Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
LT 2.5 TDI 109km - nowa pompa i nadal nie pali - VAG

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
LT 2.5 TDI 109km - nowa pompa i nadal nie pali - VAG
Autor Wiadomość
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post LT 2.5 TDI 109km - nowa pompa i nadal nie pali - VAG
Witam. Składam LT kupionego od komornika - trochę był zdekompletowany wiec walnąłem remont silnika i poskładałem. Najpierw nie podawał paliwa na wtryski to włożyłem drugą, pewną pompę sprawdzoną u pompiarza i dalej to samo z jednym tylko wyjątkiem, że teraz podaje paliwo na wtryski, ale nie pod ciśnieniem, a jedynie kapie.

Oto błędy z VAG'a (użyto Polskiego Vaga 4.9)
1. Błędy na 1-wszej pompie niesprawdzonej:
7978 Moduł sterujący zablokowany *immo trzymał ale został usunięty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17970 Nastawnik dawki paliwa - górna wartość końcowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17969 Nastawnik dawki paliwa - różnica doregulowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16955 Przełącznik stopu/hamulca - uszkodzenie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

2. Błędy na 2-giej pompie, sprawdzonej u pompiarza.
955 Przełącznik stopu/hamulca - uszkodzenie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17970 Nastawnik dawki paliwa - górna wartość końcowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
19561 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17660 Zawór regulacji początku wtrysku - przerwa/zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Dane samochodu:
VW LT 35, 2.5 TDi *109km AVR, rok produkcji 2002.

PYTANIA:
1. Czy możliwe, że ECU siadło? Zaworki odcinające *te z jednym przewodem od góry pompy* w obu pompach były sprawdzone i są ok. Jedynie co to nie sprawdzałem tego zaworka na dole pompy - ale czy on ma coś wspólnego z blokowaniem przebiegu ropy na wtryski?
2. Czy da się sprawdzić poprawność działania ECU w programach VAG-COM 409.1 lub Polski VAG 4.9 ?oba w pełnych wersjach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez corad92 dnia Śro 15:14, 03 Cze 2015, w całości zmieniany 3 razy
Śro 14:52, 03 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
19561 P3105 Elektrozawór powietrza dolotowego - zwarcie do masy, otwarty obwód > przewody, zawór.
17970 P1562 nastawnik ilości paliwa - wyższa wartość odcięcia > regulator
17660 P1252 Cewka wtryskiwacza - zwarcie do masy, otwarty obwód
To masz wszystkie błędy związane z instalacją.Pod akumulatorem masz sterownik wymontuj go i zobacz po wyciągnięciu wtyki czy wszystkie igły są całe i przewody nie są zaśniedziałe.Posprawdzaj instalację.Sprawdź czy jest odpowiedni kluczyk, czy czasem właściciel zatrzymał oryginalny klucz z transponderem.Ale zobacz najpierw co tam słychać pod akumulatorem za lampą przednią.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:53, 03 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
No właśnie co do kluczyka to wcale nie mam żadnego, bo komornik rozwiercił stacyjkę i teraz obsługiwana jest przez śrubokręt. Dlatego zostało ściągnięte immo ze sterownika (teraz nie wyskakuje błąd nr 7978 że sterownik zablokowany). Czyżby coś jeszcze było?
W Poniedziałek posprawdzam ciągłość wszystkich przewodów od pompy do ECU. Mam nadzieję, że wszystkie 10 pin od pompy tam idą?
A co do tego transpondera z kluczykiem to dobrze rozumiem, że jest to immo? czy jest tam jakieś jeszcze inne zabezpieczenie, że pomimo usunięcia immo z ECU bez oryginalnego kluczyka nie zagada?

Wszystkie piny na ECU są idealne, kabelki też idealnie siedzą we wtyczce, ale jeszcze w pon posprawdzam miernikiem

A ten elektrozawór powietrza dolotowego to gdzie to jest?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:51, 04 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdź to zasilanie na zaworku odcinającym na pompie.Po przekręceniu stacyjki powinno ci w pompie zarzegotać jak dojdzie zasilanie.Nową pompę trzeba było zalać ropą i przy kręceniu powinno ci iść paliwo przelewem z pompy po stworzeniu odpowiedniego ciśnienia a zaworek odcinający otwiera lub zamyka paliwo do pompy wysoko ciśnieniowej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pią 10:33, 05 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Pią 10:15, 05 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Pompę zalałem przed założeniem ropą i zakręciłem aż do momentu, gdy zaczęła bić ropę przelewem.
Zaworek odcinający (o ile dobrze rozumiem, że to ten u góry pompy) jest sprawdzony, i przy przytknięciu plusa idealnie działa. Zasilanie sprawdzone i jest ok, aby wykluczyć błąd tego zaworka dałem też na krótko plus, żeby cały czas był otwarty i nic to nie pomogło.
Aha jak przekręcę stacyjkę to jest głośne zarechotanie w pompie.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:59, 05 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
No to powinno wszystko grać,paliwo idzie na wtryski? początek wtrysku ustawiony 0.55mm? sterownik pompy nie był ściągany?
Sprawdź to jeszcze;
P1252/dtc17660-start of injection solenoid circ open/short to ground
oco chodzi?
oznacza:
- zawór elektromagnetyczny początku wtrysku - przerwany obwód prądowy / zwarcie z masą to jest ten pod pompą on jest 12V.
Zobacz ile jest wolt jak masz VAG to 001 pole 3 powinno być od 1.45V do 2.0V im mniej wolt tym dawka większa zależy jeszcze od temperatury silnika.
17970 też jest od nastawnika pompy N146.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Sob 9:45, 06 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Pią 20:05, 05 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
1. Paliwo idzie na wtryski, jednak nie pod ciśnieniem, a jedynie kapie delikatnie.
2. Posprawdzałem przewody od kostki pompy do kostki ECU wyszło tak, że przewody numerowane na kostce pompy jako nr. 5 oraz jako nr. 10 nie mają przejścia do ECU, ani nie mają przejścia do masy pojazdu.
W załączniku dodaję schemat ciągłości styków/przewodów pomiędzy pompą, a ECU. Proszę o informację, czy na pewno oba kabelki we wtyczce pompy oznaczone na niej jako nr. 5 i nr. 10 powinny mieć przejście do ECU czy idą gdzie indziej. Oczywiście oba przewody sprawdzane były również przed wtyczkami i nie wykazało ciągłości na żadnym z przewodów, o ile się nie mylę i idą one również jak pozostałe do ECU.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez corad92 dnia Pon 17:26, 08 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Pon 17:24, 08 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ściąg tą pierwszą pokrywkę z pompy nic się nie przestawi i pod taką nasadką plastykową będą przewody z wiązki pompy lutowane do nastawnika nie raz puszczają te luty.No chyba że nastawnik nie był czyszczony.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:42, 08 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Kable do nastawnika sprawdzałem i nic się nie uksyło na lutach. Tylko nie wiem czy te 2-przewody, które nie mają przejścia od kostki pompy do kostki ECU, w ogóle tam idą. Ten kabelek nr. 5 na kostce pompy idzie do nastawnika, więc jeżeli ma mieć połączenie z ECU i takiego nie ma, to błąd nastawnika byłby adekwatny - tak samo jeżeli chodzi o kabel nr.10, który łączy się z tym zaworkiem pod pompą, którego błąd na VAGu wywaliło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez corad92 dnia Wto 7:37, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Wto 7:36, 09 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie mam rozpiski do tych kabli na pompie ale możesz spróbować podłączyć 12V pod ten zaworek pompy od spodu albo sprawdź czy jest zasilanie na przewodach ze sterownika.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 11:33, 09 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Aha sprawdziłem na VAGu wspomnianą pozycję 001, tabela 3-cia wskazuje tam stale 0,690V, a tak jak pisałeś powinno być tam 1,45-2,0V. Jest to wartość napięcia czujnika przesuwki regulacyjnej - jak wyczytałem w necie. Gdzie takowy jest? Jak go sprawdzić? Bo ewidentnie jest coś tam nie tak

Co do dawki przy kręceniu silnikiem jest to 40mg/coś tam. podczas gdy obroty przy kręceniu rozrusznikiem to ok. 200-300obr/min. (przynajmniej tak mam na VAGu podczas kręcenia silnikiem)
Przy takiej ogromnej dawce i poluzowanych wtryskach powinien psikać że hej, a tu nic, tylko po długim kręceniu pojawia się tylko parę kropelek. Przy kręceniu mam podłączony zaworek na górze pompy na krótko do plusa z aku, żeby było pewniej.

Jeszcze dodam, ze wiadomo trzeba będzie wyregulować sterownik pompy - bo był przejrzany i sprawdzony przez pompiarza, dlatego taka dawka.

Aha i jeszcze pytanie, czy da się podłączyć ten zaworek na dole pompy na krótko i wtedy sprawdzić? jego oporność to 17 Ohm, więc raczej sprawny, ale idą tam 2 kabelki i nie wiem czy w ogóle jest możliwość


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez corad92 dnia Śro 7:27, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Wto 16:41, 09 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Spróbuj przestawić sterownik pompy w stronę koła pompy ale to bardzo delikatnie i uzyskać te wolty np;1.5V.Właśnie ci o tym pisałem w ostatnim poście tam jest 12V i zobacz czy po podłączeniu do niego słychać cykanie.To jest zawór regulacyjny wtrysku.A ten na górze pompy to tylko otwiera i zamyka dopływ paliwa do pompy wysokiego ciśnienia.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:51, 10 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Ropa już pryska - winnym były złącza na kostce pompy z obu stron. Pomimo, że przy przytknięciu miernika pokazywały, że siedzą dobrze w obu częściach kostkę musiałem lekko skrócić, by styki połączyły się do końca i skręcić opaską. W złączach ECU było wszystko git. Jedynie co to jeszcze u mnie w aucie był przełącznik za siedzeniem kierowcy (ukryty On/Off), który rozłączał masę od tych 2-ch pinów w kostce pompy, które nie wiedziałem dokąd idą. Nie idą one do ECU, a do MASY pojazdu! Czyli na pinie 5 i 10 ma być masa - tak dla potomnych. Błędy również po skasowaniu, żadne nie wróciły.

WYSTĄPIŁ NASTĘPNY PROBLEM:
Teraz podaje ropę na wtryski jak opisałem wyżej, niemniej jednak nie odpala, kręcę/kręcę rozrusznikiem i nic. W Vagu, w 001, pole 3 jest stale na 0,690V. Jedynie jak kręcę to wzrasta do 2,5V. Próbowałem już ruszać nastawnikiem - raz trochę do przodu / potem do tyłu auta i nic. Ani zmiany napięcia podczas kręcenia, ani zmiany w bezruchu silnika. Do tego dawka nadal 40mg/R podczas kręcenia.
Dodam, że podczas kręcenia rozrusznikiem wyraźnie czuć spaliny z wydechu, ale nie załapuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez corad92 dnia Śro 18:22, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Śro 18:21, 10 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
A jak ustawiłeś rozrząd i pompę wtryskową?pierwszy na sprężaniu wycięcie wałka z tyłu równo z płaszczyzną głowicy pompę ustaw na znak tylko poluzuj tą śrubę i wyciąg podkładkę,śrubę dokręć i zablokujesz pompę zakładaj pasek i koło na wałek naciąg pasek rolkami i dokręć koło na wałku.Poluzuj śrubę załóż podkładkę i dokręć.
http://www.umserwis.fora.pl/mechanika-pojazdowa,2/dobre-podpowiedzi-dotyczace-wymiany-rozrzadu-2-5-tdi-vw-t4,3857.html
Masz tam i schemat jak ustawić pompę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 21:11, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Śro 20:58, 10 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Rozrząd ustawiał mi zaprzyjaźniony mechanik razem z pompą, bo sam w VW się za to nie biorę - bo mnie te koła bez klinów bardzo drażnią. Ustawić ustawię, ale nie lubię. Jeszcze sam sprawdzę jak to z tym całym ustawieniem pompy jak piszesz


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:26, 10 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdziłem na vagu w pozycji 000 kąt wtrysku i wychodzi mi coś takiego jak na załączniku. Z tego co pamiętam to najważniejsza było zawsze 2-gie pole , o ile się nie mylę kąt statyczny. U mnie jest 38 zarówno przy kręceniu silnikiem, jak i bez kręcenia. W pierwszym polu podczas kręcenia zauważalne są zmiany i w niektórych innych też. Poniżej fotka z VAG COM. Oczywiście auto dalej nie odpala, choć po wyciągnięciu 1-szego wtrysku i podłączeniu pod rurkę psika jak oszalały. Co do ustawienia pompy to jutro przyjedzie kumpel i jeszcze zerknie na swoją pracę i określi czy się nie machnął na pompie. Czyli o ile się nie mylę pompa jest źle ustawiona.
Aha a powiedz mi Roman, czy te LT 2.5 TDi, latem odpalają bez potrzeby grzania świec żarowych, czy jak stare LT sprzed 96r. potrzebują zawsze podgrzania, to tak na marginesie.
i jeszcze wyskoczył mi nowy błąd, teraz jedyny, który wyskakuje, a jest to czujnik temperatury paliwa - zwarcie lub odłączenie.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez corad92 dnia Czw 16:16, 11 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Czw 16:12, 11 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ustaw tą pompę jeszcze raz i będzie chodził a korektę początku wtrysku ustawisz na tych dwóch rolkach napinających jak nie będzie duża nie musisz już luzować koła na wałku.Może mechanik będzie wiedział.Świece jak będzie trzeba to się same włączą jak przyjdzie ochłodzenie czujnik temperatury jest czteropinowy do strzytania temperatury na desce rozdzielczej i do sterownika silnika jak się podgrzeje to możesz sprawdzić ile jest na odczycie z komputera a ile masz na desce rozdzielczej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pią 8:10, 12 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Pią 8:05, 12 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
A słuchaj bo nie mechanik na razie nie ma czasu i będzie chyba jutro po robocie. Jak złożyłem dół silnika to głowice zakładał mi ten właśnie znajomy + ustawiał rozrząd. Zauważyłem wtedy, że jak znak na kole zamachowym pokrywa się z tym na skrzyni biegów to pierwszy tłok nie jest na samej górze, tylko centymetr czy jakoś tak poniżej bloku - dokładnie nie pamiętam ale chyba tyle. Dokładnie się tym nie przejmowałem bo dałem koledze do dalszej zabawy Czy one tak mają, czy trzeba wtedy ustawiać na najwyższym wyjściu tłoka i tego się trzymać? odpowiedz to jutro się go dokładnie spytam.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:02, 12 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Musi być na samej górze to samo wałek ten wycięty rowek musi być nad głowicą wtedy wkładasz blokadę i pasuje do płaszczyzny głowicy.Jak tak jest to nie odpalaj bo przy nawrocie tłoka tłok uderzał będzie o zawory.Jak w takim przypadku ustawi początek wtrysku jak tłok nie jest w górze a pompa będzie już podawała paliwo a to jest tylko 0.55mm przed GMP.Niech dobrze szuka jest wycięcie a jak nie to pierwszego wtryska niech wyciągnie długi śrubokręt i złapie przełamanie tłoka i wtedy znajdzie znak na kole.Może tylko sobie opuścił tłoki przed założeniem głowicy a później podciągnął do znaku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pią 14:17, 12 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Pią 14:14, 12 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Roman sprawdziłem i jak tłok jest w GMP to w ogóle znaki się nie schodzą te z koła zamachowego do obudowy skrzyni biegów. Widocznie jest inne koło zamachowe i ma gdzie indziej wycięcie - bo takie wycięcie w nim jest tylko jak ustawisz znak do znaku to tłok jest dużo poniżej GMP. Mówię tu oczywiście o pierwszym tłoku.
Czyli bezwzględnie wyczuć i ustawić go na GMP mimo, ze znaki z koła zamachowego i skrzyni się nie schodzą? Czy ustawić na znak, mimo, że i tak na znaku nie wypada GMP?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:45, 12 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tu masz opis do wymiany paska 2.5 TDI
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A koło zamachowe jakie było sztywne czy dwumasowe?może ktoś coś kombinował?
Inaczej nie będzie tłok w górze wałek tak jak pisałem.Możesz ustawić tak jak pisałem do sprawdzenia i zrobić znak żebyś wiedział jak w przyszłości ustawiać ale coś jest nie tak z kołem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pią 16:38, 12 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Pią 16:35, 12 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Doszedłem i kolega dobrze ustawił. Na GMP - Jak ustawiłem idealnie na GMP to jest wybity nowy znak, ale trochę się przybrudził i na dodatek trochę w niewidocznym miejscu nabity dlatego nie zauważyłem - te wcześniejsze posty to na przestrogę, by sprawdzać, czy znak zgadza się z gmp pierwszego tłoka. U mnie widocznie była jakaś maniana z innym kołem i dlatego znak fabryczny nie jest zgodny z faktycznym ułożeniem pierwszego tłoka w górnej pozycji. Z tego co pamiętam jak składałem dół koło jest na pewno dwumasowe i chyba nawet było niedawno wymieniane przez poprzedniego właściciela bo można powiedzieć pięknie jeszcze zachowane jakby wyciągnięte z pudełka. Nawet napis był VALEO o ile się nie mylę. Może kupił nowe i miało pomylony znak, bo czytałem też inne fora i nawet trafiają się koła zamachowe bez żadnego znaku. Widocznie chińczyki zły schemat z neta ściągneli do produkcji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:54, 12 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To ustaw tylko pompę tylko pierwszy cylinder musi być na sprężaniu krzywki wałka do góry kolejność przewodów na pompie i odpalaj.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 8:01, 13 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
No to silnik wreszcie odpalił. Ciągle chodziło o złe ustawienie pompy dlatego nie chodził. Wystarczyło minimalne drgnięcie w jedną lub drugą stronę i już było źle. Teraz ustawione ok więc chodzi.

Aha tylko, że jak dodam gazu to nie słychać turbiny. Masz może Roman schemat podciśnień do tego silnika? Mam od T4, ale jest zupełnie inny. Z tymi podciśnieniami to tak podłączone są na razie wg. rozumu, co nie musi być oczywiście zgodne - bo nigdy nie przyglądałem się w innych silnikach od LT.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:52, 13 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zobacz na ramię przy turbinie w którym jest miejscu przed odpaleniem po odpaleniu gruszka powinna zaciągnąć ramię do końca po dodaniu gazu czujnik ciśnienia z rury ssącej sczytuje ciśnienie przesyła do sterownika a sterownik poprzez zawór reguluje podciśnieniem na gruszkę a gruszka pociąga ramię i turbina podaje odpowiednie ciśnienie.Tylko sprawdź jeszcze czy ramię ci chodzi po takim długim staniu.A turbina jak by gwizdała to może być oznaka właśnie przycinania się łopatek.A podciśnień nie mam do LT.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:18, 13 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Przygazowałem kilka razy i turbo załapało - teraz jak zdejmę rurkę dolotu, która wchodzi do kolektora ssącego to i zwiększę obroty silnika dmucha jak oszalała. Błędu zaworu podciśnień też nie ma więc jest ok, na pałę podłączone i widocznie dobrze.
Poniżej przesyłam ci zdjęcie z VAG COM'a wybranych grup, jak pokazuje na pracującym silniku. Odpala dobrze, dawka jest chyba ok. Co do danych z kąta wtrysku to się za bardzo na tym nie znam więc proszę o sprawdzenie / ewentualnie podanie wartości, które powinny być inne.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Nie 7:29, 14 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Trochę początek wtrysku jest za duży twardo chyba chodzi no i dawka paliwa przy 1.48V jest znaczna no chyba że będzie chodził z ciężkim ładunkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 8:43, 15 Cze 2015 Zobacz profil autora
corad92
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Co do początku wtrysku to ustawiłem na czuja, próbując przy jakim ustawieniu lepiej odpala. Jest po generalnym remoncie (nowe tłoki, szlify tulei itd) jeszcze niedotarty i na razie warto oszczędzać rozrusznik i akumulator. Twardo nie chodzi - nawet bardzo cicho jak na diesla. Po zapięciu wszystkich pasków przy obrocie wałem trzeba używać naprawdę kupę siły, żeby go obrócić. A powiedz mi, jak oryginalnie powinien mieć ustawiony kąt wtrysku? Może najlepiej jakbyś podał dane z poszczególnych tabeli VAG COM. Jak trochę się dotrze to przestawię na nominalny kąt i zobaczę, czy będzie dobrze palił czy długo kręcił. Dawka ustawiona tak, żeby nie gasł na wolnych obrotach na razie. Aha a przy takim ustawieniu jak mam to będę zapewne musiał w celu ustawienia kąta "nominalnego" zapewne przekręcić z powrotem lekko kołem pompy w lewo - tak?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:49, 15 Cze 2015 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin