Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
VAG COM błąd NFG

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Diagnostyka Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
VAG COM błąd NFG
Autor Wiadomość
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post VAG COM błąd NFG
Witam

Wymieniałem pompę ABS w LT 35 (bosch 5.0)
Po wymianie (nie wiem czy było tak szybciej bo nie sprawdzałem) jak podłączę się VAGiem to na początku w opcjach przy TEST wyskakuje błąd "....interface .....coś ... status NFG!" - co to może oznaczać ?
Oczywiście jest to błąd i nie można zdiagnozować nic związanego z ABS.
Połączenie z silnikiem jest OK.

PIN 13 ABS
PIN 14 Silnik

Drugie pytanie to powiązane właśnie z tym błędem.
Chciałem za pomocą VAGa odpowietrzyć pompe ABS jednak nie mogę bo nie działa VAG.
Hamulec oczywiście miękki i prawie zerowy.
Jak bez VAGa można odpowietrzyć pompe ABS ?
Jest jakiś sposób ?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:54, 23 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Do odpowietrzenia hamulca nie potrzebny jest VAG odpowietrzasz normalnie na koniec włącz stacyjkę.NFG tak nie raz wychodzi jak się nie łączy,ale to nie jest błąd;stacyjka wyłączona.jakim programem robisz? 409.1 czy 311.1 bo przez program też się nie połączy.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:19, 23 Wrz 2010 Zobacz profil autora
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Cytat:
NFG tak nie raz wychodzi jak się nie łączy,ale to nie jest błąd;stacyjka wyłączona.jakim programem robisz? 409.1 czy 311.1 bo przez program też się nie połączy.


311.2 ale tym samym programem łącze się z silnikiem jak podepnę się pod PIN 14, ale jak podpinam się pod PIN 13 i robię TEST to właśnie wyskakuje mi NFG i jak już wejdę w ABS to wtedy jest informacja, że nic nie zrobię itd, itd, że najpierw muszę wykonać poprawnie TEST - no ale poprawnie nie da rady bo pokazuje się informacja NFG i koniec.

Stacyjka jest włączona.

Odpowietrzałem w tradycyjny sposób ale nigdzie na zaciskach nie było powietrza a hamulec cały czas miękki i słaby.

Co mogę jeszcze zrobić ?

Tak na marginesie to można jakoś podłączyć się pod pompe ABS na "krótko" żeby włączyć jej silnik w celu sprawdzenia czy ten silnik w ogóle działa ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArkadiuszB dnia Czw 20:35, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Czw 20:33, 23 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To przejedz nim czy się załącza ABS czy nie przecież poznasz po masażu stopy,a silnik się załączy gdy przyjdzie z czujnika danego koła sygnał do sterownika.A na krótko to możesz popalić to wszystko.musiał byś wlutowywać ten silnik i wtedy go sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:35, 23 Wrz 2010 Zobacz profil autora
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Ok jutro polecę gdzieś na "żwirówkę" bo obecnie to na ulicy nie ma siły hamulec zablokować kół.

Jeszcze tak dla pewności, że przewody są dobrze podłączone...

Patrząc od przodu auta rurka lewa od pompy ABS powinna iść do tylnego otworu vacu ?

Pompę sam wymieniałem i przy podłączaniu zorientowałem się, że obydwie rurki są takie same...

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:48, 23 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jutro rano zobaczę bo stoi Mercedes Sprinter to ci napiszę bo przerabiałem z Anglika.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:21, 23 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
A więc jak stoisz do pompy pierwszy z pompy idzie na lewą stronę a drugi z pompy na prawą stronę,na bokach ABS.


Post został pochwalony 1 raz
Pią 8:45, 24 Wrz 2010 Zobacz profil autora
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Dziękuję za pomoc.

Przewody miałem dobrze.
Dzisiaj miałem dzień wolny więc stwierdziłem, że wymienię płyn hamulcowy bo 2-3 lata nie był wymieniany no i po wymianie wszystko gra co mnie cieszy.
Problem jeden mam z lewym przodem bo nie mogę odkręcić odpowietrznika ale kupię nowy odpowietrznik a ten potraktuję odrdzewiaczem i szczypcami odkręce i wymienię bo główke ma zjechaną.

Co do ABS to okazuje się, że nie sprawdze jego działania ponieważ czujnik ABS muszę wymienić bo jest uszkodzony.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:15, 24 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jeżeli masz uszkodzony czujnik to powinna świecić na tablicy kontrolka i to już jest błąd powinno ci wyjść gdy byś się połączył ze sterownikiem ABS np;uszkodzony czujnik w lewym przednim kole


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:34, 24 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Diagnostyka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin