Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
zetec 1.4 - kolizyjny ?

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
zetec 1.4 - kolizyjny ?
Autor Wiadomość
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post zetec 1.4 - kolizyjny ?
Witam
Dzis w fusionie 1.4 zetec 2003 urwal sie pasek
Przegladam net - i ludzie tak 35% twierdzi ze bezkolizyjny, 65% ze kolizyjny.
Zbieram wiec dalsze info Smile
Tak czy inaczej nawet jesli jest kolizyjny warto probowac zlozyc na tym co jest czy tez z zasady odrazu "czapka w gore" ???
Pozdrawiam
Adam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:10, 24 Sie 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Spróbować możesz ale na 100% poszły zawory bo żeby pomieścić cztery zawory na cylinder trzeba ich rozłożyć po bokach i pod kątem a wtedy gdy zawory są wyciśnięte uderzają w nie tłoki.Bezkolizyjny może być gdy jest dwa zawory na cylinder bo będą w komorze spalania u samej góry a nie w 4 zaworach na cylinder które są po bokach komory.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 7:52, 25 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Śro 7:51, 25 Sie 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Pewnie że tak! zdejmuj głowicę, na bank się pogięły zawory.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:05, 27 Sie 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Dzieki za odp. Niestety macie racje Wink
Juz po zdjeciu pokrywy zaoworow i przekreceniu walkami widac ze conajmneij dwa wydechowe krzywe bo nie "odbijaja" do konca.
Za wyciaganie glowicy juz sie wzialem. Ktos z Was wyciagal to moze z Zeteca ?
Dolot odkrecilem bez problemu gorzej z wydechem bo dobrze zardzewiale sruby od kolektora. Kombinuje czy aby czasem nie wyjdzie tu glowica razem z kolektorem wydech. ??
Jeszcze jedno pytanie : do odkrecenia glowicy na 100% musze odkrecic te bodajze 10 torxow. Sa tez dwie duze sruby imbulsowe (bodajze 14 albo 16mm) - to tez musze odkrecic do sciagniecia glowicy ?
Pozdrawiam
Adam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 1:12, 31 Sie 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Odkręć tylko śruby głowicy one są czarne,a może mówisz o zaślepkach w głowicy to tych nie.Możesz i z kolektorem wydechowym wyciągnąć a na stole sobie odkręcisz do ściągnięcia zaworów. A na tłokach będziesz widział który zawór dostał bo będzie odbite ale do sprawdzenia musisz wyciągnąć wszystkie.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 9:04, 31 Sie 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
glowica wyjeta. Zawiozlem do obrobki u Motyla w Konstancinie(pod Wwą). 4 wydechowe krzywe. naprawa, wymiana wszystkich uszczelniaczy, sprawdzenie, ustawienie zaworow (nie ma hydrauliki) koszt okolo 700-750zl...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:00, 04 Wrz 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
tak btw. Wg serwisowki w tym silniku wymiana rozrządu co 180tys... Wytrzymal 110... (Auto od nowosci uzytkuje moja Mama wiec mam pewnosc co do przebiegu i sposobu uzytkowania Auta)
Ps2 oszczednosci straszne w tym silniku - np koła rozrządu są jednarazowe z... hmmm nie wiem czego)
Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:05, 04 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Co do 180tyś to jest trochę za dużo,120tyś to tak mają od nowości,u ciebie doszły jeszcze lata a to jest guma.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:03, 04 Wrz 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
dokładnie tak, koła są gumowane, sprawdź czy ta guma nie jest rozwalona bo jeżeli jest to wymień sobie od razu bo długo nie pochodzi.
Swoją drogą trochę dużo wzięli jak za wymianę uszczelniaczy, zaworów. Czy to cena ostateczna u mechanika?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:30, 06 Wrz 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Dopiero teraz skladam to do kupy. Mam pytanie odnosnie ustawienia rozrządu. Znalazlem manuala do zeteca : [link widoczny dla zalogowanych] ale moj jest troche inny.
Po zdjeciu kola pasowego na zebatce napedzajacej pasek rozrzadu nie ma zadnego klinu Surprised
Chcialem sie upewnic czy dobrze chce to zlozyc...
Walki to juz wiem ze mam zablokowac plaskownikiem 5mm.
Rozumiem ze jedyna opcja na znalezienie gornego punktu to poprostu wyczuc go wsadzajac "czujnik" przez swiece i obracajac kolem pasowym tak ?
Rozumiem tez ze przy zablokowanych walkach ową blokadą nie ma mozliwosci podczas krecenia kolem pasowym "zderzenia" tlokow z zaworami ?

Re Student : Kola od walkow jutro odbieram nowe. Nie sa one jednak "gumowane" tylko takie baardzo lekkie z jakiegos duraluminium czy cholera wie czego. wkazdym razie tak jak powiedzial Pan z obrobki sa "jednorazowe" i faktycznie tak wygladaja. Dolne (przy wale) na szczescie jest normalne solidne.
Gumowane faktycznie jest kolo pasowe ale od paska alternatora/pompy wody.
Re2. Pewnie moze i drogo bo ceny Warszawskie Wink 750 zaplacilem za wymiane 4 zaworow, wszystkich uszczelniaczy no i regulacje luzow bo tam plytki a nie hydraulika no i planowanie. Patrzylem na aledrogo i za tyle teoretycznie cala glowice dostalbym ale po pierwsze tak czy inaczej trza by planowac no i ta chyba mimowszystko pewniejsza.
Pozdrawiam
Adam


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:59, 12 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tylko zablokuj sobie jeszcze wał w GMP masz w bloku zaślepkę i tam wkręcasz przyrząd.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:32, 12 Wrz 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
hmm. Nie dam rady bez tej blokady ? Walki dwa rozrzadu bede mial zablokwoane, koła na tych walkach luzne. Kolem pasowym na wale ustawie GMP, Dokrece kola na walkach rozrzadu i rozumiem ze blokada po to zebymi sie teraz wal nie przestawil tak ? Ale pewnie jak przytrzymam walki (kluczem 19bodajrze i dokrece sprawdze 3 razy to za ktoryms razem powinno sie udac bez blokady dobrze kombinuje ? Ewentualnie moze przez wyjety rozrusznik jakos przytrzymam kolo tak jak blokowalem do odkrecenia kola pasowego ?
Pzdr
Adam


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:12, 12 Wrz 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Takie jeszcze niby banalene pytanie. 1sdzy cylinder w tym silniku to od rozzrzadu czy kola zamachowego ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:27, 12 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
panadol napisał:
Takie jeszcze niby banalene pytanie. 1sdzy cylinder w tym silniku to od rozzrzadu czy kola zamachowego ? Smile

Tak od rozrządu od koła jest w Renault jak masz wyciągnięty rozrusznik to sobie przyblokujesz.


Post został pochwalony 1 raz
Nie 21:56, 12 Wrz 2010 Zobacz profil autora
panadol
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Autko zlozylem. Po pierwszych kmach wyglada ze wszystko wporzadku Wink Kola rozrzadu kupione w fordzie na szczecie sa uz normalne metalowe a nie jednorazowe jak poprzednio.
Dzieki za wsparcie.
Pozdrawiam
Adam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 1:10, 14 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin