Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
FORD Fiesta 1991r

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
FORD Fiesta 1991r
Autor Wiadomość
Gość







Post FORD Fiesta 1991r
FORD Fiesta 1991r
Jak w temacie auto nie najlepszej swietnosci i wogole ale... przypadek z nim jest taki.

Wczesniej (zanim to co opisze) przejechalem autem okolo 20 km i nic nie wskazywalo na jakakolwiek awarie.

Po powrocie z trasy bedac juz w swojej miejscowosci auto poprostu zgaslo. Jadac na 2 biegu wrzucilem szybko bieg jałowy i podjechalem na pobocze.

Stałem juz na poboczu i czuje zaraz patrze a z nad radia sie kopci kleby dymu. Zaskoczylem i szybko przekrecilem kluczyk w stacyjce aby odlaczyc napiecie.

Wyciagam radio i widze calkiem stopiona izolacje linki ktora byla przykrecona jako uziemienie. Niezle musialo cos zewrzec ze taki gruby drut linka zagrzal sie i spalila sie izolacja na nim.

odlaczylem wszystko jak wiadomo uziemienie takie jest takze łaczone z zapalniczka. Rozlaczylem takze to zlacze.

Przekrecam kluczyk w stacyjce, zapalaja sie kontrolki na desce rozdzielczej, sa kierunkowskazy, swiatla,... jednym slowem wszystko dziala.

Przekrecam w pozycje do odpalenia auta, rozrusznik kreci, auto nie odpala. Pierwsza mysl zalal sie skurczybyk i trzeba troche go pociagac. Brat zachaczyl linka i przez 300 m mnie ciagal nie odpalil. Wniosek - przewody wysokiego napiecia ? jakis bezpiecznik o ktorym nie wiem ? Co moze byc przyczyna ze auto nie odpala?

W tej chwilli nie mam jeszcze klucza od swiec wiec nie moge napisac czy jest na nich iskra to by pewnie wiele pomoglo co robic dalej.
Zakladajac ze nie ma iskry na swiecach co moze byc przyczyna tego ze auto nie pali??
Co oprocz kabli wys. napiecia ?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No i juz wiem ze nie mam iskry na swiecy. kolejnej nie rozkrecalem bo pewnie tez nie ma bo jak ?? he

Teraz pytanie - kable wys. napiecia czy rozdzielacz (kopułka?) albo masa jak kolega pisal dzisiaj juz bylo zimno nic nie robilem

Ile moga takie kable nowe kosztoac na co zwrocic uwage przy ich wymianie? czy moze inne swiece sprawdzic ?

Sprawdzilem w ten sposob ze polozylem na silniku (byla masa na wiecy) wykrecona swiece i przekrecilem stacyjke zakrecil i du*a.... kolega mowil zebym nie cudowal bo zalatwie w ten sposob silnik. Nadal sie zastanawiam dlaczego ?? Moze dlatego ze nie jestem mechanikiem ani nie interesuje sie tymi sprawami
Jakiej dlugosci sa te kabeliki. Koles ma w garazu nówki od fiaciora 125p i sie zastanawialismy czy podpasuja zeby nie wydawac niepotrzebnie pieniedzy bo moze to nie bedzie to - czyli kable wys. nap.
Sob 10:39, 17 Sty 2009
robi139
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kruszwica zagople
Płeć: Mężczyzna

Post
HMMM to może być ciężka diagnoza ale możliwe że kable też mają z tym coś wspólnego ale zacząłbym od sprawdzenia cewki zapłonowej. Jak cewka bedzie wporządku to wtedy mozna wymienic kable ale wedlug mnie wszystkie kable od razu by nie poszły i by odpalał ale nie na wszystkich cylindrach ale to tylko moje zdanie. Sprawdź cewke i napisz pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:03, 17 Sty 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
robi139 napisał:
HMMM to może być ciężka diagnoza ale możliwe że kable też mają z tym coś wspólnego ale zacząłbym od sprawdzenia cewki zapłonowej. Jak cewka bedzie wporządku to wtedy mozna wymienic kable ale wedlug mnie wszystkie kable od razu by nie poszły i by odpalał ale nie na wszystkich cylindrach ale to tylko moje zdanie. Sprawdź cewke i napisz pozdrawiam Smile


Nie jestem elektrykiem mechaniki pojazdowej ani nawet mechanikiem. Gdzie mam szukac tej cewki. Potrafie sie poslugiwac miernikiem i posiadam takowy. Jak ja przetestowac ? Na wlaczonym zasilaniu czy tylko przejscia jakies czy uklad jest zamkniety i bedzie plynal przez nia prad ?

pozdr.
Sob 12:34, 17 Sty 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
w 1991 roczniku chyba to tak bedzie wyglądac [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:43, 17 Sty 2009 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
sory ale nie ma opcji edytuj:Popatrz na przewody zapłonowe a napewno znajdziesz.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:55, 17 Sty 2009 Zobacz profil autora
robi139
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kruszwica zagople
Płeć: Mężczyzna

Post
Dokładnie. Po przewodach aż do cewki. Po prostu zacznij od świecy a druga strona przewodu będzie podłączona do cewki. Nie wiem czy da sie jakoś zmierzyć na pewno na stacji diagnostycznej gdzieś ci sprawdzą. ewentualnie możesz omomierzem chyba sprawdzić i wartości przed cewką powinny pokazywać w granicach kilku omów a za cewką powinny byc dużo wyższe. Pokombinuj jakoś. Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:12, 17 Sty 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin