Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
nowe spręzyny, stare amortyzatory - czy tak można

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
nowe spręzyny, stare amortyzatory - czy tak można
Autor Wiadomość
blacksentinel
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
Płeć: Mężczyzna

Post nowe spręzyny, stare amortyzatory - czy tak można
Witajcie.

Ostatnio zabierałem się z zamiarem wymiany przednich amortyzatorów w Clio, kupiłem też nowe sprężyny.
Amortyzatory okazało się ze nie pasują (inna wersja była potrzebna - na 54 mm rozstawu śrub w Clio, a amortyzatory kupiłem 52 mm).
Założyłem natomiast na stare amortyzatory, których nie wymieniłem - nowe sprężyny. Stąd moje pytanie.

Czy można tak robić? I czy zawieszenie w samochodzie będzie miało teraz lepszą charakterystykę niż wcześniej? Czy też docelowo zakupić też nowe amortyzatory i założyć też nowe amortyzatory? Czy takie mieszanie starych amortyzatorów i nowych sprężyn jest dopuszczalne? Dodaję ze są obydwie sprężyny na jednej przedniej osi są nowe .


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:46, 12 Maj 2009 Zobacz profil autora
agata75
Gość






Post
Podjedź na stacje diagnostyczną,niech sprawdzą.
Wto 17:07, 12 Maj 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Witaj.
Do amorków kupiłbym poduszki i lozyska dla pewności.Musisz je dokładnie obejrzec czy wszystko z nimi dobrze.Pamietaj ze amory/sprezyny wymienia sie parami np: lewy tył/przód,prawy tył/przód.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:25, 12 Maj 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
tak naprawdę to pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdzić skuteczność amortyzatorów na stacji diagnostycznej ,to one sa najważniejsze.charakterystyka twojego zawieszenia po wymianie sprężyn nie uległa zmianie,lub minimalnie, a jaki powód wymiany sprężyn?
Wto 23:50, 12 Maj 2009
blacksentinel
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
Płeć: Mężczyzna

Post
Jedna spręzyna stara była pęknięta na górze jak się okazało po rozbiórce zawieszenia.
Jakby patrzec z przodu samochod minimalnie niżej stał, pękło jakieś jedynie 3 cm spręzyny na samym początku spręzyny przy górnym mocowaniu amortyzatora. Taki ten samochod kupiłem po prostu.
I dlatego zaczełem grzebać w zawieszeniu.
Przy duzych prędkościach np. od 100 km/h wzwyż stukało przy amortyzatorze.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:55, 12 Maj 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin