Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Synchronizatory czy sprzęgło?

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Synchronizatory czy sprzęgło?
Autor Wiadomość
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post Synchronizatory czy sprzęgło?
Mam problem z biegami w Galancie. Podczas jazdy trudno włożyć 2-gi i 3-ci bieg niezależnie czy ciepły silnik czy zimny. Zaobserwowałem, że jak STOJĘ w miejscu z uruchomionym silnikiem to biegi wchodzą leciutko bez zgrzytu. Problem jest tylko jak auto jest "w ruchu".
Druga usterka jaką zaobserwowałem to ślizganie się sprzęgła na wysokich biegach. Czy może to mieć związek z utrudnionym wkładaniem biegów podczas jazdy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO dnia Pią 8:21, 09 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Czw 19:17, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Oczywiscie ze moze Smile
P.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:32, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Czyli raczej stawia Pan na sprzęgło?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:50, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Ja bym tak szybko nie strzelał.... Jeśli na postoju nie ma problemów a sa podczas jazdy - to bardziej wyglada na synchronizatory.... Do tego sprzegło bardziej by slizgało na niskich biegach.... 1 - 2 bo wtedy jest bardziej obciązane. Tam jest hydrauliczne sprzegło o ile sie nie myle... moze wysprzeglik, pompa, bądz płyn naciągnął wody.. Jak zachowuje sie pedał sprzegła?? jest miękki? wpada w podłoge?? dobrze wraca?? Jesli sprzeglo jest hydrauliczne to mozesz na postoju, odpalic auto, wcisnac sprzegło, wbij jednynke i poczekaj, nie puszczac sprzegla... Jesli auto zacznie jechac to problem tkwi w tych 3 elementach... Pozatym masz olej w skrzyni??? Kolor oleju tez moze powiedziec o jej stanie.. No i niechce mi sie wierzyc za bardzo ze slizga Ci na 5 tym biegu a nie ślizga np na 2 - 3 cim... pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:21, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Więc pedał sprzęgła jest normalny-nie wpada i dobrze wraca. Dzisiaj robiłem taką trochę nietypową próbe: wychodzę na skrzyżowaniu z zakrętu i próbuję włożyć dwójkę, bieg nie wchodzi ale trzymam nadal wciśnięte sprzęgło i cały czas z tą samą siłą wywieram nacisk na gałkę aby włożyć dwójkę, narazie bieg nie wchodzi ale samochód cały czas zwalnia bo nie dodaję gazu, zwalniam, zawalniam i już prawie stoję i nagle ciach dwójka wskakuje bez problemu - czyli przy bardzo niskiej lub zerowej prędkości nie ma problemu z biegami.
Co do slizgania się sprzęgła to zaczyna przy dynamicznej jeździe ślizgać się dopiero od 3-ki, jest takie charakterystyczne wejście silnika na wyższe obroty po puszczeniu sprzęgła. no chyba że to ten wysprzęglik dobrze nie rozłącza sprzęgła i dopiero po pewnym czasie puszcza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO dnia Czw 21:57, 12 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Czw 21:54, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
W jakim położeniu bierze sprzęgło? jak na górze do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:26, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
piszczyk17
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
wymień sprzęgło,wysprzęglik i przesmaruj drążki.....pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:33, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
grzes1207
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
poprubuj podpapowac sprzeglo podczas jazdy i wtedy jak wskoczy bieg to cos z ukladem wysprzeglajacym (papa, wysprzeglik, sprzeglo, plyn) a jak to nic nieda to skrzynia do wymiany najtaniej wyjdzie. dodam ze jak sprzeglo sie konczy to 1 i wsteczny trudno zazwyczaj wchodza


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:34, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Kolego piszczyk17 nie chcę naprawiać w ten sposób, że powymieniaj wszystko może się uda. Chcę trochę poświęcić czasu aby zdiagnozować problem-na wymiany przyjdzie czas. Jutro sprawdzę w jakim położeniu bieże sprzęgło i czy podpompywanie coś daje. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:07, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawa pierwsza sprawdzić w jakim stanie wysprzęglik i pompa sprzęgła czy nie ma przecieków i czy sprzęgło się nie zapowetrzyło. Jak wszystko dobrze i sprzęgło się slizga i będzie się slizgało na wyższych biegach przy dociśnieciu gazu to będzie do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:31, 13 Sty 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie chciałem zakładać nowego tematu bo pojawił się podobny problem w Nissanie Micra. Wygląda to tak, że na postoju biegi wchodzą leciutko bez zgrzytów natomiast w czasie jazdy zgrzyta 1,2 i 3.

Druga sprawa to jak powinien "brać" pedał sprzęgła - w tym egzemplarzu auto zaczyna lekko ruszać kiedy puszczę ok. 50% pedału sprzęgła.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO dnia Pią 8:28, 09 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Pią 8:26, 09 Mar 2012 Zobacz profil autora
Dezerter18
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna

Post
i jak ? co wynikło z tej diagnozy ? wiesz co sie stało czy sprawa stoi w martwym punkcie?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:06, 16 Mar 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Niestety sprawa stoi w miejscu, choć po kilku rozmowach dochodzę do wniosku, że w Galancie będzie do roboty i skrzynia i sprzęgło. Natomiast w Micrze to jeszcze nie wiadomo. Na początek wymienię olej i zobaczę czy będzie jakaś różnica.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:53, 16 Mar 2012 Zobacz profil autora
Dezerter18
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna

Post
a Galanta rozbierałeś już czy nie ?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 9:16, 17 Mar 2012 Zobacz profil autora
Dezerter18
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna

Post
a sprzegło sprawdz w sposób taki stań na równej powierzchni zaciągnij awaryjny hamulec (warunek musi być jeden,że reczny jest sprawny) i pomału puszczaj bez gazu sprzegło jeżeli bedzie go dusiło to znaczy ,że sprzęgło jest git i nie ma potrzeby wymiany, jeżeli nie zadusi no to już wiadomo co i jak. ale moim zdaniem synchronizatory chyba. pewny nie jestem. ale jeżeli np okaże sie ,że skrzynia do roboty no to akcja jest taka ,że przy zdemontowaniu skrzyni lepiej zobaczyć do sprzęgła nawet jak dobre jest (kwestia 6 śrób), niż potem za jakiś czas snów demontować skrzynie od silnika. bo troche roboty jest z tym:)


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:47, 17 Mar 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin