| Autor | Wiadomość | 
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|  STUKANIE W SILNIKU MAZDA 626 GE 1,8L 16V |  |  
				| Koledzy potrzebuje waszej rady. kupilem ostatnio mazde do leekich napraw. po odpaleniu slychac wyrazny stukot w silniku ale nie zawsze. domyslam sie ze to moga byc panewki albo zawor uderza o tlok. jak wykluczyc jedna z tych opcji zeby miec pewnosc od ktorej strony sie zabierac?? 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pon 17:03, 08 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   |  | 
       |  | 
    
	
		| krzyg Starszy młotkowy
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 137
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Cieszyn
 |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Jeśli tam są hydropopychacze, też należałoby na to zwrócić uwagę.Określ w przybliżeniu lokalizację hałasu.Poza tym zwróć uwagę na ciśnienie oleju.Prosta próba polega na duszeniu silnika na np. na trójce i obserwacji kontrolki smarowania. Pozdrawiam.
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pon 19:32, 08 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| Kełysz ADMIN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1636
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 60 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Bolesławiec
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Użyj stetoskopu i ustal miejsce stuków. 
 pozdrawiam
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pon 19:57, 08 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| Roman59 ADMIN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 3641
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 226 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Podkarpacie
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Zawory nie biją o tłoki bo by miał przestawiony rozrząd i miał by trudności z rozruchem,tylko zauważ rano przy odpalaniu czy nie zastuka niczym zaciągnie olej.niech ci ktoś zapali a ty posłuchaj. Czy się odezwą panewki czy klawiatura. 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pon 20:29, 08 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| popychacze delikatnie stukaja ale to nie jest to. to sa panewki albo zawor otlok udeza tylko nie wiem jak rozpoznac. na wolnych obrotach tylko czasem slychac stukot przez chwile i w tym momencie faluja troszke obroty i po chwili spokoj . jak obroty sa wyzsze to slychac glosniej ale tez nie przez caly czas. a jak mam poznac czy pasek przeskoczyl?? po znakach o ile tam sa pozna sie ?? 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez jojtek dnia Pon 20:50, 08 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
	
		| Pon 20:48, 08 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| aaa i czasami jest problem z odpaleniem, po zaskoczeniu silnik pracuje z 2 sek i gasnie i tak moze byc kilka razy a czasem odpala odrazu. W czasie jazdy nie sprawdze bo auto kupilem niedawno i jest pukniete przodem i kupilem tez druga po dachowaniu i bede skladal z dwoch jedna. 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pon 20:57, 08 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| krzyg Starszy młotkowy
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 137
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Cieszyn
 |  
 | 
			
				|   |  |  
				| 	|  |  	|  | Użyj stetoskopu i ustal miejsce stuków. 
 pozdrawiam
 | 
 Kełysz, nie wymagasz za dużo?
   Pozdr. :-D
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez krzyg dnia Pon 21:33, 08 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
	
		| Pon 21:30, 08 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| Kełysz ADMIN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1636
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 60 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Bolesławiec
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Stetoskop to proste urządzenie wiec dlaczego myślisz ze wymagam za duzo?   
 Gdyby zawory stukały o tłoki nie odpaliłbyś nigdy w zyciu tego auta. Po 2 mogło by zablokowac wał korbowy itp itd... Jedyne co może być to ukruszony zawór. Zakup stetoskop i posłuchaj dokładnie skąd dobiegają stuki:)
 
 Pozdrawiam
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pon 22:28, 08 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| mam stetoskop, jutro to zrobie i zdam relacje z osłuchu  
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pon 22:47, 08 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| krzyg Starszy młotkowy
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 137
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Cieszyn
 |  
 | 
			
				|   |  |  
				| 	|  |  	|  | mam stetoskop, jutro to zrobie i zdam relacje z osłuchu  | 
 Nie trzeba było tego zrobić na początku?
 Lepiej w realu, niż w wirtualu
   Pozdr :-D
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pon 22:59, 08 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| Roman59 ADMIN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 3641
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 226 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Podkarpacie
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| 	|  |  	|  | Stetoskop to proste urządzenie wiec dlaczego myślisz ze wymagam za duzo?   
 Gdyby zawory stukały o tłoki nie odpaliłbyś nigdy w zyciu tego auta. Po 2 mogło by zablokowac wał korbowy itp itd... Jedyne co może być to ukruszony zawór. Zakup stetoskop i posłuchaj dokładnie skąd dobiegają stuki:)
 
 Pozdrawiam
 | 
 Nie potrzebny stetoskop tylko weź kawałek suchego okrągłego kija przystaw jednym końcem do uch drugim do silnika w badane miejsce wynalazek [stare jak świat] Dopiero pisałaś że nie potrzebne są blokady teraz każesz kupować stetoskop.
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Wto 9:46, 09 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Jeszcze jedno koledzy, jak rozpoznac ze rozrzad przeskoczyl?? po znakach?? koles od ktorego kupowalem auto mowil ze byl wymieniany rozrzad dosyc niedawno moze przy wymianie cos zle zrobili albo wcisnal mi farmazon ze byl wymieniany a tak naprawde to pewnie od nowosci tam nikt nie zagladal. 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Wto 10:33, 09 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| Kełysz ADMIN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1636
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 60 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Bolesławiec
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Roman stetoskop to koszt około 15zł i masz dobre urządzenie do za przeproszeniem do usranej smierci. Mamy XXI wiek nie bede patyczka sobie do ucha pchał   
 Prosze schemat:
 
   Masz znaki wiec zobacz jak masz ustawiony rozrząd
   
 Pozdrawam
 
 
 Post został pochwalony 1 raz
 
 Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Wto 12:02, 09 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
	
		| Wto 12:01, 09 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| sprawdziłem juz ustawienie rozrządu i wyglada na to ze jest dobrze, znaki sie pokrywaja. Tylko nie wiem czy ma to jakies znaczenie ze sprężynka która jest przy napinaczu nie była założona albo spadła no i jeszcze jedno pasek rozrządu nie chodzi równo po rolkacz tylko troche sie zsunął do tego stopnia ze obudowa plastikowa jest przetarta i pasek poszarpany z tej jednej strony. Zaraz po odpaleniu zimnego silnika slychac stuki w głowicy przy 4 cylindrze, nie badałem stetoskopem bo jednak go nie mam. również sprawdziłem popychacze 8  z nich ma luzy. Doradzcie co teraz dalej robic?? pozdrawiam
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Śro 16:01, 10 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| Roman59 ADMIN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 3641
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 226 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Podkarpacie
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| 	|  |  	|  | Roman stetoskop to koszt około 15zł i masz dobre urządzenie do za przeproszeniem do usranej smierci. Mamy XXI wiek nie bede patyczka sobie do ucha pchał  | 
 Ale ten stetoskop to z odpustu??
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Czw 10:26, 11 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| Kełysz ADMIN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1636
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 60 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Bolesławiec
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| A po co ci lepszy? 
 Pozdrawiam
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Czw 10:42, 11 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Dzisiaj znalazlem czas i sprawdzilem zwyklym lekarskim stetoskopem. Popychacze oczywiscie do wymiany na bank no i slychac wyrazny mataliczny dzwiek pod glowica na 4 tloku. Chybe jest tak jak ktos pisal wyzej ze mogl sie ukruszyc grzybek od zaworu i sobie tam lata. Głowica do zdjecia. Dam znac jak ściagne i napisze co było przyczyna. 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Czw 16:33, 11 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Ściągnąłem głowice i się zdiwiłem że jest wszystko OK. zawory rowno siedza w gniazdach i na tłokach zero śladów uderzenia w zawór. Ale okazalo sie ze czawrty tłok ma luzy pionowe jak idzie w dół to palcem moge go jeszcze dopchnac na pierwszym tłoku też jest taki luz ale mniejszy na 2 i 3 stoi sztywno. W takim razie albo panewki albo sworzeń. Tylko roboty sobie narobiłem ale przynajmniej czegoś sie naucze;-). jestem ciekawy jak to bedzie chodziło jak złoze silnik he he:-) 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pią 19:06, 12 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| Gość 
 
 
 
 
 | 
			
				|   |  |  
				| Zdejmij miskę olejową, będziesz wszystko wiedział. Jak panewki to pół biedy, naprawa jest prosta, jak sworznie to gorzej. 
 |  | 
	
		| Pią 19:57, 12 Lut 2010 |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Czemu ze sworzniem jest gorzej?? i jeszcze jedno, wymieniac wszystkie panewki, jezeli to panewki, czy wymienic tylko te na ktorych jest luz??
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pią 20:08, 12 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| student FACHMAN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1187
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 18 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Nie skończy się na wymianie panewek jak luz tłoka możesz wyczuć palcem... Obejrzyj gładź cylindrów, sprawdź czy wał się nie wytarł, swoją droga nie miałeś  czasem za małego ciśnienia oleju? Najlepiej pokaż to komuś kto się zna bo jak tylko wymienisz panewki to długo nie pojeździsz.
 Zobacz czy korby nie są łamane, ponumeruj je i składaj tak jak były.
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pią 23:59, 12 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| krzyg Starszy młotkowy
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 137
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Cieszyn
 |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Luzy mogą występować na tulejkach tłoków, jak i na panewkach.W moim mniemaniu,powinieneś odkręcić michę,poodkręcać korbowody,( po uprzednim oznaczeniu wzajemnego położenia tuyh elementów,chociaż nie jest to konieczne, jeśli fabryka postawiła swoje znaki) Gdy bedziesz miał tłoki z korbowodami na wierzchu, możesz oceniać luzy.Zatarte panewki, będziesz widział gołym okiem.
 
 
 9
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez krzyg dnia Sob 14:15, 13 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
	
		| Sob 3:13, 13 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| W poniedzialek zabiore sie za to i dam znac. 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Sob 13:28, 13 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| A w przyblizeniu ile moze kosztowac szlif wału?? 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Sob 13:42, 13 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Rozebrałem dół silnika i na czwartym cylindrze panewki są jak żyletki. Są o połowe mniejsze niż na 1 pierwszym tłoku na którym też jest minimalny luz pionowy. Opłaca sie robi to wszystko?? 
 
 I jeszcze jedno. Może wie ktoś czemu jak auto odpaliłem bez paskow klinowych i bez osłony rozrządu to pasek rozrządu prawie się zsunął, jak była osłona to pasek tarł po osłonie??
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez jojtek dnia Pon 17:39, 15 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
	
		| Pon 17:14, 15 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| Roman59 ADMIN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 3641
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 226 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Podkarpacie
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Nie opłaca się jeszcze jak ci obróciło panewki w korbowodach to do wymiany lub regeneracji ale i tak trzeba robić bo panewka stukała i nie ma oczka w korbowodzie tylko owal.Wał nie wiadomo czy wyjdzie na któryś szlif chyba że będzie dorabiał panewki.A silnik możesz kupić z Anglików. 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pon 19:38, 15 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| student FACHMAN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1187
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 18 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 |  
 | 
			
				|   |  |  
				| No z tym paskiem to dziwna sprawa..... a osłonę masz wytartą? Cieknie Ci uszczelniacz wału? Bo jak tak bo możliwa jest sytuacja że wał ma takie wibracje że przenosi je na pasek powodując zsuniecie... Ale to tylko hipoteza i teoria... 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pon 21:10, 15 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Silnik mam drugi w idealnym stanie ale chcialem tego uratowac niestety sie nieda. Obudowa byla wytarta nawet bardzo z walu nie widzielem zeby cieklo. Jak by dluzej silnik pochodzil bez osłony rozrządu to pasek spadł by całkiem
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Wto 0:09, 16 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| Gość 
 
 
 
 
 | 
			
				|  Czujnik spalania stukowego . |  |  
				| Nie jestem pewien czy takie rozwiązanie tam jest również ale warto sie zagłebić . Kiedys miałem podobny problem w BMW 
 |  | 
	
		| Wto 1:44, 16 Lut 2010 |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| jojtek Spec
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 537
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| i co z tym zrobiles?? 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Wto 4:56, 16 Lut 2010 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		|  |