Autor |
Wiadomość |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
kłopoty z elektryka astra 1 |
|
witam wszystkich forumowiczów
Moj problem polega na tym ze brak kierunków .Mianowicie gdy włączę kierunek to wskaźnik w liczniku sie świeci na stale a na zewnątrz brak kierunków jak i awaryjnych przekaźnik nowy bezpiecznik sprawdzony , napięcie do przekaźnika dochodzi tak samo dochodzi do przełącznika.
następny problem to brak wycieraczek przednich bezpiecznik cały a przekaźnik puka a na silniku brak napięcia ???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karol83 dnia Śro 13:30, 05 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 18:28, 04 Maj 2010 |
|
 |
|
 |
Du-Di
Młotkowy

Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
Obie awarie mają związek z wyłącznikami zespolonymi pod kierownicą ,czy tak? Możliwe ,że kostka połączeniowa nie jest mocno wciśnięta i nie masz wyjścia na odbiorniki. Przerywacz kierunku tak działa że kontrolka nie zawsze miga z kierunkowskazami lecz na przemian a wygląda w twoim przypadku że przekaźnik jest nieobciążony i dlatego nie miga .Szukał bym przyczyny pod kierownicą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:07, 04 Maj 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
czyli przyczyna moze byc w przełącznikach. jeszcze zobaczyłem jedna usterkę przy przekręceniu kluczykiem nie świecą sie dioda lądowania , oleju i kontrolka samo diagnostyki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:03, 05 Maj 2010 |
|
 |
Du-Di
Młotkowy

Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
Tak może być w przełącznikach ,a raczej na wtyczkach połączeniowych.
Ta druga usterka to inna bajka, bo wiązka zapłonowo-rozruchowa idzie osobno. Może zrób tak: Rozłącz kostkę idącą od stacyjki ( najczęściej cztery przewody ) ,próbnikiem odszukaj zasilanie ( często czerwony przewód) I robiąc mostek połącz z innymi pinami. Na jednym odezwie się rozrusznik na innym powinny zaświecić się kontrolki. W ten sposób zdiagnozujesz włącznik zapłonu.
A tak naprawdę to popatrz na bezpieczniki przed rozpoczęciem szukania awarii one są najczęściej przyczyną niedomagań.
Czy coś innego w zegarach się świeci? może tam też wyskoczyła kostka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:23, 05 Maj 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
kolego licznik zrobie jak mówiłeś z mostkiem
a sprawa kierunków na bezpieczniku jest napięcie jak i na przekaźniku, gdy w pozycji 0 jest napięcie jednym z kabla czarno bialym gdy wezmę na pozycje lewo lub prawo to zasilanie na wlaczniku znika wlacznik juz podmieniłem na inny jest to samo przekaźnik jest nowy most kowalem go na krotko i pyka!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 12:35, 05 Maj 2010 |
|
 |
Du-Di
Młotkowy

Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
To wygląda że nie obciąża przekaźnika i nie pyka. Podaj może ( + ) na przewody zasilania kierunkowskazów w kostkach powinny być koloru żółtego ,czasami są niebieskiego.
Stało ci się tak nagle czy podczas jakiejś roboty? Jeżeli alarm jest dokładany a nie fabryczny sprawdź miejsce łączenia kierunków z centralką alarmu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 17:03, 05 Maj 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
kolego do działo sie juz dłuży czas i wystarczyło puknąć od dołu w deskę rozdzielcza i wszystko wracało do normy na jakiś czas były popalone kabelki wymieniłem skrzynkę bezpieczników i jest to samo.
jak dam plus na styk w przekaźniku 49, 49a to zapala sie kontrolka od ładowania i ciśnienia oil.
myślałem ze jest zwarcie w gnieździe od haka wiec usunelem gniazdo i bez zmian.
jeszcze jedno co zauważyłem jak podłącze przekaźnik na prostowniku do słychać ze pracuje a w gnieździe i zmostkuje to go nie słychać jak nowy tak i stary
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:20, 05 Maj 2010 |
|
 |
Du-Di
Młotkowy

Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
Nie pamiętam dokładnie ale na pinie 31 to zasilanie tam powinien być ( + ) natomiast pin 49 a to kontrolka a 49 to kierunkowskazy. Tej wypowiedzi nie traktuj jako pewnik .bo ni pamiętam dokładnie. Może popatrz jeszcze na włącznik awaryjnych ,on potrafi robić problemy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:36, 05 Maj 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
na 31 jest + staly z aka braz to - i zostaja dwa czarne to 49 i 49a, myslisz ze wlacznik awaryjnych tez podmienic inny???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:58, 05 Maj 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
jak odlaczylem włacznik awaryjnych jest to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:00, 05 Maj 2010 |
|
 |
Du-Di
Młotkowy

Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
Wyłącznik awaryjnych korzysta z tego samego przekaźnika , i jest taka możliwość choć nie koniecznie . Podaj masę na ( tylko beż bezpiecznik ) na przewody ( piny )49a oraz 49 . Powinny zaświecić się kierunki na stałe przy 49 a kontrolka p 49a. Sprawdź też czy te dwa czarne mają dobry styk z masą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:10, 05 Maj 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
jutro sprawdzę a jeżeli dam masę na któryś 49 lub 49a z tych styków i się nie zaświeca???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:29, 05 Maj 2010 |
|
 |
Du-Di
Młotkowy

Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
To będzie oznaką że masz przerwę w obwodzie ,lecz nie powiem na 100 % ,że zasilania ( + ) czy brak masy.Upewnij się jeszcze czy nie zamieniłeś przekaźników bo najczęściej przerywacz kierunkowskazów ma trzy piny a ty piszesz ,że wychodzi cztery przewody ,to albo nie szukamy w tym miejscu albo ... najlepiej bym sam do tego zajrzał .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 5:56, 06 Maj 2010 |
|
 |
Du-Di
Młotkowy

Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
Mistrzu ,źle powtarzam źle podałem ci wyjścia z przekaźnika cztero -pinowego .
31- masa
49- zasilanie ( + )
49a przełącznik kierunkowskazów
C, lub C2 - kontrolka
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Czw 17:36, 06 Maj 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
dzięki sprawdzę bo coś koja ze ze na 31 jest + a tego nie wiedziałem na którym msa ale tego nie jestem pewien muszę to sprawdzić!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:59, 06 Maj 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
sprawdziłem włącznik awaryjnych jest ok na l,p w tym włączniku musi być mostek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:02, 06 Maj 2010 |
|
 |
|