Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
BMW 116i silnik N45 lancuch rozrzadu, wymiana

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
BMW 116i silnik N45 lancuch rozrzadu, wymiana
Autor Wiadomość
krzysztof84
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post BMW 116i silnik N45 lancuch rozrzadu, wymiana
Witam, pracuje w serwisie Nissana w Anglii, tym razem jednak mam do naprawy BMW 116i silnik N45, konretnie wymiana kompletnego rozrzadu.
Mam wszystkie czesci i blokady, ale moje pytanie jest takie czy konieczny jest demontaz miski olejowej w celu ustawienia i zablokowania walkow wyrownowazajacych czy tez mozna to "obejsc"?
Pytam poniewaz slyszalem ze w BMW maja to opanowane bez sciagania miski.
Dziekuje i pozdrawiam.
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:47, 20 Sie 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To jest BMW 1 Seria (E87) 1.6 116i 2004-2007 kod silnika N45 B16A i według autodaty nie ma wałków wyrównujących jest tylko łańcuch do pompy oleju a wałki są napędzane razem z pompą oleju.


Post został pochwalony 1 raz
Nie 9:57, 21 Sie 2011 Zobacz profil autora
krzysztof84
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
To ciekawe, tak czy tak jutro musze sie tym zajac wiec dam znac.
Moze miec Pan racje poniewaz instrukcja dolaczona do blokad rozrzadu wymienia cala game silnikow do ktorych mozna je zastosowac i akurat ten silnik moze nie miec walkow wyrownowazajacych, tzn. nie trzeba ich osobno ustawiac i blokowac.
Ucieszylo by mnie to poniewaz cala wymiana rozrzadu jest fajnie rozwiazana, calosc wyciaga sie "do gory", nie ma oslony z przodu ktora mozna by zdemontowac, a demontaz miski bylby dodatkowa komplikacja.
Zreszta osoby ktore maja czesciej stycznosc z BMW pewnie znaja te rozwiazania.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysztof84 dnia Nie 14:20, 21 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Nie 12:39, 21 Sie 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
krzysztof84 napisał:
To ciekawe, tak czy tak jutro musze sie tym zajac wiec dam znac.
Moze miec Pan racje poniewaz instrukcja dolaczona do blokad rozrzadu wymienia cala game silnikow do ktorych mozna je zastosowac i akurat ten silnik moze nie miec walkow wyrownowazajacych, tzn. nie trzeba ich osobno ustawiac i blokowac.
Ucieszylo by mnie to poniewaz cala wymiana rozrzadu jest fajnie rozwiazana, calosc wyciaga sie "do gory", nie ma oslony z przodu ktora mozna by zdemontowac, a demontaz miski bylby dodatkowa komplikacja.
Zreszta osoby ktore maja czesciej stycznosc z BMW pewnie znaja te rozwiazania.
Pozdrawiam

Nie rozumiem tego że całość wyciąga się do góry nie ma osłony z przodu? musi być osłona i musisz ściągnąć miskę oleju bo napęd łańcuch pompy oleju jest pierwszy a drugi dopiero rozrząd.To znaczy że bajki opowiadasz z tym wyciąganiem do góry bo nawet jak pomyślisz to jak przełożysz łańcuch przez czop wału?? i wałków nie trzeba ustawiać bo masz na łańcuchu inny kolor ogniw i zakładasz tylko na znaki


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:41, 21 Sie 2011 Zobacz profil autora
krzysztof84
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Powaznie nie ma mozliwosci demontazu oslony rozrzadu poniewaz stanowi ona calosc z blokiem silnika.
Tak wyglada ten rozrzad:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tak wymiana:
[link widoczny dla zalogowanych]
Niestety powyzszy opis przewiduje demontaz miski i bylem ciekaw czy mozna tego uniknac.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysztof84 dnia Nie 20:37, 21 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Nie 20:37, 21 Sie 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale końcówka wału jest jest wypinana i po założeniu koła rozrządu jest dokładana tak jak we Fordzie 1.8 TDCI też końcówka wału jest dzielona i też można się jeszcze pomylić bo jest dwa otwory jeden na kołek ustalający a drugi do smarowania łańcucha i jak by nie włożył obydwa pasują i trzeba się dobrze wpatrzyć żeby dobrze złożyć.Życzę przyjemnej pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 7:18, 22 Sie 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin