Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
wymiana uszczelki pod glowica peugeot 206

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
wymiana uszczelki pod glowica peugeot 206
Autor Wiadomość
M@jster
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przyszowa
Płeć: Mężczyzna

Post wymiana uszczelki pod glowica peugeot 206
Witam.zamierzam wymienic uszczelke w peugeocie 206 1.4 8v.Na co trzeba uważać i zwracać uwage przy takiej robocie przy glowicy?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:51, 29 Lut 2012 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Na to żeby wymienić uszczelki kolektora ssącego, wydechowego, głowicy i pokrywy zaworów, śruby głowicy, uszczelniacze zaworowe, cały rozrząd (raz zdjętego się już nie zakłada)
Uważaj na to żeby dokręcić głowicę właściwym momentem i we właściwej kolejności.
A generalnie to nie ma tragedii przy tym aucie więc spoko


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:09, 29 Lut 2012 Zobacz profil autora
Paciak
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
student napisał:
cały rozrząd (raz zdjętego się już nie zakłada)


dlaczego?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:16, 29 Lut 2012 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Raz naciagnetego paska nie zaklada sie drugi raz. Jezeli lubisz ryzyko i masz gruby portfel to zakladaj Smile
P.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 23:03, 29 Lut 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Zależy jaki napinacz się ma .


Post został pochwalony 0 razy
Śro 23:06, 29 Lut 2012 Zobacz profil autora
Paciak
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Cały rozrząd rozumie jako rolki plus ew pompa no i pasek. Z paskiem no to moze i tak ale reszta?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 23:07, 29 Lut 2012 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Przede wszystkim po ściągnięciu wypadało by sprawdzić głowicę czy jest prosta. Ewentualnie splanować w razie potrzeby. Uszczelki tylko kupuj dobrych firm. Reszta tak jak koledzy pisali. Co do rozrządy jak był już dawno nie wymieniany albo nie wiesz kiedy był wymieniany to najlepiej kompletny, czyli z rolkami i pompa.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 0:04, 01 Mar 2012 Zobacz profil autora
rafaello1974
Spec
Spec



Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K

Post
po pierwsze dac glowice do sprawdzenia bo sama wymiana uszczelki to troche ryzykowne przy takiej robocie,,,,,napewno nowy pasek,,zadnych starych -pasek raz naciagniety jest do d....naciagniesz go jeszcze raz i ryzyko strzeli przeskoczy lub pochodzi ,,szkoda zachodu,zrob sobie spagetti z starym makaronem hihhh..
rozrzad dokladnie ustawic.........ostatnia sprawa to momenty dociskowe srob glowicy--pamietaj nowe sroby nie stare,,i kolejnosc dokrecanie ,,,jak niemasz tego to ci podesle,,,,,w sumie fajna i prosta robota
jakis problem pisz to pomoge

no i nie zapomnij o wymianie oleju i filtra !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Czw 0:38, 01 Mar 2012 Zobacz profil autora
M@jster
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przyszowa
Płeć: Mężczyzna

Post
kolego jak mozesz to podeslij ten moment dokrecania srob glowicy.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 9:32, 01 Mar 2012 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Momenty i kolejnośc są praktycznie na każdym opakowaniu uszczelki jaką kupujesz. Ale jak kolega ci poda to już nie masz się czym martwić. Nakołuj sobię tylko klucz dynamometryczny jeśli nie masz. Do rozrządu też się przydaje, ja zawsze używam i jestem pewny roboty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mario23 dnia Czw 11:06, 01 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Czw 11:05, 01 Mar 2012 Zobacz profil autora
rafaello1974
Spec
Spec



Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K

Post
katalogowo powinno byc 20 nm to jest etap pierwszy
etap drugi 240 stopni
tak jest ustalone przez producenta i wedlug auto daty jest tak samo
pamietaj o kolejnosci wszystko masz narysowane na opakowaniu z uszczelki pod glowica ,,momenty tez tam powinny byc no ale,,,,,wole zebys mial


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:34, 01 Mar 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
[quote="rafaello1974"]katalogowo powinno byc 20 nm to jest etap pierwszy
etap drugi 240 stopni
tak jest ustalone przez producenta i wedlug auto daty jest tak samo
pamietaj o kolejnosci wszystko masz narysowane na opakowaniu z uszczelki pod glowica ,,momenty tez tam powinny byc no ale,,,,,wole zebys mial[/quote

Tylko nie ciąg całe 240 stopni tylko podziel to 2 x 90 stopni + 60 stopni i musisz ty wyczuwać śruby jak one idą bo możesz wyciągnąć gwint z bloku.A resztę jak koledzy ci piszą.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:32, 01 Mar 2012 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
soviet100 napisał:
Zależy jaki napinacz się ma .


Mylisz się kolego.
Wypowiem się bo od niedawna jestem certyfikowanym specjalistą od rozrządów (szkolenie przeprowadzone przez Continental, certyfikat TUV) (nie chwaląc się Kwadratowy )

W silnikach diesla rozrząd można założyć stary do 100km
W silnikach benzynowych do 1000km
Bez znaczenia jaki ma się napinacz.
Wymienia się ZAWSZE wszystkie elementy działające z rozrządem (napinacze rolki, pompy itp)

Jakieś wątpliwości dlaczego nowy rozrząd?

Po resztę wiadomości zapraszam na szkolenie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:36, 01 Mar 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Oczywiście że powinno się wymienić wszystkie elementy . Z mojego przypadku robiłem u siebie rozrząd i napinacz nie huczał ani nic i wystarczyło go znowu wyregulować .
Ps wymieniałem wszystko napinacz pasek pompę wody bo tak się powinno robić .


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:07, 02 Mar 2012 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Nie chuczał dziś nie będzie jutro ale co za 60 tysięcy kilometrów?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:12, 07 Mar 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin