Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Polonez Caro Alternator

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Polonez Caro Alternator
Autor Wiadomość
Justme
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post Polonez Caro Alternator
Witam kupilem sobie niedawno swoje pierwsze auto jest to Polonez Caro 1.6 93r.Sprzedawca powiedzial, ze alternator jest juz stary i slabo laduje i trzeba wymienic i tak tez sie stalo pojechalem na zlom i kupilem i zamontowalem ale co sie okazalo, ze chyba zle popodlanczalem kable bo nie laduje.I teraz moja wielka prosba jak podlonczyc wszystkie kable do tego alternatora ? zgory dziekuje.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:27, 21 Gru 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
powinny być 2 kable jeden cieńki a drugi grubszy... Ten grubszy do bieguna dodatniego (bodajze 13 dokręcany) a chudy do wzbudzenia (przykręcony ósemką) oznaczony najczęściej "B+". Ja tak pisze a w sumie nie zapytałem ile masz kabli od altka? Zapala ci się lampka na desce rozdzielczej?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:55, 21 Gru 2010 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam. Do alternatora musisz przykręcić dwa przewody z oczkiem pod nakrętkę . I jest jeszcze jeden kabel na wsuwkę i powinieneś go założyć na jedyne wolne miejsce w altku i tam musisz wcisnąć wsuwkę . Co nie oznacza że kupiłeś sprawny alternator. Ewentualnie sprawdz kable od altka do wiązki czy tam się nie rozpieły.Jak dojdziesz daj znać co było. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:01, 21 Gru 2010 Zobacz profil autora
Justme
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Z tego co pamietam to my tam okolo 6 kabli podlonczylismy. Kontorlka akumulatora ciagle sie swieci.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:04, 21 Gru 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Wejdź na Google wybierz grafikę wpisz podłączenie alternatora Polonez i będziesz miał jak na talerzyku lub na kołderce.Bo alternatory były z regulatorem i osobno przy nadwoziu i nie wiadomo jaki masz.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:06, 21 Gru 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Justme napisał:
Z tego co pamietam to my tam okolo 6 kabli podlonczylismy. Kontorlka akumulatora ciagle sie swieci.


6 kabli Shocked Ja znam alktki z kilkoma kablami ale wtedy są na wtyczke a nie kazdy przykręcany z osobna... Jeden kabel powinien być grubszy podłącz go a alternator po zapaleniu auta wzbudz jakimś kablem i zobacz czy kontrolka zgaśnie

55 A jest przy alternatorze.
Podlaczenie 55A:
Zlacze nr 30(B+) - kabel do akumulatora,oraz przewody do przekaznikow i stacyjki oraz kondensator przeciwzakloceniowy
Zlacze 67(D+) - do kontrolki ladowania
Podlaczenie 44A:
Zlacze 30 - kabelki do akumulatora,do stacyjki i do przekaznikow oraz kondensatorek
Zlacze 67 - do regulatora napiecia na zlacze 67,a z regulatora ze zlacza 15 do kontrolki ladowania i do zlacza nieoznakowanego w alternatorze(wyjscie z diod wzbudzenia)

Chwile szukania

Żródło ELEKTRODA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Wto 20:10, 21 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Wto 20:07, 21 Gru 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
A ja coś czuję kolego że sobie coś źle podłączyłeś, zapaliłeś auto, wzbudziłeś altka i poszeeeeedłłłłł (spalił się)

Druga opcja jest taka że na złomie kupiłeś padnięty alternator.

Weź go sobie wyjmij, rozkręć, sprawdź czy ma szczotki w ogóle, jak wygląda komutator, daj regulator do sprawdzenia (chyba że masz stary regulator klapkowy) a najlepiej oddaj go do elektromechanika, niech sprawdzi Ci go na maszynie czy ładuje.
Po czym sprawny regulator zamontuj do swojego woza i ciesz się z jazdy Kwadratowy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:28, 21 Gru 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin