Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
zgasł podczas jazdy

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
zgasł podczas jazdy
Autor Wiadomość
michal801
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post zgasł podczas jazdy
pacjent to nissan navara 2,5 dci
Podczas jazdy zgasł i już nie odpalił, naprawiana była głowica bo słabe ciśnienie na cylindrach (10 - 15 bar). Po naprawie odpalił pracował przez jakieś 1.5 godziny na wolnych obrotach i po wyjechaniu i przejechaniu ok 4 km nagle brak mocy i jak został zgaszony to juz nie odpalił, natomiast po odpięciu podciśnienia z turbo samochód odpala (turbo było w sprawdzeniu jest ok).
Dzisiejszy wykonany pomiar ciśnienia pokazuje znowu słabe ciśnienie na cylindrach a po prubie olejowej na wszystkich cylindrach podniosło sie ciśnienie z tym że olej został nalany tylko do 1 cylindra.
Czy przyczyną tego może być źle złożona głowica, a i jeszcze jak pracuje z odpietym podciśnieniem od turbo to kopci na biało i jak podczas pracy podpinane jest podciśnienie to z kolektora ssącego wydostaje sie też biały dym tak jakby cofało spaliny w kolektor ssący co by świadczyło o nieszczelności zaworów.
Poradzcie cos na ten problem, co można jeszcze sprawdzić przed ponowynym rozbieraniem silnika.
W przyszłym tygodniu będzie jeszcze raz mierzone ciśnienie innym manometrem żeby być pewnym że manometr nie oszukuje.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:22, 25 Cze 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
czemu była robiona głowka?
katalizator jest?
jak jest to odpiac i wtedy sprawdzic jak chodzi . zrobic test szczelnosci zaworów czyli w mijsce swiecy zarowej wkcasz koncówke z podpieciem na sprezone powietrze i słuchasz czy syczy oczywiscie na zamknietych zaworach.
no i na poczatek sprawdzic rozrzad. moze przeskoczył.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:38, 25 Cze 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Strasznie małe ciśnienie. A jakie było ciśnienie po zrobieniu głowicy? Jak głowica była zrzucona trzeba było wyjąć tłok i ocenić pierscienie (poprzez wsadzenie ich do cylindra i zobaczenie jaki jest odstęp od jednego do 2 końca pierścienie).


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:54, 26 Cze 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To nie jest możliwe żeby miał takie słabe ciśnienie,jest zły pomiar ciśnienia,błąd może być gdzie indziej (elektronika) sprawdź jak ci odpali czy nie ma dużego przedmuchu jak odkręcisz korek oleju,jak jest katalizator jest zatkany ale na odległość to można gdybać.Ale najpierw to podłącz pod komputer.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:40, 26 Cze 2010 Zobacz profil autora
michal801
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Dzisiaj zmierzyłem innym manometrem który był urzywany wielokrotnie i okazało się że cisnienie jest 30 bar czyli wcześniejszy manometr mimo że jest nowy to jest uszkodzony (pierwszy raz urzyty przy tym samochodzie), wydech odpinałem zaraz za turbiną i to nic nie dało, komputer niema żadnych błędów, wiem że wcześniej były problemy z pompą wysokiego ciśnienia i chyba teraz zaczne od niej - wymontuje i wyśle do sprawdzenia ewentualnie naprawy ale razem z wtryskami i zobaczymy co powiedzą.
Podmieniany był komputer sterujący i nic to nie zmieniło.
Może teraz coś podpowiecie gdzie jeszcze zerknąć lub co sprawdzić żeby rozwiązać problem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michal801 dnia Nie 0:14, 27 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie 0:05, 27 Cze 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdź elektryczną pompę paliwa w zbiorniku lub jest koło zbiornika może się nie włączać i nie podaje paliwa.Po włączeniu kluczyka powinno ją być słychać jak nie to uderz czymś w zbiornik może ruszy nie raz się zawieszają i są do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 6:21, 27 Cze 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
A on ma EOBD? Który to jest rok?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:04, 28 Cze 2010 Zobacz profil autora
michal801
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Ma EOBD, 2006 rok, i najechane ma 250 000 km, podpinany był pod serwisowy komputer.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:14, 28 Cze 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
michal801 napisał:
Ma EOBD, 2006 rok, i najechane ma 250 000 km, podpinany był pod serwisowy komputer.

To jak był podpinany pod serwisowy komputer to powinni sprawdzić ciśnienie na magistrali dawkowanie wtrysków,ciśnienie turbo,przepływkę.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 8:25, 29 Cze 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
I powinni sprawdzic jeszcze czy protokoły EOBD zostały wykonane bo czasem jest tak że styl jazdy nie pozwala zrobić wszystkich protokołów i system może fisiować.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:15, 30 Cze 2010 Zobacz profil autora
michal801
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
bedzie wymiana silnika bo naprawa pompy i wtrysków wyjdzie prawie tyle co drugi silnik, okarze sie po wymianie czy samochód bedzie odpalał i jeździł


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:19, 30 Cze 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale silnik musisz kupić kompletny a to trochę kosztuje,bo silniki jak sprzedają to blok z głowicą a resztę jest wymontowane i sprzedają osobno bo jest w cenie.Tak że musisz przemyśleć.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:30, 30 Cze 2010 Zobacz profil autora
michal801
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Silnik już kupiony za 6500 kompletny ze wszystkim no prawie ze wszystkim brakuje alternatora i wiatraka przy wiskozie oraz trzeba przełożys napinacz paska klinowego ale to ze starego silnika bedzie pasować tagże niema problemu, a pozatym jest wszystko koło dwu masowe, turbina i reszta gratów.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:46, 01 Lip 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin