Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
BMW 320d e46

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
BMW 320d e46
Autor Wiadomość
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post BMW 320d e46
Witam. Problem z BMW e46 320d 136KM. Mianowice samochód jechał, zgasł i koniec, już nie odpalił. Wylądował u elektryka, i elektryk powiedział ze pompa. Samochód trafił do mnie, w celu wymiany pompy. Nie bardzo dawałem wiare temu i sprawdziłem faktycznie pompa paliwo podaje. Zawiozłem samochód do znajomego ektryka bo sam nie mam mozliwosci diagnostyki BMW. Błedów jest sporo, ale samochod był rozbierany juz pare razy wiec mogło sie cos nazbierać. Nie moge go odpalic wiec aktualnych błedów tez mi nie pokaże. Samochod normalnie kreci, paliwo jest, napięcie na kablach ze świec tez jest. Właściciel mów że przed tym zdarzeniem jakieś pół roku był na diagnostyce i wyszło ze padniety jest czujnik iglicy. Teraz pytanie czy to może byc prawdopodobny powód usterki, tego że nie odpala?? Może czujnik położenia wału?? Wszystkie sugestie, najlepiej z opisami jak to sprawdzic,mile widziane:) Co do iglicy to można zmierzych chyba rezystancje miedzy kablami(kostka ma 3 kable, i z tego co wiem to jeden z nich to ekran a opór powinien byc pomiedzy pierwszym a drugim. jesli sie myle to mnie poprawcie. Z góry dzieki i pozdrawiam.Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 3:14, 15 Mar 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Czujnik położenia wału,zaworek odcinający na pompie,podłącz bezpośrednio 12V pod niego i spróbuj odpalić.Zobacz czy pali na Plaku?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 9:02, 15 Mar 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
jak sprawdzić ten czujnik???


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:53, 15 Mar 2011 Zobacz profil autora
jarząbek019
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
miernikiem uniwersalnym zmierz oporność


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:05, 15 Mar 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
ile powinien miec?? generalnie nie odpala na plaku wiec cos nie tak.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:43, 15 Mar 2011 Zobacz profil autora
Ermaksio
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Post
Mówisz,że nie odpala więc nie pokazuje aktualnych błędów.....Ja robie zawsze tak,że przed skasowaniem starych błędów kody zapisuje, błędy odczytuje i droga dedukcji dojdziesz co jest wazne a czym głowy sobie nie zawracac bo rzeczywiście czasem przy samym kręceniu błędów nie pokazuje...


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:21, 16 Mar 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale do odpalenia na Plaku nie potrzeba ci sprawnych czujników,powinien ci odpalić i przy dłuższym chodzeniu na Plaku może ci zapalić się kontrolka silnika.A jak nie chce zapalić sprawdź rozrząd blokada koła zamachowego masz nad rozrusznikiem a wałki to będziesz widział czy nie przestawione.Tylko Plaka podawaj bezpośrednio do kolektora ssącego.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:45, 16 Mar 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
siedziałem nad nim cały wieczór.... skonczył mi sie plak wiec jutro musze kupic:) Stało sie to w czasie jazdy wiec mało prawdopodobne ze rozrzad przeskoczył tak sobie na łancuchu. ale sprawdze. Dzis podjechałem z nim na kompa ponownie i pojawia sie tylko czujnik położenia iglicy i przekaźnik świec zarowych - z tym ze ten bład po wykasowaniu nie powraca. Przyznam ze probowałem go odpalic tez na holu ale odmówił pracy. gdyby wszystko było ok a przekaźnik by padł to na holu powinien odpalic co nie? ale zeby było jeszcze śmieszniej wydaje mi sie tak na oko ze ciśnienie paliwa wydostajace sie z pompy jest cos przy niskie. Macie pomysł jak to zmierzyć i jakie powinno byc?? POzatym jeszcze inna kwestia. Wyciagnalem wszystkie wtryski, i przy kreceniu zaden z nich paliwa nie podaje(a pompa pompuje) wiec moze zbyt niskie cisnienie. Do tego jak sciagnalem wtryski to pod 1, 2 i 4 był taki kremowy syf, a 3 czysciutki jak nowka. Do tego jak pokrecilem rozrusznikiem to z cylindra smigała rozproszona jakby para wodna. Czyli co? Uszczelke wywaliło?? Głowica pękła??oleju w wodzie nie ma. Mam tylko strary manometr do mierzenia kompresji jeszcze z duzego fiata i wyszło mi 10, 8,8,10. Wiem ze mega mało ale chodzilo mi raczej o to czy jeden bedzie odbiegał od reszty. niewiem czego sie uczepic;/ Czy podniesc głowice i poogladac?

MOze najpierw zaoatrze sie w plaka i zobacze co sie dzieje. Potem obadam cisnienie paliwa, a potem najwyzej głowica. Gdyby ktos miał jakies pomysly, bede wdzieczny.Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 2:31, 17 Mar 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak słabo idzie paliwo z pompy to zaworek odcinający ci nie puszcza paliwa,sprawdź czy po przekręceniu stacyjki jest 12V możesz go wykręcić i wyciągnąć z niego grzybka ze sprężynką i wkręcić bez tylko po odpaleniu będziesz go gasił na biegu.Co do uszczelki to i tak powinien silnik zapalić choćby na trzy cylindry,ale teraz rano możesz sprawdzić czy nie masz płynu w cylindrze co ci tak wyrzucało.Co do ciśnienia to nie zmierzysz twoim manometrem ciśnienia dieslu,to ciśnienie ci wyszło słabsze niż w benzynowcu.To że jest łańcuch to nie znaczy że się nie przestawił.Sprawdź jeszcze pompkę paliwa w zbiorniku czy chodzi,przekaźnik pompy,znajduje się za schowkiem na rękawiczki i sprawdź bezpieczniki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Czw 9:52, 17 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Czw 9:13, 17 Mar 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Wiec tak, na plaku pali. Tyle ile psikam tyle chodzi. wiec odpada rozrzad. Bezpieczniki sprawdzone. odkrecilem jeszcze raz przewody paliwowe i lipa, paliwo bardzo słabo leci. Jakie powinno byc cisnienie paliwa?? zaraz zobacze przekaźnik, i ten zaworek. Samochod jakby robie po godzinach bo to kuzyna i narazie mu sie nie spieszy. Dzieki za dotychczasowe wskazówki:) Gdzie szukac zaworu, tego do gaszenia. Da sie go wyciagnac bez wyciagania pompy?? Chciałbym tego uniknaćSmile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Doktor dnia Pią 0:17, 18 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Czw 21:14, 17 Mar 2011 Zobacz profil autora
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam. Z tego co opisujesz auto jest na common rail. O ile mnie pamięć nie myli w tym aucie są 2 elektryczne pompy paliwa. Jedna w zbiorniku a druga pod karoserią w tym samym miejscu gdzie "benzyniak" ma filtr paliwa. Gdy jedna z nich padnie to ciśnienie w układzie będzie za niskie i auto za cholerę nie zapali.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:10, 20 Mar 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
to nie jest common rail..... tam siedzi pompa vp44


Post został pochwalony 0 razy
Pon 0:49, 21 Mar 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin