Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
wibracje wału korbowego w bmw 330d

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
wibracje wału korbowego w bmw 330d
Autor Wiadomość
Patryk
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post wibracje wału korbowego w bmw 330d
witam!mam problem z BMW 3.0l diesel problem dotyczy silnika a zaczęło się tak;pewnego dnia po odpaleniu auta w kabinie zaczęło śmierdzieć guma oczywiście od razu zgasiłem silnik i zacząłem szukać przyczyny po czasie zobaczyłem że paski pospadały z kół a samo koło pasowe jest uszkodzone po prostu się rozwarstwiło,na drugi dzień kupiłem nowe koło i od razu zamontowałem,silnik odpaliłem jeszcze bez pasków żeby upewnić się ze koło jest prawidłowo osadzone i nie ma żadnych wibracji oczywiście wszystko było ok.Następnego dnia jadąc do pracy usłyszałem dziwne dźwięki z silnika jak by dwie blachy o siebie uderzały ,tak gdzieś od 2000tyś do 3000tyś obr.po 3000tyś dźwięk zanika.Na początku myślałem ze to skrzynia automatyczna a dokładniej konwerter bo dźwięk tak jak by z stamtąd dochodził,od razu pojechałem do mechanika który w zeszłym roku naprawiał mi skrzynie,włącznie z konwerterem(konwerter był regenerowany)ale wspólnie z mechanikiem stwierdziliśmy ze to nie jest konwerter tylko turbo sprężarka.Jeszcze tego samego dnia turbo zostało wymienione na nowe po przejechaniu kilometra dźwięk powrócił.Pojechałem jeszcze raz do mechanika i zaczelismy szukać przyczyny.Najpierw ściągnęliśmy te nowe koło pasowe żeby je wykluczyć (bo od tego się zaczęło)po ściągnięciu koła i odpaleniu silnika,silnik został wprowadzony na wyższe obroty żeby zobaczyć co będzie się działo bez koła ,wał korbowy wpadł w wibracje no i przy tym te stuki.Od razu ściągnęliśmy misę olejowa żeby podejrzeć panewki no i panewki główne nie były za ciekawe ale nie były tez ostatnie no ale zostały wymienione na nowe oryginalne.Zaś panewki korbowe bez zarzutu.Dźwięk jest nadal,wibracje też.Mam pytanie jaki jest prawidłowy luz wzdłużny walu?ja mam 0,15 może to wina tego luzu?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 0:16, 02 Lip 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Luz jest dobry tylko co do panewek to szkoda było tych pieniędzy na wymianę panewek bez szlifowania wału,jak jest zimny to jeszcze nie słychać a najgorzej jak się rozgrzeje to jest taki rumot?a pod większym obciążeniu trochę ustaje? a jeszcze przy automacie.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 8:31, 02 Lip 2010 Zobacz profil autora
Du-Di
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

Post
Nie znam tego silnika ni moja wypowiedź to gdybanie . A co powiecie o wałkach wyrównawczych? Czy one nie mogą dawać takich oznak i czy są w tym modelu silnika takowe.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:05, 02 Lip 2010 Zobacz profil autora
Patryk
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
niema różnicy czy ciepły czy zimny cały czas stuk jest taki sam i właśnie tu jest problem bo nie wiem czego mam się czepić a pod obciążeniem stuk jest większy bo jak sprawdzam na podnośniku czyli auto wprowadzam w ruch to tak nie słychać ale nadal jest i jak z ciągnąłem koło pasowe i paski to w czasie stuku wał wpadł w wibracje wyglądało to tak jak przy dodaniu gazu wał się wysunął a przy odejmowaniu schował no i ten dźwięk to jest jak opisałem wyżej czyli jak by dwie blachy waliły o siebie.A co do wałków to nie występują w tym silniku.Też się zastanawiam nad konwerterem ale tu tez mam problem bo skrzynia pracuje idealnie


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:38, 02 Lip 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To z twojego opisu wychodzi jak by wał był pęknięty, bo dlaczego wychodzi? jak by skrzynia była manualna o przy wycisku sprzęgła lubi się wytrzeć pierścień dystansowy ale u ciebie jest automat i te problemy nie występują.Weź jeszcze rekami za koło pasowe lub kluczem za śrubę i poruszaj tam i z powrotem czy nie ma stuków.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:13, 02 Lip 2010 Zobacz profil autora
Patryk
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
jutro to sprawdzę ale czy na pękniętym wale zrobił bym 1500km ?no i dalej jeżdżę


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:21, 02 Lip 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zależy w którym miejscu pękł bo rurznie pękają ,bo dlaczego wychodzi?.Ale to jest tylko gdybanie i sprawdzić można.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:29, 02 Lip 2010 Zobacz profil autora
Patryk
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
sprawdziłem,stuków niema


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:04, 03 Lip 2010 Zobacz profil autora
Patryk
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
ale dlaczego te stuki zaczęły się po wymianie koła pasowego?może tu jest problem?i ten dziwny dźwięk jak by blacha o blachę.Jak auto jest na postoju czyli lewarek zmiany biegów w położenie 'P' to ten dźwięk jest ale słabiej słyszalny dopiero w czasie jazdy i na wyższych obrotach jest dość głośno.Sprawdzałem dziś koło pasowe czy może ma jakieś bicia czy coś podobnego ale nic niema no chyba ze nowe koło jest źle wyważone?a jest jakaś zasada montowania koła pasowego?te koło jest mocowane na 4 śruby i klina niema


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:55, 03 Lip 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To porównaj te koła czy nie ma różnicy,to odkręć kolo i sprawdź jeszcze bez koła ,śruby nie były zmieniane? może za długie.Konwerter nie poluzował się na śrubach?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:24, 03 Lip 2010 Zobacz profil autora
Patryk
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
koła były porównane i są te same a co do śrub to zostały użyte te same.Konwerter na pewno nie jest odkręcony bo jak zmieniałem panewki to sprawdzałem


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:30, 03 Lip 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak to jest stuk z okolic miski oleju to tylko wymontować miskę i sprawdzać dokładnie bo można gdybać ale jak pisałeś że wał się wysunął to musi coś być,chyba że przy zakładaniu panewek pierścienie dystansowe się wysunęły i dostał takiego luzu.Ale to są tylko gdybania.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 7:27, 04 Lip 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin