Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Vw lt 35 problem z ukł.chłodzenia i nagrzewnicą
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Vw lt 35 problem z ukł.chłodzenia i nagrzewnicą
Autor Wiadomość
Gość







Post Vw lt 35 problem z ukł.chłodzenia i nagrzewnicą
Witam wszystkich serdecznie.Mam big problem z moim lt .W układzie byla woda z koncentratem ale widocznie cos nie tak skoro układ zamarzł.oczywiscie spostrzegłem to po odpaleniu auta.Wywaliło mi zaślepke z bloku .Zaślepke wbiłem z powrotem wszystko porozmrażalem (tak mi sie wydawało) zalałem nowym płynem i w droge .W trakcie jazdy temperatura silnika doszla do 110 oC stanąlem ,macha do góry płyn sie gotuje,wąż pomiedzy termostatem,a chłodnicą (dolny) zimny.Chwila przerwy aby silnik przestygł dolałem płynu i w droge powrotną. Silnik 110 temp, nagrzewnica strzeliła ,płyn leje się po nogach.Nagrzewnice naprawiłem (5 dziur) ,nowy termostat wsadzilem,.Odpalam auto bez problemow ,auto nagrzewa sie do ok 90 st. na biegu jałowym ,nagrzewnica caly czas zimna .popusciłem opaskę na wylocie z nagrzewnicy to płyn przez nią przeleciał ,chwile bylo ok i z powrotem zimna,weże przy chłodnicy dosyc twarde ,górny gorący,dolny zimny,odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego i płyn wylatuje,sprawdzam wężyk od przelewu czy sączy się płyn, a tu trochę powietrza i troszeczkę płynu ,przegazowałem i ciągle powietrze i trochę płynu.Wymieniam znowu termostat ciągle te same objawy.Odłaczam dopływ płynu do nagrzewnicy -nic nie leci czyli nie ma obiegu,sprawdzam korek wlewu oleju -brak sladów wody .Prosze o rady i pomoc w usunięciu tej awarii
Pią 15:40, 29 Sty 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Po prostu odpaliłeś zamarzniętego i przy pompie wody zerwało łopatki i nie masz obiegu płynu nagrzewnica nie będzie grzała i silnik się będzie grzał.Pompa do wymiany.


Post został pochwalony 1 raz
Pią 16:02, 29 Sty 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Też tak podejrzewałem ale jak strzeliła nagrzewnica to niezłe ciśnienie było ,a nagrzewnica umiejscowiona jest wysoko tak że coś musiało ten płyn tam wepchnąć.
Pią 16:10, 29 Sty 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Nagrzewnica strzeliła bo było duże ciśnienie bo temperatura była wysoka a gorąca woda[płyn]zawsze idzie do góry.A że pompa nie robiła obiegu to wszystko się zlokalizowało w silniku a nie poszło na chłodnicę.Nagrzewnica by też grzała żeby pompa wymuszała obieg gorącej cieczy.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:13, 29 Sty 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
A wie moze ktoś jak samemu pompę wody wymienić?
Sob 6:54, 30 Sty 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Pompa wody napędzana jest od paska rozrządu.Przy wymianie musisz postępować tak jak przy wymianie paska rozrządu.
Tu masz schemat paska rozrządu;
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Sob 9:45, 30 Sty 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Dzięki za schemat ,ale on mi nie wchodzi .Czyli muszę zacząć od wyciągnięcia chłodnicy i jej obudowy, osłony rozrządu tak?
Sob 11:08, 30 Sty 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tu masz stronę i schemat jak tamta nie wchodzi;
http://www.umserwis.fora.pl/mechanika-pojazdowa,2/vw-lt-2-5-tdi-pompa-wtryskowa,2597.html
Jak nie masz kanału to trudno ci będzie ale jak odkręcisz wiskozę i kolo pasowe to może?Najgorzej będzie z kołem pasowym bo tam idzie klucz który wchodzi w koło pasowe i go blokuje a drugi dopiero na śrubę żeby odkręcić.Chyba że zablokujesz koło zamachowe ale masz dwu masowe koło i możesz uszkodzić przy odkręcaniu ale i tak niektórzy robią.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:05, 30 Sty 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Roman 59 powiedz mi jak zablokować koło zamachowe bo nie mogę poradzić sobie z odkręceniem koła pasowego na wale korbowym.Odkręciłem rozrusznik ,próbowałem wkładac między zębatkę małe breszki,śrubokręty i nic,dorobiłem klucz bokujący i go pogięło a był solidny nie wiem jak to odkręcić ,z góry dziękuję
Pon 15:58, 08 Lut 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja mam dorobione klucze i do T4 i LT35 a tak to będziesz miał twardy orzech do zgryzienia.A z boku skrzyni nie ma otworu? Oto te klucze,a w te klucze dopiero wkładasz klucz nasadowy 27 i też rurę i dopiero pójdzie i tak samo dokręcasz.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:09, 08 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Roman59 dzięki za Twoje rady,założyłem już pasek rozrządu już sie ucieszyłem,że wszystko idzie dobrze, a tu następny problem z paskiem wieloklinowym nie potrafie go założyć,polużniłem napinacz ale nie mogę go załozyć tak jakby się skurczył na mrozie.Roman59 Pooomooocyyy.
Śro 20:27, 10 Lut 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tu masz schemat pasków może źle zakładasz i napinacz pomału naciągaj i ci pójdzie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:24, 10 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Roman59 znowu zawracam Tobie głowę.Wszystko zamontowane ,skręcone,próba rozruchu i nic.Parę razy próbowałem i nie odpalił,akumulator siadł. Auto stało 2 tygodnie bez odpalania ,czy możliwe że paliwo zeszło i trzeba dłużej pokręcić aby odpalił? Czy jakaś inna przyczyna ?
Czw 12:26, 11 Lut 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zawsze po skręceniu najpierw się kręci wałem dwa trzy obroty a później odpalasz bo jak źle ustawiłeś rozrząd to unikniesz pogięcia zaworów.Jak jest dobrze to wejść plaka i do kolektora ssącego mu podawaj i na plaku powinien chodzić.Tylko nie bezpośrednio tylko z pewnej odległości 20-30cm.I napisz czy to była pompa wody.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 12:52, 11 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Tak była to pompa wody czyli 100 % podpowiedz z Twojej strony za co wielkie dzieki.Przed odpaleniem oczywiscie zakręciłem 4 razy wałem i wszystko ok.mam pytanie co to ten plak ?
Czw 13:02, 11 Lut 2010
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
oliwier68 napisał:
Tak była to pompa wody czyli 100 % podpowiedz z Twojej strony za co wielkie dzieki.Przed odpaleniem oczywiscie zakręciłem 4 razy wałem i wszystko ok.mam pytanie co to ten plak ?


Plack jest to spray którym nabłyszczasz kokpit. Dostępny na kazdej stacji benzynowej. Można równiez stosowac wszelkich rodzajów startery (rówzniez dostępne na stacjach).

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:11, 11 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Czyli odkręcić kolektor ssący ,psiknąć tym nabłyszczaczem i próbować odpalić tak?
Czw 13:17, 11 Lut 2010
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie poprostu zdejmij rurę która prowadzi do kolektora i psikaj a 2 osoba niech odpala auto:)

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:29, 11 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Jak naładuje ako spróbuje i dam znać na razie dzięki za rady
Czw 13:40, 11 Lut 2010
Gość







Post
Odpaliłem na plaka silnik chodził i to nieżle ale powtórnie bez użycia plaka nie chce odpalic .Co robić .Roman59 Help please
Czw 16:25, 11 Lut 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Coś nie gra pasowało by sprawdzić początek wtrysku jeśli rozrząd dobrze ustawiłeś bo jak dobrze palił to powinien i teraz palić.Ale pytanie czy zbijałeś koło rozrządu przy silniku czy tylko wstawiłeś nową pompę i naciągnąłeś pasek?Bo nie przeliczyłeś zębów na starej i nowej pompie?czy jest ta sama ilość.
Bo jeśli jest o jednego zęba mniej lub więcej to nic ale musisz ustawić rozrząd. A dym jaki idzie szary czy czarny jak szary czy biały to późny zapłon


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:41, 11 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Nie ściągałem koła rozrządu,zanim ściągnałem pasek rozrządu zaznaczyłem obydwa koła (wału korbowego i rozrządu)względem silnika,oczywiscie pasek rozrządu rownierz zaznaczyłem i odmierzyłem 50 zębów między tymi kołami,śiągnołem pasek,wymieniłem pompę,żadne z kół nie zmieniło swojej pozycji ,założyłem nowy pasek oczywiście odliczając 50 zębów odległości,poskręcałem do kupy ,zakręciłem 4 razy wałem aby sprawdzić czy wszystko ok i reszte znasz.Aha zanim zdjęłem pasek rozrządu ustawiłłłłłłłem pompę wtryskową na znaku uzywajac lusterka tak ze wszystko powinno byc ok ,a tu masz ci los takie buty. Silnik przed awarią odpalał idealnie ma tylko 100tys mam go od nowego.dym przy odpaleniu przez moment jasny ,a pózniej ciemny .
Pią 6:30, 12 Lut 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale jak kręcisz rozrusznikiem to ci dymi z rury czy nie bo jak ci nie dymi to szukaj w paliwie a jak dymi to coś z początkiem wtrysku.Filtr paliwa zmieniałeś?tam jest trudny dostęp może źle coś założyłeś. Najlepiej jak byś podpiął pod komputer i odczytali kąt wtrysku rzeczywisty i wymagany.Lub możesz przyśpieszyć kąt ,ale to drgnięcie nawet leciutkie daje swoje.Musiał byś rozebrać w kabinie ścianę za lewarkiem żeby dostać się do pompy. Przyśpieszyć; w lewo kręcąc wałkiem opóźnić w prawo kręcąc wałkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 9:19, 12 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Filtra paliwa nie wymieniałem.Czy pasek na pompie wtryskowej ma być luzny?????????czy jak go napne rolkami to moze się coś przestawić?.Rozebrałem jeszcze raz wszystko aby sprawdzić czy się nic nie przestawiło,wszystko ok.Nie mam mozliwości skorzystania z usług mechanika w warsztacie tak ze cały czas liczę na Twoją pomoc .nie ustawiałem nigdy pompy ale z twoja pomocą myślę ,ze dam radę,tylko dlaczego trzeba ustawiać kąt wtrysku jak miałem ją zablokowaną podczas wymiany pompy i paska rozrządu ?
Pią 14:21, 12 Lut 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Bo początek wtrysku jest bardzo ważny jeszcze jak masz elektronikę w pompie,nawet masz dwie rolki napinające przy pompie żeby wyeliminować drgania paska co za tym idzie nie równa pracę silnika na skaczący początek wtrysku.Pasek naciąg i spróbuj odpalić jak nie to przyśpiesz.Tylko lekkie drgnięcie,luzujesz koło wałka ono jest do czoła i z obrotami pompy tylko lekko.
To sobie przejrzyj tylko tu inaczej się przyśpiesza i opóźnia bo skręcasz pompą a u ciebie wałkiem
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:54, 12 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Wiesz jeszcze jedną rzecz zrobiłem przed zdjęciem paska rozrządu ,mianowicie poluzowałem śrubę z lewej strony pompy wtryskowej z takim czarnym wygiętym zabezpieczeniem ,wyciągnąłem to zabezpieczenie i śrubę wkręciłem do końca,myślałem,że to blokuje pompę.Może to ma wpływ
[link widoczny dla zalogowanych] to jest ta srubka od pompy
Pią 16:51, 12 Lut 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak to jest do blokowania pompy,masz jeszcze opisy a schemat rozrządu masz;
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:06, 12 Lut 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Mi się wydaje że na bank źle jest rozrząd złożony ... a jak zakładałeś pasek nowy to w którą stronę go zakładałeś? Od wału na pompę i dalej a napinacz ostatni czy najpierw na rolkę napinacza a potem na wał, wałek i pompę? Bo może przy napinaniu zmieniłeś lekko wtrysk i nie odpala Ci...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:50, 12 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Najpierw założyłem na wał korbowy ,pompa wody,wałek rozrządu i rolka napinająca
Sob 9:48, 13 Lut 2010
Gość







Post
Zapomniałbym o jeszcze jednej rzeczy:jak odpaliłem go na plaka to pochodził chwilkę i jak sprawdziłem pasek to się trochę poluznił.
Sob 10:01, 13 Lut 2010
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin