Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Kontrolka Ciśnienie oleju Audi A3 1.6 2002r.

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Kontrolka Ciśnienie oleju Audi A3 1.6 2002r.
Autor Wiadomość
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Kontrolka Ciśnienie oleju Audi A3 1.6 2002r.
Jestem po sprawdzeniu cisnienia oleju, sprawa wygląda następująco, kontrolka zapala mi sie tylko przy 1700 obrotów, w tym własnie przedziale wystepuje chwilowe spadniecie ciśnienia, trwa to około 1-2s, takie pik i cisnienie wraca do normy i tak co jakis czas kiedy wskazówka osiąga tą wartość. Mechanik mówił ze pokazywało mu na manometrze ze spada do 1.1 bara nic niżej a czujnik ma parametry 1.2-1.6 i to powoduje prawdopodobnie zapalenie się kontrolki. Mechanik powiedział ze prawdopodobnie bedzie to wina pompy oleju. Czy to dość poważna sprawa jeżeli ciśnienie spadnie na 1-2s poniżej normy?czy 1.1 bara to niebezpieczna granica smarowania? nie czekać i brać sie za wymiane pomy? wymieniłem czujnik ciśnienia i zauważyłem poprawę, kontrolka rzadziej sie zapala, wcześniej mogłem ją wywołać na biegu jałowym przytrzymując obroty właśnie przy 1700obr. a teraz nie mogę, zapala sie rzadziej tylko podczas jazdy, właśnie kiedy wskazówka oscyluje przy 1700obr. tylko na rozgrzanym silniku.

prosze o pomoc


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rytel dnia Pon 20:47, 17 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Pon 20:25, 17 Sty 2011 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Winą może być zaworek regulujący ciśnieniem. Tam jest popa zębata która wytwarza jednakowe cisnienie przy zmiennych obrotach. Takze czy 1000 czy 5000 obrotów to ona daje takie samo ciśnienie tylko przepływ oleju się zwiększa. Może być tak ze zaworek jest juz do dupy i żle reguluje ciśnieniem oleju...

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 17:28, 18 Sty 2011 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
a czy taki zaworek wystepuje w moim silniku 1.6 BFQ 2002r. ? patrzyłem w etce to na rysunku jest ale napisane jest ze nie wsytepuje w katalogu. Czy ewentualnie łatwa wymian jest tego zaworka i w którym miejscu on jest?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:36, 18 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale u ciebie po wymianie czujnika piszesz że trochę pomogło,to jest trudne do określenia przyczyny bo albo czujnik albo pompa.Pompa jest w misce lub z czoła silnika w zależności od silnika.Ale długi przewód od silnika manometr do środka samochodu i w drogę i sprawdzi ciśnienie przy rożnych obrotach silnika a jakby jeszcze była redukcja żeby podłączyć manometr i czujnik to by było wszystko wiadomo.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:04, 18 Sty 2011 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
na różnych obrotach to mogę sprawdzić i na biegu jałowym, mój mechanik juz sprawdzał i tak jak napisałem ciśnienie spada tylko wtedy kiedy obroty oscylują przy 1700obr i jest to chwilowe, ciśnienie spada do 1.1 bar i wraca do normy, jak unikam dłuższej jazdy w granicach tych obrotów to kontrolka się nie zapali. Może ten czujnik poprostu jest mniej czujny niż był tamten.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rytel dnia Wto 22:24, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Wto 22:23, 18 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Najlepiej kupić oryginalny czujnik w ASO i wtedy jest ta pewność taki sam kolor założyłeś co był?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:27, 18 Sty 2011 Zobacz profil autora
Rytel
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Mechanik mi go wymienił, wiec chyba tak, ale ten co był też nie był orginalny, juz był wymienainy. W moim bodajże jest czarny.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:33, 18 Sty 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin