Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Stuki przy hamowaniu

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Stuki przy hamowaniu
Autor Wiadomość
Gość







Post Stuki przy hamowaniu
WITAM !!

problem z Ford focus 2001 r. 1.8 TDI Kombi
Mam dziwne stuki przy hamowaniu podczas jazdy na biegu. Podczas hamowania na luzie stuków żadnych nie ma. Stuki przy hamowaniu na biegu są dość mocne i szybkie, na tyle że je słychać i czuć, drgania te są zwrotnie też przenoszone na pedał hamulca. Co to może być? Czyżby wina przegubu? Jeżeli tarcze by były walnięte to na zjawisko nie miałoby raczej wpływu to że jadę na biegu czy na luzie ...

czekam na sugestie i propozycje
Sob 12:16, 11 Kwi 2009
pagut
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

Post
witam,ja bym obstawiał że coś w układzie przeniesienia napędu np:półosie,przeguby,te usterki+walnięte tarcze mogą wzmacniać efekt.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:04, 11 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Na poczatek napisz skąd dochodzi ten dzwiek?Skrzynia?Koła?.
Piszesz że czuć nawet na pedale-zwichrowana tarcza.
Zdemontuj koło i sprawdz czy klocki za bardzo nie szurają po tarczy.W ten sposób przegrzewa sie tarcza,co jest wg. mnie powodem Twojej ''usterki''.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tarantula dnia Sob 14:21, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Sob 13:52, 11 Kwi 2009 Zobacz profil autora
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
a miałes przetaczane tarcze?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:47, 11 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Dźwięk dochodzi tak spod samochodu, ciężko powiedzieć z czego dokładnie, charakteryzuje się szybkimi stukami w równych odstępach czasu i tylko wtedy jak hamuję jadąc na biegu, hamowanie na luzie jest - ok. Tarcz nie miałem przetaczanych.
Sob 16:27, 11 Kwi 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Jeżeli na biegu to chyba jednak nalezy sprawdzić przeguby.Koncowki drazkow tez bym sprawdził.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:00, 11 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Okazuje się, że przy hamowaniu na luzie objaw jest taki sam jak przy hamowaniu na biegu, tyle że na luzie przy większej prędkości. Wychodzi na to, że najbardziej prawdopodobne będzie że tarcze są zwichrowane. Czytałem też gdzieś na forum, bo ktoś miał podobny problem i po wymianie tarcz i klocków objawy wróciły. Na koniec końców po kilkukrotnej wymianie tarcz okazało się, że problem tkwił w piaście, która była krzywa i deformowała tarcze. Jak zatem sprawdzić czy piasta jest krzywa? Jakie są jeszcze inne przyczyny które powodują zwichrowanie tarczy?
Wto 19:34, 14 Kwi 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Klocki które za bardzo ''szurają'' po tarczy.To też moze byc przyczyna zwichrowań.I najczęsciej to właśnie to.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:00, 14 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
przyczyna moze być również to że po dłuzszym chamowaniu gdy tarcza się zgrzeje wjezdzamy w wodę [to najczęstsza przyczyna]nagłe ochłodzenie rozgrzanych tarcz robi swoje.
Wto 21:55, 14 Kwi 2009
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
a jak chcesz piaste sprawdzić to zmierz bicie czujnikiem zegarowym


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:43, 15 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Wymieniłem tarcze z przodu + klocki hamulcowe i nadal to samo Sad
pojechałem na stację diagnostyczną znaleźć usterkę - i nic nie znaleźli, nie mają pojęcia co jest grane. Zacząłem dzwonić po starych kumplach, którzy się znają na mechanice. Sugestia znajomego:
- walnięty ABS - ale wtedy oprócz stuków byłby dźwięk ....
- bębny z tyłu .....

Czy ot mogą być bębny z tyłu? Co sądzicie?
Czw 17:36, 23 Kwi 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Witaj.Najlepiej jak sciągniesz beben i zobaczysz co jest grane.Moze uda Ci sie coś ustalić...Co do abs-u hmmm,czujniki?Nie sądze.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tarantula dnia Czw 21:12, 23 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Czw 20:52, 23 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
napisałeś że stuki sa tylko przy chamowaniu na biegu, podejrzewam ze coś z układem napedowym, byc może przegłuby wewnętrzne.
Pią 11:51, 24 Kwi 2009
Gość







Post
Byłem dzisiaj w "centrum hamulców" i jeden z panów mechaników przejechał się samochodem. Uważa, że na 100% to nie ma nic wspólnego z tylnymi hamulcami. Zajrzeli w przód, niestety tez nic nie ustalili. Jak nie wiedziałem tak dalej nie wiem co jest grane. Nadmieniam, że w moim modelu tarcze nie są przykręcane, a jedynie dociskane przez koło. Czy przyczyną może być to, że przed założeniem nie wyczyściłem podłoża pod tarcze?
Pagut, napisałeś, że może coś w układzie przeniesienia napędu (przegub wewnętrzny). Czy takie rzeczy nie wyszły by na stacji diagnostycznej? Sam już nie wiem co o tym sądzić i coraz więcej ludzi nie wie c jest grane... Crying or Very sad
Wto 17:34, 28 Kwi 2009
Gość







Post
Najciekawsze, że czasami już przy 40-50 km/h słychać stuki a czasami nie. Przy większych prędkościach stuki zawsze. Bywa też tak, że jak zaczynam hamować i jak zwykle słychać stuki i pulsuje pedał hamulca, wtedy puszczam pedał hamulca i naciskam go jeszcze raz. Czasami przy 2-gim wciśnięciu stuków nie ma. Oczywiście przy kolejnym hamowaniu wszystko wszystko od nowa:(
Wto 18:07, 28 Kwi 2009
Gość







Post
Tu znalazłem ciekawy przypadek:
[link widoczny dla zalogowanych]

i mimo iż stuki słychać z przodu to przyczyną był tył. Tu przyczyna były tarcze, ja mam w tyłu bębny. Nawet chciałem tam zajrzeć, ale "spec" od hamulców uparcie twierdzi, że nie ma szans, żeby to było coś z tyłu bo słyszy wyraźnie, że przód.. zgłupieć można....
Wto 20:24, 28 Kwi 2009
Gość







Post
przetocz tarcze Smile
Wto 21:11, 26 Maj 2009
ostry850
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

Post
przed zalozeniem nowej tarczy piasta musi byc sterylna i wyczyszczona jak nowa


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:27, 21 Lip 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
ja spodkałem się z podobnym przypadkiem . jak zawsze w 90% bicie na pedale chamulca i po całym samochodzie jest spowodowane przez przednie tarcze ,to mi akurat zdarzył się przypadek ze bicie było przez bebny a wrazenie podczas jazdy podobne jak z wadliwymi tarczami.
Śro 8:58, 22 Lip 2009
Budziniak
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa-Wola
Płeć: Mężczyzna

Post
Wiecie co z tego co wiem jak tarcza jest krzywa to w czasie hamowania strasznie szarpie kierownica.Wydaje mi się że krzywe piasty równierz dają podobny efekt wkoncu kręcą się po wspólnej osi. Pojedz lepiej do innego mechanika niech zdejmie bębny i sprawdzi stan szczęk bębnów i cylinderków. Spróbuj sprawdzić przeguby pojedz pod wieczór na pusty parking pod marketem skręc na maxa koła i rusz. Wciskając więcej gazu będziesz szybciej jeżdził po okręgu i na bank usłyszysz rozsypujące się przeguby mi to zawsze pomaga dzwięk przypominający uderzanie młotka o młotek. A tarcze jakiej firmy ? Może chiński zamiennik jest krzywy od nowości Very Happy ale sprawdz bicie tarcz , piast i bębnów zanim na cokolwiek wydasz kasę


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:24, 26 Lip 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin