Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Ford Transit 2.0 diesel- silnik przerywa.

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Ford Transit 2.0 diesel- silnik przerywa.
Autor Wiadomość
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post Ford Transit 2.0 diesel- silnik przerywa.
Witajcie, mam poważny problem, mianowicie w Transicie 2000r. diesel silnik sam z siebie przerywa na wolnych obrotach. Dzieje się to na ułamek sekundy, i wszystko wraca do normy. W aucie sprawdzono już błędy, sprawdzono przekaźniki (podpięto na krótko itp), wyczyszczono wszystkie styki, zregenerowano pompę wtryskową (!!) zaślepiono EGR, i dalej nic!! Fakt faktem że przed tymi wszystkimi operacjami silnik potrafił zgasnąć podczas jazdy a teraz tylko raz na jakiś czas przerwie, ale to nie jest rozwiązanie 100% problemu. Czasami chodzi i 2 godziny bez zająknięcia a czasem po 15 minutach przerwie ze dwa, trzy razy.

Dodam że nie mogę sprawdzić w jakim stanie jest czujnik obrotowy wału ponieważ zwyczajnie nie da się go wymontować (zapiekł się).

Doradźcie cos bo juz nie mam pojęcia gdzie szukać problemu!!


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:12, 12 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale to są objawy pompy wtryskowej zgaśnie za chwilę zapala te pompy po prostu wyrzucają a zakładają zwykłe pompy i chodzi.Raz robiłem takie objawy były ale ją właściciel regenerował i założyłem ale czy chodzi to nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:15, 12 Paź 2010 Zobacz profil autora
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Tylko że ten silnik nie gaśnie tylko przerywa na ułamek sekundy. Poza tym pompa była robiona, więc nie wiem czy powinienem podejrzewać że serwis nie naprawił jej tak jak powinien...


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:01, 13 Paź 2010 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja też obstawiał bym pompę, po regeneracji nigdy nie można być pewnym w 100% co do jakości naprawy.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:50, 13 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To jest 2000r a podał byś jeszcze kod silnika bo nie można się połapać.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:11, 13 Paź 2010 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Moze sie myle, bo słabe mam doswiadczenie z fordowskimi dieslami, ale tam przy pompie chyba jest taki smieszny elektrozawór który ma wpływ na kat wtrysku. Być moze on sie wiesza i dzieje sie tak jak sie dzieje. Ale tak jak mowie, głowy za to nie dam.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:56, 15 Paź 2010 Zobacz profil autora
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Rok produkcji to 2002 a nie 2000. Problem polega na tym że min. elektrozawór, obudowa i sterownik w tej pompie zostały wymienione w serwisie Boscha....


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:21, 17 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To jest Ford Transit 2002r 2.0 TDCI z bezpośrednim wtryskiem paliwa,sterownik był wymieniony na nowy czy regenerowany.Zauważ gdy przerwie czy kontrolki wskaźniki na tablicy nie przerywają,może jest zanik prądu.
Zobacz na VIN jaka jest przedostatnia literka bo coś tu nie pasuje.Bo pompa powinna być Common-Rail.I jaka jest u ciebie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 13:20, 17 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie 11:42, 17 Paź 2010 Zobacz profil autora
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Na 100% nie ma systemu common rail. Co do sterownika to sadze ze nie jest nowy, tylko jakiś używany/regenerowany.

Zanik prądu to nie jest bo zegary reaguja jedynie spadkiem obrotów gdy silnik sie dławi. Vin będe miał potem to sprawdzę.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:06, 18 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To z pompy idą 4 przewody do wtrysków? czy jeden do listwy a dopiero od listwy idą do wtrysków.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:47, 18 Paź 2010 Zobacz profil autora
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Z pompy wychodzą cztery przewody, po jednym na kazdy wtrysk. Podaje VIN: WF0VXXGBFV2R73845


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:23, 18 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To jest jednak pompa Bosch VP30


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:14, 18 Paź 2010 Zobacz profil autora
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Jutro będę sprawdzał wiązkę idącą z komputera do pompy, może pod obciążeniem coś wyjdzie. Zastanawiam się nad możliwością uszkodzenia czujnika obrotowego wału i czujnika temperatury. Jednak czujnik wału to zwykła cewka, więc albo by działał albo nie, a natomiast Ford jest "za głupi" żeby tak się zachowywać przez uszkodzenie czujnika.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:28, 19 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To jest,czujnik indukcyjny położenia wału korbowego jest jeszcze indukcyjny czujnik prędkości na przekładni.Czujnik położenia możesz sprawdzić czy nie ma na nim nalepionych opiłków bo też mogą robić zakłócenia.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:02, 19 Paź 2010 Zobacz profil autora
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Teoretycznie w tym samochodzie znajduje się przełącznik bezwładnościowy, jednak nie potrafię go zlokalizować, a sądzę że to właśnie on może powodować wszystkie problemy z silnikiem. Ktoś się orientuje gdzie on jest?

Nie wiem jaki może mieć to wpływ w fordzie, ale czujnik temaperatury cieczy w głowicy ma opór na poziomie 47 tysięcy ohm(na zimno)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sparkson dnia Pon 8:38, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Pon 8:04, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
On jak by się załączył (czujnik uderzeniowy)to byś musiał go wcisnąć.Chyba że założyli czujnik ruchu?
A jak by był to szukaj na słupkach kabiny lub pod maską z lewej strony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 8:27, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Pon 8:24, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie ma go nigdzie. ani pod maska ani w kabinie. Nie mam już pojęcia gdzie szukać problemu w tym aucie, kończą się pomysly powoli....

Jaki opór powinien mieć sprawny czujnik temperatury cieczy Forda (na ciepło i na zimno)?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:19, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
W czujniku temperatury jest rezystor NTC o ujemnym współczynniku temperaturowym i rezystencja będzie maleć ze wzrostem temperatury.Ale czujnik by nie dawał objawów przerywania,silnik niech chodzi a ty ruszaj wiązkami przewodów może jest gdzieś przerwa?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:42, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Wiazkami ruszalem, w przekazniki pukalem. Wywalilem alarm paliwo podalem z butelki omijajac uklad paliwowy wraz z filtrem, sprawdziłem mase. Stacyjkę podłączyłem na krótko. A z samochodem tylko gorzej...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:40, 29 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Skoro jest gorzej to może sprawdź pasek rozrządu? Bo może Ci przeskakuje? Zęby się wyrwały albo coś...
A kopci Ci z komina?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:36, 31 Paź 2010 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Być moze układ paliwowy delikatnie sie zapowietrza, z powodu drobnej nieszczelnosci na jakims łaczeniu przewodów. Wstaw kawałek przezroczystego przewodu jaknajblizej pompy, tam gdzie sie da i zobacz czy nie ma w nim bąbelkow powietrza. pozatym wypadało by sprawdzic czujnik polozenia wału i walka rozrzadu, one czasem lubia takie cyrki robic. NIewiem, moze jakos da sie na nich zmierzyć oporność, z tego co kojarze to powinno być miedzy 720 a 950omow. Ale głowy za to nie dam, moze ktos madrzeszy mnie poprawi....


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:01, 31 Paź 2010 Zobacz profil autora
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
student napisał:
Skoro jest gorzej to może sprawdź pasek rozrządu? Bo może Ci przeskakuje? Zęby się wyrwały albo coś...
A kopci Ci z komina?


To "cudo" jest na łańcuchu Smile i sprawdzałem rozrząd, wszystko jest na fabrycznych punktach.


doktor napisał:
Być moze układ paliwowy delikatnie sie zapowietrza, z powodu drobnej nieszczelnosci na jakims łaczeniu przewodów. Wstaw kawałek przezroczystego przewodu jaknajblizej pompy, tam gdzie sie da i zobacz czy nie ma w nim bąbelkow powietrza. pozatym wypadało by sprawdzic czujnik polozenia wału i walka rozrzadu, one czasem lubia takie cyrki robic. NIewiem, moze jakos da sie na nich zmierzyć oporność, z tego co kojarze to powinno być miedzy 720 a 950omow. Ale głowy za to nie dam, moze ktos madrzeszy mnie poprawi....


Jedynym czujnikiem jest czujnik położenia wału przy kole zembatym, który wymieniłem bo przypuszczałem że to jego wina(mimo że miał oporność w okolicach 400ohm- czyli fabryczną).
Co do układu paliwowego to podałem mu paliwo z butelki omijając filtr, i teżnie pomogło.

Jednak co zaobserwowałem ostatnio to to, że gdy przerwie z rury wydobywa się czarny dym, jakby go zalewał. Teoretycznie w tych momentach KTS pokazuje dziwne zmiany korekcji wtrysku na różnych cylindrach (skacząca od .66mg do 2.60mg).


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:28, 01 Lis 2010 Zobacz profil autora
urzytkownik
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Ale przy ruszaniu czy tak poprostu, gasnie sobie calkiem czy przerywa?? DOKLADNIEJ!!


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:58, 01 Lis 2010 Zobacz profil autora
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
urzytkownik napisał:
Ale przy ruszaniu czy tak poprostu, gasnie sobie calkiem czy przerywa?? DOKLADNIEJ!!


Dokładniej...
zapalam go. Zaczyna przerywać, czasem wcześniej czasem później, do tego z rury przez chwile po przerwaniu wydobywa się czarny dym (0,5sek). Niezależnie od tego czy dodam gazu czy nie potrafi zgasnąć. Kilka razy po dodaniu gazu na ok 4500obr, gasł za każdym razem przy takich samych obrotach. Pare razy zdażyło się że po zapaleniu ledwo chodził, nie reagował na gaz,kulał i gasł i dopiero po którymś odpaleniu pracował normalnie, tzn chodził ale przerywał.

To samo dzieje się podczas jazdy, noga na gazie, a silnik gaśnie i zegary zostają w takiej pozycji jakiej były(obroty, prędkość) i miga kontrolka świec żarowych(kojarzy mi się to z zadziałaniem przełącznika bezwłasnościowego podczas wypadku- tylko że w tym aucie nie występuje). Zdjęcie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/img]

Zastanawiam się nad tym czy jeśli auto miało wypadek lub kolizje (a to miało) to czy sterownik poduszki powietrznej nie może czegoś odcinać?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sparkson dnia Pon 23:58, 01 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
Pon 23:44, 01 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale jak ci miga spiralka świec żarowych to i błąd musi być musisz wejść nie tylko w silnik ale ABS,wskaźniki,spróbuj mu wypiąć przy skrzyni kostkę to jest licznik i czujnik ruchu.A czarny dym to wczesny zapłon (kąt wtrysku) i coś jakby go przestawiało chwilowo.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 9:11, 02 Lis 2010 Zobacz profil autora
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Coraz wieksze głupoty dzieją się z tym autem, np gaśnie a wskazówka prędkości idzie na 240km/h i licznik kilometrów leci sobie i przebieg dobija, a co tam Smile

BTW. gdzie jest immobilizer w tym aucie w sterowniku pompy czy w komputerze?

Z ciekawostek. Dzis dodatkowo zablokowały się hamulce na przedniej osi.....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sparkson dnia Pią 23:38, 05 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Pią 9:26, 05 Lis 2010 Zobacz profil autora
sparkson
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Problem rozwiązany. Okazało się że w serwisie Boscha w Oławie nie potrafili stwierdzić że uszkodzony jest czujnik obrotowy pompy wtryskowej.... Po kolejnej regeneracji auto działa, szkoda tylko czasu który auto stało...

W każdym razie dziękuje za pomoc wszystkim.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sparkson dnia Nie 12:02, 12 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie 12:01, 12 Gru 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
I tak to jest polegać na wykonanej usłudze ja pompy wysyłam w zawsze w jedno miejsce już kawał czasu i mam tą świadomość że jest OK.
Zamykam.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:35, 12 Gru 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin