Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Toyota Yaris 1.3 VVT Benzyna

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Toyota Yaris 1.3 VVT Benzyna
Autor Wiadomość
Gość







Post Toyota Yaris 1.3 VVT Benzyna
Co może być z samochodem jeżeli wlewem oleju pompuje
powietrze? Czy to jest jakiś problem?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 19:19, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie 19:08, 21 Mar 2010
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Są to spaliny,czy normalne powietrze?Jak dmucha leciutko to daj spokójSmile
P.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:06, 21 Mar 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Uszczelniacze zaworów puszczają, Jak mocno tam daje ciśnienie to będziesz miał problem bo uszczelki Ci wydmucha i olej zasra Ci silnik cały.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:03, 21 Mar 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
student napisał:
Uszczelniacze zaworów puszczają, Jak mocno tam daje ciśnienie to będziesz miał problem bo uszczelki Ci wydmucha i olej zasra Ci silnik cały.


A skąd to ciśnienie się tam bierze że uszczelniacze puszczają,sama nazwa mówi uszczelniacze zaworów które zbierają olej z trzonków zaworów działają na zasadzie jak simeringi.Niech zmierzy ciśnienie w cylindrach może z którymś tłokiem się coś dzieje.
Ale jak nie idzie biały dym na rozgrzanym silniku to jest ok.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 22:44, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie 22:41, 21 Mar 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Jeszcze biorac pod uwage ze samochód ma przebieg 38tys. km :>
Pon 9:27, 22 Mar 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
exar18 napisał:
Jeszcze biorac pod uwage ze samochód ma przebieg 38tys. km :>


Jak powiesz który rok to sam pomyśle ile ma tysięcy.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 15:50, 22 Mar 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
2004r. dodam że pomijając powietrze chlapie pełno oleju.
Już w sumie sam nic nie wiem. Poczytałem pełno
jedni piszą że chlapanie i powietrze to norma
inni że coś jest nie tak. Proszę o wypowiedz!
Jeżeli można rozwiniętą


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 18:35, 22 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Pon 18:14, 22 Mar 2010
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post
Prawdopodobnie wszystko z Twoim autem jest ok. Nie wiem czemu tak wiele osób próbuje sprawdzać przedmuchy odkręcając korek wlewu oleju?? Niektóre silniki nie mają osłony nad wałkiem rozrządu i raczej to normalne, że podczas pracy chlapie olejem. Jeżeli już ktoś ma wątpliwości, to prościej i bezpieczniej dla ubrania jest wyjąć bagnet.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:09, 22 Mar 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
roman59 napisał:
student napisał:
Uszczelniacze zaworów puszczają, Jak mocno tam daje ciśnienie to będziesz miał problem bo uszczelki Ci wydmucha i olej zasra Ci silnik cały.


A skąd to ciśnienie się tam bierze że uszczelniacze puszczają,sama nazwa mówi uszczelniacze zaworów które zbierają olej z trzonków zaworów działają na zasadzie jak simeringi.Niech zmierzy ciśnienie w cylindrach może z którymś tłokiem się coś dzieje.
Ale jak nie idzie biały dym na rozgrzanym silniku to jest ok.


Chcesz przez to powiedzieć że gdy uszczelniacze zaworów będą rozwalone to nie dmuchać pod pokrywę? Ja nie mówię że tam się zrobi masakryczne ciśnienie...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:31, 22 Mar 2010 Zobacz profil autora
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post
Nawet jak uszczelniacze puszczą, to olej będzie zasysany do komory spalania. Ciśnienie trzymają same zawory. Uszczelniacze zaworowe mają zapobiegać przedostawaniu się oleju nad tłok.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:12, 22 Mar 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No ok ale gdy padną uszczelniacze zaworów wydechowych, podczas gdy zawór się otwiera spaliny idą w kolektor to mogą też iść w małym stopniu pod pokrywę prawda?
Ubogacę swoją skąpą wiedzę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:36, 22 Mar 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
student napisał:
No ok ale gdy padną uszczelniacze zaworów wydechowych, podczas gdy zawór się otwiera spaliny idą w kolektor to mogą też iść w małym stopniu pod pokrywę prawda?
Ubogacę swoją skąpą wiedzę Very Happy


Jak by to się tak działo to by uszczelniacze zwalało z prowadnic a to się nigdy jeszcze nie przydarzyło.
A uszczelniacz zaworu nie jest do trzymania ciśnienia.Panowie myście trochę bo wstyd.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:53, 22 Mar 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No ale ja nie twierdzę że uszczelniacze trzymają ciśnienie Very Happy
Zatem jak pod pokrywą zaworów dmucha to co to dmucha? Uszczelniacze Kwadratowy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:25, 22 Mar 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
student napisał:
No ale ja nie twierdzę że uszczelniacze trzymają ciśnienie Very Happy
Zatem jak pod pokrywą zaworów dmucha to co to dmucha? Uszczelniacze Kwadratowy


Jak dmucha białym dymem to już są tysiące i wytarte pierścienie,podrobiony cylinder.A każdy silnik posiada odmę a odma jest połączona z przewodem zasysającym i opary ze skrzyni korbowej są spalane przez silnik.A ruchy powietrza po odkręceniu korka są zawsze bo jest ruch tłoków jedene idą w górę to zasysają powietrze następne idą w duł to znowu tworzą ciśnienie.Jak przystawisz rękę do wlewu to jest łatwo wyczuć.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:08, 23 Mar 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
roman59 napisał:
student napisał:
No ale ja nie twierdzę że uszczelniacze trzymają ciśnienie Very Happy
Zatem jak pod pokrywą zaworów dmucha to co to dmucha? Uszczelniacze Kwadratowy


Jak dmucha białym dymem to już są tysiące i wytarte pierścienie,podrobiony cylinder.A przy turbo doładowanym silniku też?? jak według twojej teorii na temat zaworów wydechowych to i ssące też by puszczały bo turbo bez przerwy tłoczy powietrze około 2.2 bar.A każdy silnik posiada odmę a odma jest połączona z przewodem zasysającym i opary ze skrzyni korbowej są spalane przez silnik.A ruchy powietrza po odkręceniu korka są zawsze bo jest ruch tłoków jedne idą w górę to zasysają powietrze następne idą w duł to znowu tworzą ciśnienie.Jak przystawisz rękę do wlewu to jest łatwo wyczuć.



Post został pochwalony 1 raz
Wto 8:05, 23 Mar 2010 Zobacz profil autora
krzyg
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

Post
Uważam,że Roman ma rację.To normalne, że po odkręceniu korka wlewy oleju będzie chlapało olejem i będzie trochę dmuchało.Jeśli więc nie ma białego dymu a auto nie spala ponadnormatywnie oleju,wszystko jest w porządku.
ważne też, by nie waliło spalinami spod korka.

Pozdrawiam załogę


Post został pochwalony 0 razy
Wto 8:44, 23 Mar 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Heh... Ciśnienie w pokrywie zaworowej zawsze bedzie, nawet w nowym aucie. Odma odprowadza cisnienie ze skrzyni korbowej nastepnie wchodzi własnie do pokrywy zaworów i tu juz macie odp skąd tam sie bierze cisnienie... Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy nie puszczaja pierscienie jest wyjęcie bagnetu... Ciśnienie w pokrywie zaworowej nie ma nic wspólnego z tłokami jak Roman powiedział... Od kiedy ciśnienie z cylindra może trafić do pokrywy? Jeżeli tak by sie działo to tylko jednym i jedynym sposobem przez prowadnice zaworowe a kazdy wie ze taka sytuacja nie ma miejsca w zadnym silniku. Ciśnienie trafia poprzez odme i wytwarzaniu ciśnienia poprzez popychacze... Pompa olejowa daje ciśnienie na popychacze jak wałek je dociska i puszcza powstaje zmina ciśnień i dlatego tez dmucha przez wlew oleju.


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:49, 23 Mar 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin