Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Vw Polo 2003 / 1.2l problem z elektryką

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Diagnostyka Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Vw Polo 2003 / 1.2l problem z elektryką
Autor Wiadomość
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post Vw Polo 2003 / 1.2l problem z elektryką
Witam wszystkich. Problem z autem wydawał się banalny, ale zacznę od początku.
Samochód został odrzucony na przeglądzie technicznym z powodu nie działających żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Okazało się, że również nie działa podświetlenie deski rozdzielczej i centralnej konsoli. Za podświetlenie tablicy, konsoli i wskaźników odpowiada jeden bezpiecznik, niezależny od pozostałych świateł. Nagle o jakimś czasie wskaźniki zaskoczyły, ot tak bez wyraźnej przyczyny i tu zaczyna się szopka Shocked . Gdy próbuję podłączyć lampkę od tablicy wskaźniki konsola gasną. Po odłączeniu po jakimś czasie się pojawiają. Hm pomyślałem, zwarcie lub złe żarówki o innej mocy. Nic z tego. Obwód żarówek dostał dodatkową masę, wskaźniki również i nic. Potem postanowiłem go zeskanować.
Wyniki poniżej

Friday,27,January,2012,14:53:06:20587
VCDS Version: Release 11.11.1
Data version: 20111209



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 9N - VW Polo
Scan: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 45 46 56 76

VIN: WVWZZZ9NZ4Y040799 Mileage: 120350km/74782miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 03E 906 033 L
Component: 1,2l/4V SIMOS3 00HS7001
Coding: 00071
Shop #: WSC 00615
VCID: 295DBEC3D3E202C
WVWZZZ9NZ4Y040799 VWZ7Z0C7396805

5 Faults Found:
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 35-00 - Efficiency Below Threshold
18058 - Powertrain Data Bus
P1650 - 35-10 - Missing Message from Instrument Cluster - Intermittent
18057 - Powertrain Data Bus
P1649 - 35-10 - Missing Message from ABS Controller - Intermittent
18045 - Powertrain Data Bus
P1637 - 35-10 - Missing Message from Electric Load Controller - Intermittent
18043 - Powertrain Data Bus
P1635 - 35-10 - Missing Message from A/C Controller - Intermittent
Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 6Q0-907-37x-ABS2.lbl
Part No: 6Q0 907 379 L
Component: ABS FRONT MK60 0101
Coding: 0001097
Shop #: WSC 00788 785 00200
VCID: 4687157F32BCCD4

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 6Q0-820-045.lbl
Part No: 6Q0 820 045
Component: Klimaanlage X0840
VCID: EADF01CF9664494

8 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
30-00 - Open or Short to Plus
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
30-00 - Open or Short to Plus
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
28-00 - Short to Plus
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
29-00 - Short to Ground
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-C.lbl
Part No: 6Q1 937 049 C
Component: 00 BN-SG. 1S33
Coding: 25742
Shop #: WSC 00788
VCID: 3B71748B297E80C

11 Faults Found:
00900 - Fuse for Signal Horn (S194)
37-10 - Faulty - Intermittent
00966 - Fuse for Blinkers (S151)
37-10 - Faulty - Intermittent
00969 - Fuse for Heated Rear Window (S41)
37-10 - Faulty - Intermittent
00899 - Fuse for Wiper Motor (S128)
37-10 - Faulty - Intermittent
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
49-10 - No Communications - Intermittent
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
00903 - Fuse for Heated Outside Mirrors (S196)
37-10 - Faulty - Intermittent
01309 - Power Steering Control Module (J500)
49-10 - No Communications - Intermittent
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal too Low - Intermittent
00906 - Horn (H1)
28-10 - Short to Plus - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 1C0 909 605 K
Component: 0L AIRBAG VW51 0P 0008
Coding: 12364
Shop #: WSC 00788
VCID: 2C5347D7DC10174

2 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 6Q0-920-xxx-17.lbl
Part No: 6Q0 920 900 H
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V17
Coding: 01431
Shop #: WSC 00000
VCID: 33615CAB012E48C
WVWZZZ9NZ4Y040799 VWZ7Z0C7396805

4 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01322 - Control Module for Multi-Function Unit (MFA) (J501)
49-10 - No Communications - Intermittent
01309 - Power Steering Control Module (J500)
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: 11 GATEWAY CAN 1S33
Coding: 00014
Shop #: WSC 00788
VCID: F0EB13A7B0B8B34

4 Faults Found:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
49-10 - No Communications - Intermittent
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01309 - Power Steering Control Module (J500)
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 6Q0-423-156.lbl
Part No: 6Q0 423 156 S
Component: LenkhilfeTRW V260
Coding: 10140
Shop #: WSC 00788
VCID: 3F89009B3D669CC

2 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 6Q0-959-433.lbl
Part No: 6Q0 959 433 H
Component: 1R Komfortgerát 0002
Coding: 00067
Shop #: WSC 00788
VCID: 408B03674098E34

Subsystem 1 - Part No: 6Q1959801A
Component: 1R Tõrsteuer.FS TFK 0004

Subsystem 2 - Part No: 6Q1959802A
Component: 1R Tõrsteuer.BF TFK 0004

1 Fault Found:
00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio Labels: 1J0-035-15x-56.lbl
Part No: 6X0 035 152 B
Component: Radio BNO 0006
Coding: 00001
Shop #: WSC 00788
VCID: 306B53A7F038734

No fault code found.

End ---------------------------------------------------------------------

Mając taki sam model w warsztacie podmieniłem nawet wskaźniki z wiadomym skutkiem.
Po jakimś czasie grzebania, nagle wszystko zaskoczyło. Działały wskaźniki i podświetlenie tablicy. Silnik pracował 2 godziny i wszystko cacy. Po tym czasie zgasiłem i odczekałem około godziny i oczywiście przy próbie włączenia pozycyjnych, zadziałały wszystkie poza wskaźnikami i podświetleniem tablicy rejestracyjnej i konsoli.
Co najciekawsze po diagnostyce i wykasowaniu błędów pomimo tego, że awaria wystąpiła kilka razy, błędy się nie pojawiły ponownie.
Sorki za przydługi post. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:51, 29 Sty 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Posprawdzaj połączenia na kostkach bo gdzieś przyśniedziały i brak połączenia.
16804 P0420 - Katalizator, bank 1 - niski próg sprawności
18043 P1635 - CAN data bus, klimatyzacja - brak sygnału >przewody, rezystor w ECM
18045 P1637 - CAN data bus, electronic CE - brak sygnału > przewody, rezystor w ECM
18057 P1649 -CAN data bus, ABS - brak sygnału > moduł ABS, przewody, dopasowanie rezystora w ECM.
8058 P1650 - CAN data bus > oprzyrządowanie. przewody, dopasowanie rezystora w ECM.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 22:35, 29 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Nie 22:01, 29 Sty 2012 Zobacz profil autora
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdzone i wszystkie wyglądają doskonale. Jutro będę miał schemat z Elsy Win to spróbuję znaleźć ten Load controller, czyli moduł obciążeniowy, którego błąd wywaliło mi podczas skanu, bo nie mam pojęcia gdzie go upchnęli. Podejrzewam też szynę CAN, tylko nie wiem czy dawało by to takie objawy.

Dzięki za tłumaczenie, choć nie było konieczne Wink
Zastanawia mnie czemu błędy nie pojawiły się ponownie po całym dniu eksperymentów i grzebania. Cóż jutro będzie schemat i powinno być prościej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cynio dnia Pon 0:57, 30 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Nie 22:08, 29 Sty 2012 Zobacz profil autora
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post
Problem rozwiązany. Uszkodzony był włącznik świateł. Okazało się, że w pozycji pierwszej, czyli pozycyjne, napięcie z włącznika wychodzi na 3 przewody. Jeden to pozycyjne lewej strony, drugi prawej i trzeci deska z konsolą i podświetlenie tablicy rej. Nadpalony styk we włączniku powodował zanik napięcia pod obciążeniem.
Można zamknąć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cynio dnia Pon 21:50, 30 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Pon 21:48, 30 Sty 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Diagnostyka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin