego stopnia ze obudowa plastikowa jest przetarta i pasek poszarpany z tej jednej strony. Zaraz po odpaleniu zimnego silnika slychac stuki w głowicy przy 4 cylindrze, nie badałem stetoskopem bo jednak go nie mam. również sprawdziłem popychacze 8 z nich ma luzy. Doradzcie co teraz dalej robic??
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:01, 10 Lut 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
kełysz napisał:
Roman stetoskop to koszt około 15zł i masz dobre urządzenie do za przeproszeniem do usranej smierci. Mamy XXI wiek nie bede patyczka sobie do ucha pchałRazz

Ale ten stetoskop to z odpustu??


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:26, 11 Lut 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
A po co ci lepszy?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:42, 11 Lut 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Dzisiaj znalazlem czas i sprawdzilem zwyklym lekarskim stetoskopem. Popychacze oczywiscie do wymiany na bank no i slychac wyrazny mataliczny dzwiek pod glowica na 4 tloku. Chybe jest tak jak ktos pisal wyzej ze mogl sie ukruszyc grzybek od zaworu i sobie tam lata. Głowica do zdjecia. Dam znac jak ściagne i napisze co było przyczyna.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:33, 11 Lut 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Ściągnąłem głowice i się zdiwiłem że jest wszystko OK. zawory rowno siedza w gniazdach i na tłokach zero śladów uderzenia w zawór. Ale okazalo sie ze czawrty tłok ma luzy pionowe jak idzie w dół to palcem moge go jeszcze dopchnac na pierwszym tłoku też jest taki luz ale mniejszy na 2 i 3 stoi sztywno. W takim razie albo panewki albo sworzeń. Tylko roboty sobie narobiłem ale przynajmniej czegoś sie naucze;-). jestem ciekawy jak to bedzie chodziło jak złoze silnik he he:-)


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:06, 12 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Zdejmij miskę olejową, będziesz wszystko wiedział. Jak panewki to pół biedy, naprawa jest prosta, jak sworznie to gorzej.
Pią 19:57, 12 Lut 2010
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Czemu ze sworzniem jest gorzej??
i jeszcze jedno, wymieniac wszystkie panewki, jezeli to panewki, czy wymienic tylko te na ktorych jest luz??


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:08, 12 Lut 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Nie skończy się na wymianie panewek jak luz tłoka możesz wyczuć palcem...
Obejrzyj gładź cylindrów, sprawdź czy wał się nie wytarł, swoją droga nie miałeś czasem za małego ciśnienia oleju? Najlepiej pokaż to komuś kto się zna bo jak tylko wymienisz panewki to długo nie pojeździsz.
Zobacz czy korby nie są łamane, ponumeruj je i składaj tak jak były.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:59, 12 Lut 2010 Zobacz profil autora
krzyg
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

Post
Luzy mogą występować na tulejkach tłoków, jak i na panewkach.W moim mniemaniu,powinieneś odkręcić michę,poodkręcać korbowody,( po uprzednim oznaczeniu wzajemnego położenia tuyh elementów,chociaż nie jest to konieczne, jeśli fabryka postawiła swoje znaki)
Gdy bedziesz miał tłoki z korbowodami na wierzchu, możesz oceniać luzy.Zatarte panewki, będziesz widział gołym okiem.


9


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzyg dnia Sob 14:15, 13 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Sob 3:13, 13 Lut 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
W poniedzialek zabiore sie za to i dam znac.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:28, 13 Lut 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
A w przyblizeniu ile moze kosztowac szlif wału??


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:42, 13 Lut 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Rozebrałem dół silnika i na czwartym cylindrze panewki są jak żyletki. Są o połowe mniejsze niż na 1 pierwszym tłoku na którym też jest minimalny luz pionowy. Opłaca sie robi to wszystko??


I jeszcze jedno. Może wie ktoś czemu jak auto odpaliłem bez paskow klinowych i bez osłony rozrządu to pasek rozrządu prawie się zsunął, jak była osłona to pasek tarł po osłonie??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jojtek dnia Pon 17:39, 15 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Pon 17:14, 15 Lut 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie opłaca się jeszcze jak ci obróciło panewki w korbowodach to do wymiany lub regeneracji ale i tak trzeba robić bo panewka stukała i nie ma oczka w korbowodzie tylko owal.Wał nie wiadomo czy wyjdzie na któryś szlif chyba że będzie dorabiał panewki.A silnik możesz kupić z Anglików.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:38, 15 Lut 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No z tym paskiem to dziwna sprawa..... a osłonę masz wytartą? Cieknie Ci uszczelniacz wału? Bo jak tak bo możliwa jest sytuacja że wał ma takie wibracje że przenosi je na pasek powodując zsuniecie... Ale to tylko hipoteza i teoria...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:10, 15 Lut 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Silnik mam drugi w idealnym stanie ale chcialem tego uratowac niestety sie nieda.
Obudowa byla wytarta nawet bardzo z walu nie widzielem zeby cieklo. Jak by dluzej silnik pochodzil bez osłony rozrządu to pasek spadł by całkiem


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:09, 16 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post Czujnik spalania stukowego .
Nie jestem pewien czy takie rozwiązanie tam jest również ale warto sie zagłebić . Kiedys miałem podobny problem w BMW
Wto 1:44, 16 Lut 2010
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
i co z tym zrobiles??


Post został pochwalony 0 razy
Wto 4:56, 16 Lut 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin