Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Wymiana elementów gumowych w pompce hamulcowej (reperaturka)

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Rozwiązane usterki problemy Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Wymiana elementów gumowych w pompce hamulcowej (reperaturka)
Autor Wiadomość
YaSIu
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnica
Płeć: Mężczyzna

Post Wymiana elementów gumowych w pompce hamulcowej (reperaturka)
Przedstawiam krótką fotoporadę wymiany gumek w pompce hamulcowej na przykładzie Renault Clio I.

Powód wymiany – co jakiś czas pompa przepuszczała, po prostu co któreś naciśnięcie pedału hamulca (nieregularnie), pedał po prostu wpadał w podłogę co znacznie ograniczało skuteczność hamowania.


Pracę zaczynamy od odessania płynu hamulcowego ze zbiorniczka znajdującego się nad pompą hamulcową. Gdy zbiorniczek mamy już pusty, odkręcamy przewody hamulcowe – pod pompę dobrze jest podłożyć jakiś kawałek szmatki itp – zawsze coś tam zostaje trochę płynu w pompie hamulcowej i po odkręceniu przewodów płyn hamulcowy na pewno trochę pocieknie a jak wiadomo lakier i płyn hamulcowy to wrogowie i nie lubią siebie na wzajem Wink
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Jak już mamy odkręcone przewody, odkręcamy całą pompę – dwie śruby po bokach pompy.
Następnie wyciągamy pompę, kładziemy ją na stół

[link widoczny dla zalogowanych]

i zabieramy się do jej rozbiórki – wyciągamy pierścień segera –

[link widoczny dla zalogowanych]

UWAGA staramy się lekko wciskać trzpień pompy, w innym wypadku po wyciągnięciu segera cały środek może nam niespodziewanie wyskoczyć na zewnątrz wypchany przez sprężyny znajdujące się w środku.

[link widoczny dla zalogowanych]


Następnie wymieniamy gumki znajdujące się na tłoczkach pompy. W zestawie naprawczym są gumki występujące w całej pompie –

[link widoczny dla zalogowanych]

jeżeli nie potrzebujemy wymieniać ich wszystkich po prostu wymieniamy te które potrzebujemy wymienić. Ja wymieniłem tylko te znajdujące się na tłoczkach pompy gdyż inne nie przepuszczały płynu, nie ciekły i wyglądały bardzo dobrze. Przy zakładaniu gumek na tłoczki należy zwrócić szczególną uwagę – bardzo łatwo gumki zadrzeć, skaleczyć, po prostu robimy to bardzo ostrożnie. Zwracamy też uwagę na kierunkowość gumek. Po założeniu smarujemy wnętrze pompki (cylinderek) nowym, czystym płynem hamulcowym. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności jak przy demontażu, montujemy pompkę do serwa a następnie nalewamy świeżego płynu hamulcowego po czym odpowietrzamy bardzo dobrze cały układ hamulcowy, najlepiej dwukrotnie. Po odpowietrzeniu odpalamy silnik i jedziemy na jazdę próbną, ostrożnie hamujemy przy małej prędkości – jak hamuje to cieszymy się zaoszczędzonymi pieniędzmi (w przypadku kiedy wymienialibyśmy całą pompkę) oraz samodzielnie wykonaną pracą Smile
Pozdrawiam
YaSIu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez YaSIu dnia Śro 22:40, 19 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Śro 22:39, 19 Sty 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Rozwiązane usterki problemy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin