Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[LT 35] grzanie silnika

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[LT 35] grzanie silnika
Autor Wiadomość
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post [LT 35] grzanie silnika
Witam

Mam problem z chłodzeniem silnika w LT 35 2.5 TDI

Pare miesięcy temu autko potrafiło lecieć 160 km/h i chłodzenie było na poziomie 90-92 st.C
Dzisiaj wygląda to tak, że przy spokojnej jeździe 20-sto minutowej z prędkością 90 km/h temperatura podnosi się do 93-95 st.C.
Nie ma w ogóle mowy o dłuższej jeździe powyżej 100 km/h ponieważ nie daje rady układ chłodzenia.
Mało tego zauważyłem dziwny efekt, że gdy rozpędzam się do 140-150 km/h to po pewnym czasie auto traci moc (nie jest to tryb awaryjny spowodowany turbiną).
Jak dochodzi do95 st.C to wrzucam luz na parenaście sekund i temperatura na jakis czas spada do 88-90, wraca moc autka i potem to samo.
Termostat wymieniony bo stary padł.
Po wymianie termostatu temperatura podnosi się w miarę szybko i sądzę, że prawidłowo.
Ogrzewanie na postoju również działa prawidłowo bo przed wymianą działało tylko podczas jazdy.
Płyn chłodniczy wymieniony na nowy - zlałem tyle ile dało rade i nowego weszło około 7,5 litra.

Co może być nie tak z tym chłodzeniem ?

Pozdrawiam

Arek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArkadiuszB dnia Pon 21:13, 08 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Pon 21:09, 08 Lis 2010 Zobacz profil autora
karol83
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post
Uszczelka pod głowica lub spękana głowica jak jeżdżąc na opale. A jeszcze jedno sprawdzałem nowy termostat w wodzie czy sie otwiera , już miałem przypadki ze nowy nie otwierał i dobrze go odpowietrz.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:21, 08 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Taki sam założyłeś termostat jaki był ? chodzi mi o temperaturę otwarcia termostatu jest nabita na termostacie.Dobrze odpowietrz i powinno być dobrze.Najwyżej sprawdź VAG iem jaką wyświetla i porównaj ją na desce rozdzielczej.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:23, 08 Lis 2010 Zobacz profil autora
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
karol83 napisał:
Uszczelka pod głowica lub spękana głowica jak jeżdżąc na opale.

Na opale nie latam więc to odpada.

Roman59 napisał:
Taki sam założyłeś termostat jaki był ? chodzi mi o temperaturę otwarcia termostatu

Taki sam 87 st.C - specjalnie zwróciłem na to uwagę przy kupnie

Roman59 napisał:
Dobrze odpowietrz i powinno być dobrze


Jak mam to rozumieć ?
Jak mam to odpowietrzyć ?
Nie ukrywam, że wlałem płyn do maxa i nic więcej... to jakoś się odpowietrza jeszcze ? Gdzie ?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:14, 08 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja zawsze ściągam przewód u samej góry np;do nagrzewnicy i nawet szybciej się układ napełnia jak już leci dobrze płyn zakładam i dolewam do pełna i odpalam,i wtedy musi się nagrzać do otwarcia termostatu i dopiero wtedy się unormuje bo złapie pełny obieg. Po ostygnięciu uzupełniam płyn i powinno być dobrze.U ciebie sprawdź wiskozę może się nie blokuje jak gorący.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:29, 09 Lis 2010 Zobacz profil autora
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Usterka prawdopodobnie zlokalizowana, wina leży po stronie wiskozy.
Silnik rozgrzany i po wyłączeniu da rade swobodnie obrócić wiatrak ręką więc nie zasprzęgla czyli nie ma dodatkowego chłodzenia jak trzeba.

Za parę dni jak wymienię wisko to dam znać czy to było powodem grzania się silnika.

Póki co dziękuję za odpowiedzi i pomoc.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:36, 10 Lis 2010 Zobacz profil autora
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Wiskoza wymieniona, słychać jak po uruchomieniu silnika działa aż do 2 tyś. obr. potem ją rozsprzęgla.

Czy działa jak silnik się nagrzeje to nie wiem bo teraz przy tych mrozach i jeździe poniżej 50 km/h silnik nie nagrzewa się nawet do 40 st. C, pomimo tego, że mam zasłoniętą chłodnicę kartonem.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:22, 05 Gru 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Będzie dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:26, 05 Gru 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin