Autor |
Wiadomość |
Gość
|
wymiana tarcz i klocków hamulcowych - tarcie przy dochamowyw |
|
Witam
pytanie mam do mechaników:
mam opla astre f i niedawno zmieniałem tarcze i kocki (u mechanika - nie sam), po zmianie tarcz i klocków auto przy dochamowywaniu (przejechane już około 1500km) - dojazd do swiateł itp jest efekt "tarcia" jakby coś tarło/zgrzytało o tarcze, (dźwięk podobny do tarcia metalem o metal lub twardą gumą o metal z dużą siłą nacisku, delikatnie czyć to na kierownicy). dodatkowo w czasie jazdy słychać "piskanie", jakby tarcza krzywa lub coś innego... samochód był od casu wymiany u trzech różnych mechaników - żaden nie poradził sobie z tym problemem...
zaczęłą się od wymiany... więc:
czy może być to wina tarcz lub klocków? tarcze wyglądają na nie porysowane ani nie mają rowków. lu czy może być to spowodowane np uszkodzeniem przegubu lub łożyska w kole? (chociaż nie wiem czy ma to jakikolwiek związek), doszukuję się już różnych rozwiązań.
jeśli ktoś ma jakieś pomysły proszę o sugestie co sprawdzić - podobno jeden z mechaników rozmontował szczęki, wyjął klocki i niby wszystko miało być ok, ale nie jest.
by zdiagnozować problem - miejsce tarcia, zgrzytania by trzeba podnieść przód auta, uruchomić silnik i na pierwszum biegu puścić i delikatnie hamowac.... można tak zrobić?
w miarę możliwości proszę o odp, pozdrawiam
|
|
Wto 14:24, 10 Cze 2008 |
|
|
|
|
BenyBenito
Mechanior
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
Można tak zrobić a nawet trzeba,podejrzewam,że przy montażu tarcz nie była wyczyszczona piasta łożyska i tarcza nie dolega do niej równo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 0:40, 11 Cze 2008 |
|
|
Gość
|
|
|
dzięki za odpowiedź,
czyli nie ma obaw by podnieść tak samochód(cały przód) i go odpalić?
więc zostaje mi denmotarz tarcz i klocków.
motyw jak pisałem wcześniej z tym "padniętym" łożyskiem lub przegubem raczej odpada w takim razie.
spróbuję zdemontować i poczyścić, może pomoże
pozdrawiam
|
|
Śro 10:50, 11 Cze 2008 |
|
|
Gość
|
|
|
Trzeba by sprawdzic piaste czujnikiem czy nie ma bicia, potem mozna sprawdzic czujnikiem tarcze oczywisciwe trezbaby ta tarcze przykrecic 4ma srubami podkladajac pod sruby nakretki najlepiej te co sie przkreca przeguby od wolkswagena,mozesz tez miec poprostu co sie teraz na upalach zdarza za twarde klocki ja swoim klientom duzo klockow wyrzucilem zalozylem miekkie i jest wszystko wporzadku, moze tez byc niedokladnie wyczyszczona piasta jak ktos slusznie stwierdzil,co do krzywej piasty jesli by sie okazalo ze ma bicie mozna to wyprowadzic podkladajac kalke miedzypiaste a tarcze ale do tego przydalby sie ktos ze starej gwardi mechanikow.Pozdrawiam
|
|
Pon 22:06, 28 Lip 2008 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|