Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
wymiana łożyska wentylatora LT 35

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Rozwiązane usterki problemy Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
wymiana łożyska wentylatora LT 35
Autor Wiadomość
Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post wymiana łożyska wentylatora LT 35
Witam,

mam problem z wymianą łożyska wentylatora w VW LT 35 2.5 TDi 2005 r.

mam wszystkie części potrzebne do remontu. Problem polega na tym, że nie umiem, nie wiem jak zdjąć wentylator z osi. Na ilustracji z ETKA nie ma pokazanego tego elementu, w dodatku jest śruba od czoła wentylatora, której w moim modelu nie ma. Bez zdięcia wentylator nie zdejmę metalowego koła napędzającego na pasku. Bez zdjęcia tego koła nie zamontuję łożyska.

Proszę o pomoc.

Z góry dziękuję

G.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:34, 21 Maj 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie pamiętam dobrze ale odkręć tą podstawę i od środka czy nie ma śruby do odkręcenia wentylatora.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 15:36, 21 Maj 2011 Zobacz profil autora
Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Witam, trochę mi to zajęło ale doszedłem do tego.
W moim modelu nie ma śruby mocującej wentylator z osią (albo coś przeoczyłem)
W każdym bądź razie należy odkręcić całą podstawę z bloku silnika, myślę tu o podstawie na której mocowane jest łożysko wentylatora z osią wentylatora, rolką prowadzącą i rolką napinającą. Rolkę prowadzącą należy odkręcić - pod nią jest trzecia śruba. Całość należy odkręcić - są 3 śruby. Przykręcić samo łożysko do tej podstawy (mocowanie 3 śruby imbus). Odkręcić metalowe talerzykowate koło pasowe wentylatora z osi wentylatora. Koło to zostanie na osi ale da nam to przestrzeń do przykręcenia innej śruby. Następnie przykręcamy oś wentylatora do łożyska. W ułożeniu docelowym jest to jedna śrubą od bloku silnika. Ja musiałem dać najpierw inną śrubę - dłuższą ponieważ ta śruba dociąga oś do łożyska - "wprasowuje". Oryginalna jest za krótka. Wykręcamy pomocniczą śrubę po "wprasowaniu" osi na łożysko i wkręcamy oryginalną - krótką.
Całość przykręcamy do bloku silnika. I tu jest mały problem, który mi uświadomił że to chyba powinno być robione w innej kolejności ale mi się tak udało. W moim modelu LT są 3 śruby na imbus łączące korpus z kołami pasowymi i osią wentylatora do bloku. Jedna ze śrub została uszkodzona wcześniej przez koło pasowe wentylatora i dostałem w ASO oryginał ale już na klucz. Jeśli miałbym ją zamontować zamiast uszkodzonej to nie ma miejsca żeby dokręcić kluczem. Dlatego zamieniłem śruby.

W miejsce uszkodzonej dałem na imbus tak jak było oryginalnie a śrubę na klucz dałem w miejsce pod rolkę prowadzącą. Przykręciłem wszystko do bloku. Przykręciłem rolkę prowadzącą. Przykręciłem koło pasowe wentylatora (3 śruby). Założyłem pasek. Pasek naciągnąłem odginając rolkę napinającą. Wcześniej odkręciłem dolną śrubę mocowania amortyzatora rolki napinającej. Na koniec skręcamy cały pas przedni i gotowe.
Jutro jadę w trasę mam nadzieję, że nic się nie wysypie.

Mam nadzieję, że mój opis pomoże innym w naprawie.
Musiałem kupić następujące części, które zostały uszkodzone podczas awarii:

- chłodnica, zamiennik
- osłona chłodnicy i wentylatora, oryginał
- osłona czołowa górna rozrządu, plastikowa, oryginał
- osłona czołowa dolna rozrządu, metalowa, oryginał
- śruba mocująca korpus do bloku, oryginał
- łożysko osi wentylatora, oryginał
- pasek
- płyn do chłodnicy 5 l.

- dodatkowo amortyzator rolki napinacza, który miał luz na tulejach, zamiennik

Łącznie wydałem około 1500 zł. Prace wykonałem sam z pomocą tylko dlatego że nie miałem jak auta zaciągnąć do mechanika. Gdyby nie gonił mnie czas odstawił bym auto do warsztatu.

Pozdrawiam i wyrazy szacunku dla profesjonalnych mechaników.

G.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grzegorz dnia Nie 8:16, 22 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Nie 8:13, 22 Maj 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Moze by przenieść do "Rozwiazanych problemów" Byc moze komus sie przyda.


Pozdrawiam:)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 0:25, 23 Maj 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Rozwiązane usterki problemy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin