Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna dla mechaników samochodowych
Forum dla mechaników samochodowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polonez Caro Alternator

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justme
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:27, 21 Gru 2010    Temat postu: Polonez Caro Alternator

Witam kupilem sobie niedawno swoje pierwsze auto jest to Polonez Caro 1.6 93r.Sprzedawca powiedzial, ze alternator jest juz stary i slabo laduje i trzeba wymienic i tak tez sie stalo pojechalem na zlom i kupilem i zamontowalem ale co sie okazalo, ze chyba zle popodlanczalem kable bo nie laduje.I teraz moja wielka prosba jak podlonczyc wszystkie kable do tego alternatora ? zgory dziekuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:55, 21 Gru 2010    Temat postu:

powinny być 2 kable jeden cieńki a drugi grubszy... Ten grubszy do bieguna dodatniego (bodajze 13 dokręcany) a chudy do wzbudzenia (przykręcony ósemką) oznaczony najczęściej "B+". Ja tak pisze a w sumie nie zapytałem ile masz kabli od altka? Zapala ci się lampka na desce rozdzielczej?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:01, 21 Gru 2010    Temat postu:

Witam. Do alternatora musisz przykręcić dwa przewody z oczkiem pod nakrętkę . I jest jeszcze jeden kabel na wsuwkę i powinieneś go założyć na jedyne wolne miejsce w altku i tam musisz wcisnąć wsuwkę . Co nie oznacza że kupiłeś sprawny alternator. Ewentualnie sprawdz kable od altka do wiązki czy tam się nie rozpieły.Jak dojdziesz daj znać co było. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justme
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:04, 21 Gru 2010    Temat postu:

Z tego co pamietam to my tam okolo 6 kabli podlonczylismy. Kontorlka akumulatora ciagle sie swieci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:06, 21 Gru 2010    Temat postu:

Wejdź na Google wybierz grafikę wpisz podłączenie alternatora Polonez i będziesz miał jak na talerzyku lub na kołderce.Bo alternatory były z regulatorem i osobno przy nadwoziu i nie wiadomo jaki masz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:07, 21 Gru 2010    Temat postu:

Justme napisał:
Z tego co pamietam to my tam okolo 6 kabli podlonczylismy. Kontorlka akumulatora ciagle sie swieci.


6 kabli Shocked Ja znam alktki z kilkoma kablami ale wtedy są na wtyczke a nie kazdy przykręcany z osobna... Jeden kabel powinien być grubszy podłącz go a alternator po zapaleniu auta wzbudz jakimś kablem i zobacz czy kontrolka zgaśnie

55 A jest przy alternatorze.
Podlaczenie 55A:
Zlacze nr 30(B+) - kabel do akumulatora,oraz przewody do przekaznikow i stacyjki oraz kondensator przeciwzakloceniowy
Zlacze 67(D+) - do kontrolki ladowania
Podlaczenie 44A:
Zlacze 30 - kabelki do akumulatora,do stacyjki i do przekaznikow oraz kondensatorek
Zlacze 67 - do regulatora napiecia na zlacze 67,a z regulatora ze zlacza 15 do kontrolki ladowania i do zlacza nieoznakowanego w alternatorze(wyjscie z diod wzbudzenia)

Chwile szukania

Żródło ELEKTRODA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Wto 20:10, 21 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:28, 21 Gru 2010    Temat postu:

A ja coś czuję kolego że sobie coś źle podłączyłeś, zapaliłeś auto, wzbudziłeś altka i poszeeeeedłłłłł (spalił się)

Druga opcja jest taka że na złomie kupiłeś padnięty alternator.

Weź go sobie wyjmij, rozkręć, sprawdź czy ma szczotki w ogóle, jak wygląda komutator, daj regulator do sprawdzenia (chyba że masz stary regulator klapkowy) a najlepiej oddaj go do elektromechanika, niech sprawdzi Ci go na maszynie czy ładuje.
Po czym sprawny regulator zamontuj do swojego woza i ciesz się z jazdy Kwadratowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin