Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
VW T4 2.5TDi R5 1997 Pompa VP44

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
VW T4 2.5TDi R5 1997 Pompa VP44
Autor Wiadomość
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post VW T4 2.5TDi R5 1997 Pompa VP44
Koledzy mam problem.
Pompa paliwowa nie podaje paliwa. Elektrozawór jest sprawny. Pompa sama w sobie jest sprawna. Była sprawdzana na stole. Do komputera dochodzą te trzy prądy i trzy masy na pinach do sterowania pompą. Na VAGu były błędy, jeden dotyczący immo i drugi dotyczący czujnika hamulca. Po skasowaniu błędów powrócił tylko ten dotyczący czujnika hamulca. Przez wadliwie działający czujnik stopu auto byłoby co najwyżej słabsze a tu nie podaje w ogóle paliwa.
Macie jakieś pomysły? Bo mnie się kończą...
Może ktoś miał taki przypadek, nie wiem czy to może komp czy iść w stronę immo.
A i jeszcze nie działają w tym aucie zegary, ale to chyba niema znaczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:14, 01 Kwi 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Wywaliłeś błąd immo ale on dalej jest spróbuj zapalić z 15 razy to wróci , co to był za błąd w ogóle ?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:25, 01 Kwi 2013 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Właśnie nie pamiętam dokładnie, chyba coś wadliwym działaniem, nr nie pamiętam. Próbowałem już kilkanaście razy odpalać po skasowaniu i póki co nie wrócił. Nawet odpalałem go na plaku i chodził chwilę. Jutro podłączę VAGa i sprawdzę czy nie wrócił.
Jeszcze taka rzecz. Po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka od świec żarowych, gaśnie i znów się zapala.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:58, 01 Kwi 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Naciśnij pedał hamulca i spiralka ci zgaśnie,ale to o czymś świadczy.Odepnij zasilanie z zaworu pompy i zmierz napięcie,między biegunem ujemnym akumulatora przewodem i powinno mieć wartość akumulatora.Kody trzeba zawsze sobie zapisywać a nie tylko kasować.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:49, 02 Kwi 2013 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
elektrozawór jest ok i napięcie na nim też. Błąd immo nie powraca. A teraz dla odmiany spiralka mruga po włączeniu zapłonu.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:56, 02 Kwi 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
aba667 napisał:
elektrozawór jest ok i napięcie na nim też. Błąd immo nie powraca. A teraz dla odmiany spiralka mruga po włączeniu zapłonu.

Po naciśnięciu pedału hamulca spiralka nie gaśnie? posprawdzaj przewody od pompy aż do sterownika czy nie są zaśniedziałe przy sterowniku.
Ale skąd ci się wziął sterownik VP44 ?? w tym samochodzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 20:36, 02 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Wto 12:13, 02 Kwi 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
spiralka jak mruga to jest blad ukladu paliwowego.... zczytaj błedy
opisz wszystko dokładnie co robiłes sprawdzałes i jak to robiłes.
jak odkrecisz przewód z wtrysku to co leci?
pompa była sprawdzana na stole to jakie cisnienie daje?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Wto 17:45, 02 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Wto 17:38, 02 Kwi 2013 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Roman, nie gaśnie ta kontrolka po naciśnięciu hamulca. Na dole pompy jest czujnik, zmiany kąta wtrysku, czy coś takiego. (To nie jest to na czym się najbardziej znam) I do tego czujnika przychodzą dwie masy i one są i powinny dochodzić dwa plusy których tam nie mam.

Wasylek spiralka zaczęła mrugać dziś, wcześniej podczas grzania świec mrugała tylko jeden raz.

Jak odkręcam przewody z wtrysków nic nie leci. Odkręciłem bezpośrednio przewody z pompy. Wymieniłem elektrozawór na nowy w 100% sprawny i dalej nic. Pompa ciągnie paliwo i oddaje je powrotem. Zdjąłem pompę pojechała do sprawdzenia. Do gościa który zajmuje się regeneracją pomp i wtryskiwaczy. Koleś po sprawdzeniu twierdzi, że pompa jest ok i przyczyna nie leży w pompie. Facet jest ogólnie dość uznanym fachowcem, więc niema powodu mu nie ufać.
(Na co dzień nie zajmujemy się że tak powiem tradycyjnymi dieslami aż tak dogłębnie, dlatego raczej jestem dość zielony w tym temacie)
Potem sprawdzaliśmy te zasilania dochodzące do kompa i też są ok.
Jedyne co znalazłem takiego to te dwa zasilania na czujniku które powinny być a ich niema.
Spróbuję z tym immo jeszcze. Co do błędów to nie zapisałem sobie raportu, żeby podać numery. A dziś miałem podpiąć kompa jeszcze raz i sprawdzić czy wróciły, ale bateria padła w aucie. Podpiąłem prostownik, ale musiałem zająć się czymś innym, wiecie jak jest. Jutro spróbuję się podpiąć jeszcze raz, i spróbuję ominąć immo.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:12, 02 Kwi 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ten zawór regulacji wtrysku jest dwu pinowy,wypnij kostkę podłącz 12V i powinien klikać.Pompę sprawdzał wzrokowo czy zakładał ją na stół? Jak przekręcisz stacyjkę to słychać zaterkotanie w pompie wtryskowej?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:32, 02 Kwi 2013 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Pompa była na stole i jest ponoć OK. Po włączeniu zapłonu słychać wyraźne zaterkotanie w pompie.
Roman, popraw mnie, ale gdyby nawet ten zawór regulacji kąta wtrysku był uwalony (a jest sprawny) to auto byłoby bardzo słabe a nie odcinało by paliwa.
A tak głupio zapytam, T4 przypadkowo niema wstrząsówki?
Bo bym się załamał Wink


A chyba pompa to VP44 a sterownik PSG5 chyba. Jak już wspomniałem diesle to nie jest moja mocna strona.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aba667 dnia Wto 22:22, 02 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Wto 22:20, 02 Kwi 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jakby zawór był uszkodzony to by była bardzo twarda praca silnika a zapalić powinien.No to pompa OK,zaworek OK, paliwo jest to powinien palić.Trzeba było jeszcze podpiąć zaworek prosto z akumulatora przewodem,tylko tamten wypnij.Sterowniki VP44 mają Ople,Audi V6 i inne PSG 5 to też Opel tylko z jednym gniazdem połączeniowym,PSG 16 z dwoma gniazdami.Spróbuj jeszcze odpalić na Plaku tylko żebyś uzyskał większe obroty.Wyłącznika zderzeniowego nie ma.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 22:56, 02 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Wto 22:49, 02 Kwi 2013 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Plaka już próbowałem. Na plaku chodzi. Chodzi aż skończy się plak. Ciągnie ładnie paliwo tylko wszystko idzie powrotem, nic nie podaje na wtryskiwacze. A tak z głupia jeszcze zapytam, gdyby uszkodzony był wtrysk sterujący? Jest możliwość że przez to by nie podawał paliwa na wtryski?
Bo w takim razie po za immobilaiserem nie mam już żadnych pomysłów.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 0:50, 03 Kwi 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To że Plakiem próbowałeś to wiem,tylko chciałem żebyś uzyskał większe obroty silnika[jeszcze jak byś poluzował przewody na wtryskach] może byś wygenerował jakiś kod błędu,a przy małych ci nie wyskoczy.Wtrysk sterujący,silnik zapali tylko nie będzie chodził równo.Paliwo idzie na przelew bo pompa wstępna podaje,tylko nie puszcza zaworek odcinający,lub sterownik nie przestawia w pompie przesuwki i nie ma dawkowania paliwa do rozruchu.Tak jak pisałem podepnij prąd pod zaworek poluzuj przewody Plak i próba.Podobny temat;
http://www.umserwis.fora.pl/mechanika-pojazdowa,2/lt-35-brak-zasilania-pompy-paliwa,7442.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 10:59, 03 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Śro 10:47, 03 Kwi 2013 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Wywaliłem immo i go niema. Tylko stało się coś dziwnego. Teraz pojawiło paliwo na przewodach dochodzących do wtryskiwaczy.
Odpaliłem go na plaku i tak sobie chodził. Odkręciłem przewody od wtrysków i pojawiło się paliwo. Tylko, normalnie to powiedzmy, że jak wszystko jest OK to paliwem pluje z przewodów a tu tylko kapie. Zero ciśnienia. Teraz zgłupiałem do końca, czyli to niebyła chyba wina immo.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:21, 09 Kwi 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Odkręć jeszcze tą górną pokrywkę ze sterownika pompy i zobacz czy nie ma opiłków,rusz jeszcze tym ramieniem może przesuwka się przycięła i nie puszcza paliwa.Odkręć tą nasadkę plastykową co nachodzi na łączenia przewodów,może któryś odleciał,one są zgrzewane ale jak był robiony sterownik to jest lutowany.
Z forum Golfa jest dobrze pokazane przyczyny usterki sterownika [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:20, 10 Kwi 2013 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Spróbuję jeszcze to co piszesz Roman, jak tam nic nie znajdę to chyba się poddam.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:02, 10 Kwi 2013 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Chwilkę to trwało, ale miałem kłopoty z kompem Wink
Umęczyłem to T4. Jeżeli ktoś chce wiedzieć to padł komputer Wink
Zawiozłem dziada do sprawdzenia i koleś sprawdził, skasował 150zł i powiedział że ma działać i zadziałało...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:28, 25 Kwi 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin