Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Wymienilem pasek rozrzadu i cos nie tak:(

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Wymienilem pasek rozrzadu i cos nie tak:(
Autor Wiadomość
Gość







Post Wymienilem pasek rozrzadu i cos nie tak:(
Witam,
Kupilem wlasnie swoje drugie auto w zyciu- Seat Ibiza 1.0 rok 1997

Autko chodzilo super jak kupilem (czasami mial tylko problem z odpalaniem oraz na wolnych obrotach nie trzymal rownych obrotow). Ze wzgledu na to ze dbam o wszystko chcialem jak najszybciej wymienic w nim rozrzad bo nie wiedzialem kiedy byl wymieniany.
Kupilem nowy pasek rozrzadu oraz napinacz do tego modelu.
Samochod oddalem koledze (zawodowemu mechanikowi) i wymienil mi pasek rozrzadu oraz napinacz. Po zalozeniu odpalil silnik i wszystko bylo ok wiec poskladal cala reszte do kupy. Pozniej odpalil silnik raz jeszcze i zaczelo cos stukac (raczej zawory) Crying or Very sad
Od tamtej pory caly czas tak stuka.
Mehcanik ustawial rozrzad na swoje znaki zanim sciagnal pasek. Nie krecil wogole zebatkami i zalozyl nowy pasek z napinaczem. Mowil rowniez ze znaki na kole tzn z lewej strony silnika nie zgadzaja sie ze znakami z prawej strony... nie znam sie na tym wiec pisze tak jak go zrozumialem.
Pozatym przed sciagniecem paska jak ustawial pierwsza zebatke na znaki oryginalne to zebatka na dole (chyba od walu) nie zgadzala sie z oryginalnymi znakami.


Co moglo sie stac? Co wogole moge teraz zrobic aby auto chodzilo normalnie ??Sad Glowilismy sie z tym mechanikiem i naprawde nie wiemy co zrobic. On cos probowal przestawiac z rozrzadem ale nic dalej to samo:(

Czy sa jakies inne znaki dzieki ktorym mozna ustawic rozrzad wedlug ustawien fabrycznych?

Prosze Was bardzo wszystkich o pomoc! Bardzo mi zalezy na tym samochodzie!Bede bardzo wdzieczny za kazda informacje!

Pozdrawiam i z gory dziekuje,
Kamil
Pon 19:40, 19 Lut 2007
Gość







Post
Napisz mi dokładne dane tego samochodu. Tzn. liczbę zaworów, rodzaj silnika i oznaczenia z numeru silnika, najlepiej cały nr.
Pon 21:26, 19 Lut 2007
Gość







Post
Tam jest zwykły silnik 8 zaworowy z napinaczem , może być że pasek przeskoczył o ząb trzeba ustawiać na fabryczne znaki jak coś podaj maila to Ci wyśle schemat. Pozdrawiam Tomek
Pon 22:05, 19 Lut 2007
kubus
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

Post
W sumie silnik ma bardzo prosty rozrząd jeśli są fabryczne znaki a nie zgadzają sie to cos tu nie teges.Jak powszechnie wiadomo silniki VW 1.0 czy inne benzynowe mają koło górne rozrządu ustalane na klin zresztą dolne podobnie tak więc ryzyko pomyłki minimalne jak zrobisz znaki,różnica jest w silniku 1.0 po 2000r. tam znaki mozna ustawić na dwa rózne znaki ale sterownik zarejestruje błąd brak synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym (wiadomo tryb awaryjny CHECK I takie tam) ale rożnica w benzynie 2 zębów nie spowoduje odrazu kolizji zaworów z tłokami,jeśli coś stuka to najpierw trzeba dokładnie ustalić czy przypadkiem któryś z popychaczy hydraulicznych nie "klepie".


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:12, 19 Lut 2007 Zobacz profil autora
Gość







Post
Dzieki bardzo za wszystkie wypowiedzi.
Nr silnika nie mam ale jutro postaram sie zdobyc i podrzucic. Jest to zwykly silnik z roku 1997 poj. 1.0, 8 zaworów, benzyna. Dzis probowalismy ustawic rozrzad na oznaczenia fabryczne no i silnik odpalil i chodzil rowno ale dalej te stuki bylo slychac. Jest jeszcze okienko w skrzyni biegow i tam tez sa jakies znaki (cos jak kreska czy wypustka) czy wiecei w jakiej pozycji to ma byc ulozone?
Ustawialismy wal patrzac na znaki przy skrzyni i na znaki na kole od korbowodu zalozylismy pasek i auto nie chcialo odpalic. Wrocilismy do ustawien fabrycznych (nacinka na dolnej zebatce-wypustka ; kropka na gornej zebatce-wypustka) i silnik pali bez problemu, rowna praca jednak klepanie nadal jest.

TOMEK bylbym bardzo wdzieczny jakbys mogl mi przeslac ten schemat
e-mail: [link widoczny dla zalogowanych]

Poza tym sciagnelismy pokrywe klawiatury no i 3 albo 4 samoregulatory byly dosc mocno luzne... czy to mogloby powodowac takie klepanie? Tylko teraz zastanawia mnie to ze przed sciagnieciem paska silniczek chodzil bardzo cichutko. Czy samoregulatory zaczynaja odrazu klepac czy jest to stiopniowe nasilanie sie z biegiem czasu im dluzej sie jezdzi tym mocniej zaczynaja klepac?

Wogole olej wygladal jak kaszanka przy klawiaturze... musze zmienic koniecznie...

Co byscie mi doradzili w takiej sytuacji?

Pozdrawiam,
Kamil
Wto 1:09, 20 Lut 2007
kubus
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

Post
Na dzień dobry to olej do wymiany.bo któras szkanka tak klepie a jeśli chodzi o rozrząd to ustawienia masz tylko na kołach zebatych do rozrządu.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:21, 20 Lut 2007 Zobacz profil autora
Gość







Post
Tylko czy szklanki by tak odrazu pukaly po wymianie rozrzadu? Bo przed wymiania silnik chodzil bardzo cicho. Zmieniony byl tylko rozrzad...
Czy dzis bylem w sklepie i szukalem samoregulatorow ale goscie mi powiedzieli ze nie ma czegos takiego (w sumie nie wiem jak to sie nzaywa dokladnie po angielsku). Czy popychacze hydrauliczne to to samo co samoregulatory?

Chcialem zaznaczyc ze pukanie to bylo po wymianie rozrzadu... czy moze cos pukac tak z odpalenia na odpalenie? Powinno to byc chyba stopniowe gdyby ktoras z czesci byla zuzyta? Chyba ze moj mechanik zle ustawil rozrzad?
Wto 20:16, 20 Lut 2007
Gość







Post
Sprawdz czy wpust na wałku rozrządu się nie ścioł. A jak by był zdezelowany to go wymień. Sprawdz też stan otworów w które wchodzi wpust. No i sprawdź naciąg paska. Powinien się skręcić w najdłuższym miejscu o 90 stopni. Jak będzie źle naciągnięty to może klekotć. Najlepiej ustaw na znaki naciągnij pasek i pokręć wałem 2 razy tylko w strone obrotów silnika, nigdy nie odwrotnie!!!!!!!!!! Kręcąc wałem staraj się żeby wał "przeskakiwał". Potem popatrz na znaki i naciąg paska, w razie potrzeby naciągnij pasek i powtóż wszystko od początku, i tak do skótku aż wszystko będzie ok. Jeszcze możesz sprawdzić czy koło na wałku rozrządu nie jest krzywe. Bo czasem i tak się zdaża. Możesz jeszcze porównać znaki na kole zamachowym ze znakiem na wale z przodu, one muszą się zgadzać. Jeszcze jedno jeżeli masz popychacze hydrauliczne to mogą one klekotać, Tylko to powinno występować chwile po odpaleniu silnika a puźniej powinno ustać, chyba że olej do nich nie dochodzi. Jak by co to napisz dalej co jest to ci pomoge. Powodzenia.
Wto 20:28, 20 Lut 2007
Gość







Post
A jeszcze jedno na obudowie mogą być dwa znaki. Jeden od ustawiania rozrządu a drugi od wyprzedzenia zapłonu. Nie pomyl się.
Wto 20:31, 20 Lut 2007
kubus
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

Post
To powiem krótko chciałeś osczedzić na mechaniku to teraz masz problem,wydaję się że to nie jest zawodowy mechanik jak nadmieniasz w poście,prosty rozrząd to co tu mozna popierdolić,kolego MISIEK229 czytaj uważnie posty(NAPINACZ gdzie jest ????).żeby coś określic dokładnie to najpierw KOD silnika jest na naklejce na obudowie rozrządu,taka duża z kodem kreskowym jest podany kod literowy silnika
pewnie masz taki AER albo 1.05 czyli AAU,to sie podeśle schemat.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 1:19, 21 Lut 2007 Zobacz profil autora
Gość







Post
Jeśli nie ma zwykłego napinacza to napinaczem jest POMPA WODY!!!
Śro 19:04, 21 Lut 2007
Gość







Post
Przykro powiedziec ale jak masz krzywy zawor/y to koszty twojej naprawy wzrosna. Wymiana oleju Ci niezaszkodzi niezapomnij filtra. Pokrec silnikiem po zalozeniu paska recznie jak kolega radzi powinno byc plynnie bez blokowania z pominieciem kompresji jak niejestes pewny wykrec swiece. POWODZENIA.
Śro 21:20, 08 Sie 2007
manios
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok

Post
Cool witam.
przyjacielu male pytanie do Ciebie
napisales ze nie jestes mechanikiem i wsumie nikt z nas niezna tego kolegi co Ci to robil ale jesli ustawil wszystko do znakow i w dodatku nawet sie natrudzil zeby zrobic swoje znaki to powiedzmy ze wie co robi a pytanie do Ciebie
kiedy tak z reka na sercu otworzyles maske i sluchales czy Ci silnik stuka czy nie ?????????????
moze tak bylo przed wymiana...............
niema co sie czepiac chlopaka bo moze zrobil dobra robote a tu dupa jakies stukanie
Arrow powiem Ci ze ja zawsze po wymianie paska slyszeduzo dziwnych rzeczy na ktore wczesniej nie zwracalem uwagi...........BLAD
zastanow sie nad tym wymien ten olej
tylko nie lej dziadostwa a jak to nie pomoze to jedz do kgos innego zeby Ci te znaki sprawdzil
POZDRAWIAM


Post został pochwalony 0 razy
Pią 1:18, 10 Sie 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin