Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Yaris 1.0 2003 regulacja luzów zawoarowych

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Yaris 1.0 2003 regulacja luzów zawoarowych
Autor Wiadomość
kuguar80
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zachodniopomorskie/ małopolska
Płeć: Mężczyzna

Post Yaris 1.0 2003 regulacja luzów zawoarowych
Witam mam problem.
Pani zaniedbała mocno autko i przyjechała do mnie część naprawy już zrobiona.
Zostało wyregulować luzy na zaworach bo silnik pracuje jak stary fordowski z fiesty klepie że aż uszy bolą.
Rozrząd wymieniony na życzenie klienta używka Sad z silnika z przebiegiem 50 000. Autko ma przejechane 230 000.
Jak wyregulować luzy? Czy całymi szklankami, czy płytkami które opcjonalnie wchodzą od spodu i jak je wyciągnąć?
Czy po prostu wałki się wytarły i to je trzeba wymienić.

Jest to Rzadkość odnośnie tych aut ale się zdarza.
Rolling Eyes Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:41, 26 Sty 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Po przejechaniu tylu tysięcy myślisz że jeszcze są luzy zaworowe?? jak zawór się wystukuje,wypala to skąd jeszcze będzie luz.Luz się reguluje po jakimś czasie bo luzy zanikają.Odkręć stopki wałka przy kołach i zobacz czy nie są wytarte wałki.Stukanie słychać po podgrzaniu się silnika czy już słychać zaraz po odpaleniu na zimnym.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 11:48, 28 Sty 2015 Zobacz profil autora
kuguar80
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zachodniopomorskie/ małopolska
Płeć: Mężczyzna

Post
Stukanie słychać od razu po uruchomieniu silnika, ale wałki by tyle nie wytrzymały, w sumie może tak być też. Wałki co prawda lekko są wytarte, choć szklanki bardziej. Z zakupionego silnika pozostały wałki w dobrym stanie ale nawet gdyby je założyć to i tak luz muszę skorygować jakby były hydrauliczne popychacze to problem z głowy.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:23, 28 Sty 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale luzy na zaworach mierzyłeś? jakie są ,powinny być 0.15 - 0.25 na ssących na wydechowych 0.25 - 0.35.Kod silnika 1SE - FE.Wałki podtarte,stopki podtarte układ tłokowo korbowodowy też i to wszystko się kumuluje i wychodzą stuki.Ale jak był silnik po przebiegu 50tyś to trzeba go było zmienić a nie kombinować po tylu tysiącach.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:11, 28 Sty 2015 Zobacz profil autora
kuguar80
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zachodniopomorskie/ małopolska
Płeć: Mężczyzna

Post
Na luzy pani z panem przyjadą w przyszłym tygodniu, więc będę sprawdzał. Wymienić silnik ok tylko chęć współpracy ze strony klientów była nie zachęcająca. Chciałem wymienić silnik tylko, że znalazłem 3 sztuki za 2500 plus przesyłka, więc nie bardzo chcieli się na to zdecydować silnik jest francuski z przystawką na filtr oleju i katalizatorem w kolektorze wydechowym. W przypadku silnika japońskiego musiałbym zmienić odrobinę przedni wydech, więc nie bardzo państwo akceptowali te opcje, a chcieli że tak powiem po taniości. Jak na razie zrobiłem, że pani jeździ autem nie szarpie bo łańcuch świeższy nie hałasuje.
Zostało mi tylko usunąć tzw. klekot na rozrządzie w układzie wałki popychacze zawory.

Po za tym nie zawsze jest do czegoś przekonać klienta który gania po forach i szuka czegoś innego, i myśli, że tam zawsze opisują taki przypadek jak wystąpił w jego aucie.

Wzrokowo to powiem że wałki i szklanki bym wymienił ale to jest koszt w tym wypadku spory i ja to rozumiem trzeba to trzeba. Panewki na korbach i główne nowe dobrane pod wymiar luzu brak, na sworzniach tłokowych też nie ma się czego czepić, to akurat sprawdziłem, została mi tylko góra, aczkolwiek nie dam sobie ręki uciąć że nie będę miał opcji zwalenia i zabawy z zaworami (mierzeniem) i szklankami o wałkach nie wspomnę. Tylko w przypadku zwalenia głowicy zastanawiam się jeszcze nad tym czy nie dać jej do szlifierni i żeby tam zrobili porządek czyli sprawdzili zawory luzy i je wyregulowali to jest opcja.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 12:32, 29 Sty 2015 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin