Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Kia Rio II 1.3 Check |
|
Witam.
Mam mały problem z Kia Rio II z silnikiem 1.3, rok produkcji 2004.
Mam takie pytanko do osób, które może coś wiedzą na ten temat- Czy przepływomierz powietrza i czujnik ciepłych mas powietrza doprowadzanych do silnika to to samo? Bo w aucie zapaliła się lampka CHECK i wymieniłem przepływomierz powietrza, który wychodzi od razu z filtra powietrza, ale to jednak sprawy nie naprawiło. Więc poczytałem trochę o tym w internecie i dowiedziałem się co nie co, ale nadal nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem, dlatego stąd te moje pytanie. Jeśli to jest to samo, to przepraszam za pytanko, a jeśli nie jest to to samo, to może ktoś by mógł mniej więcej opisać lub pokazać mi gdzie znajduje się ten czujnik ciepłych mas powietrza, bo wydaje mi się że tu leży problem w tym aucie. Chyba, że ma ktoś inne zdanie na ten temat.
Aha podam trochę więcej objawów- Skaczą obroty w aucie po dopaleniu wahają się od 800- 2000, ale auto nie gaśnie. Ostatnio wymieniny został rozrząd, wszystkie płyny i filtry (filtry i oleje w październiku zeszłego roku, a rozrząd jakieś 4 tygodnie temu).
Aha błąd oczywiście był diagnozowany przez komputer i numer błędu to P0113.
Jeśli jest ktoś w stanie coś napisać na ten temat bardzo bym prosił. Wiem, że jest to dość częsta usterka w tych autach.
Pozdrawiam, Tomasz.
|
|
Nie 13:50, 14 Mar 2010 |
|
 |
|
 |
cynio
Młotkowy

Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Northolt Płeć:
|
|
|
|
Błąd dotyczy czujnika temperatury powietrza dolotowego. Nie wiem jak jest dokładnie w tym aucie ale np w japończykach ten czujnik znajduje się w obudowie filtra powietrza, u Ciebie może być w kolektorze ssącym. Powinno dochodzić do niego napięcie około 5 volt, wysyłane przez moduł sterujący, jeżeli jest wyższe to będzie wywalało ten właśnie błąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:57, 14 Mar 2010 |
|
 |
Gość
|
|
|
A powiedz mi czy idzie w jakiś sposób sprawdzić jakie napięcie dochodzi do czujnika?
I masz rację czujnik znajduje się w dolnym prawym narożniku obudowy filtra powietrza;)
Aha i od razu kolejne pytanie, jeśli okazało by się, że napięcie dochodzące do czujnika jest zbyt wysokie to co mam zrobić?
Dziękuję za szybką odp;)
|
|
Nie 14:02, 14 Mar 2010 |
|
 |
cynio
Młotkowy

Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Northolt Płeć:
|
|
|
|
Weź po prostu miernik i sprawdź napięcie. Czujnik w zależności od temperatury powietrza zwiększa lub zmniejsza oporność. Sprawdź połączenia na wtyczkach i spróbuj wyczyścić błędy. Jak nie pomoże to prawdopodobnie czujnik jest uszkodzony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:56, 14 Mar 2010 |
|
 |
Gość
|
|
|
Czujnik już wymieniłem jak już pisałem, i błędy po wymianie czujnika też czyściłem, ale pokazały się znowu. Więc tak jak piszesz, prawdopodobnie będzie to zbyt duże napięcie na kablu, zaraz skocz to sprawdzić i dam Ci znać. A teraz mi jeszcze powiedz co zrobić, jak napięcie będzie za wysokie?
Jak je sprowadzić do poprawnego stanu?
|
|
Nie 15:01, 14 Mar 2010 |
|
 |
cynio
Młotkowy

Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Northolt Płeć:
|
|
|
|
No to mamy problem, bo jeżeli napięcie jest za wysokie, a wychodzi bezpośrednio ze sterownika, to cholera wie. Musiałbym mieć schemat instalacji pod ręką. Może być walnięty sterownik, dostał gdzieś zwarcia i podaje złe napięcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:07, 14 Mar 2010 |
|
 |
Gość
|
|
|
Kurcze, ale wie Pan co Mnie dziwi, że te obroty skaczą, ale tylko na zimnym silniku. To może byś spowodowane też tym, że czujnik dostaje złe napięcie? Raczej nie prawda? Bo z tego co już wiem i rozumiem, to że może być podawane złe napięcie powoduje tylko świecenie kontrolki Check, a nie skoki obrotów silnika. Jak sam Pan widzi jestem ciemny w te sprawy jak tabaka w kącie, więc mogę zadawać czasami głupie pytania i proszę mi to wybaczyć
Czekam na dalsze Pana przemyślenia. Pozdrawiam;)
|
|
Nie 21:43, 14 Mar 2010 |
|
 |
cynio
Młotkowy

Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Northolt Płeć:
|
|
|
|
Czasami takie objawy może powodować mocno zabrudzona przepustnica. Spróbuj jeszcze przy wyłączonym zapłonie wyjąć wtyczkę od sterownika silnika i zobaczyć czy przypadkiem nie dostała się tam woda lub jakiś inny syf. Falowanie obrotów nie musi być spowodowane akurat błędem czujnika temp. powietrza a czym innym. Jak w przepustnicy nazbiera się zbyt wiele nagaru, to też mogą się pojawić takie objawy.
P.S.
I skończ z tym panem 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:05, 14 Mar 2010 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|