Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Opel Corsa D 1.3ctdi 2008 - Auto nie odpala za drugim razem.

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Opel Corsa D 1.3ctdi 2008 - Auto nie odpala za drugim razem.
Autor Wiadomość
mcrazy
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocłąw
Płeć: Mężczyzna

Post Opel Corsa D 1.3ctdi 2008 - Auto nie odpala za drugim razem.
Witam Serdecznie

Problem dotyczy Opla Corsy D 1.3 cdti z 2008 roku z przebiegiem 115kkm
A mianowicie... Auto z pierwszym razem... np rano po nocy odpala bez najmniejszych problemów i działa potem jak przysłowiowy 'zegarek'... natomiast gdy tylko zgaszę silnik to już go ponownie nie odpalę... I zaznaczam tutaj że nie ma to znaczenia czy silnik działał 10 sekund czy godzinę... Auto musi wtedy postać nieruszane przez około 1-2 h i sytuacja się powtarza... odpala za pierwszym razem bez problemów i po zgaszeniu już ponownie nie odpala... słychać przy tym jak gdyby 'chciał a nie mógł'

Problem narastał stopniowo a mianowicie ok 2 miesięcy temu czasami auto nie chciało odpalić ale po kilku próbach odpalał i nie było problemów przez następnych kilka dni... Problem z odpalaniem nasilał się z czasem aż doszło do obecnego stanu.

Przez ostatnie 2 miesiące zostały w aucie wymienione : wszystkie 4 wtryski, pompa wtryskowa, czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, dwukrotnie filtr paliwa oraz dwukrotnie świece zapłonowe.

Dodam jeszcze tylko że Auto było podłączane do komputera chyba z 15 razy... najśmieszniejsze jest to, że nie ma żadnych błędów
Na początku był tylko błąd wskazujący na świece ale po wymianie już się nie pokazuje. Auto świeżo po serwisie... nowe filtry i płyny.

Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 12:49, 27 Lut 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak nie chce odpalić to pompka paliwa w zbiorniku paliwa załącza się?bo ta pompka musi podać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:10, 27 Lut 2014 Zobacz profil autora
mcrazy
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocłąw
Płeć: Mężczyzna

Post
Roman59 napisał:
Jak nie chce odpalić to pompka paliwa w zbiorniku paliwa załącza się?bo ta pompka musi podać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.


Co prawda Ciśnienia nie sprawdzałem ale samą pompę wyjmowałem i jestem na 99.99% pewny że działa poprawnie.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:28, 27 Lut 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ciśnienie ona daje 2 do 4 bar tylko żeby się załączała a jest załączane poprzez przekaźnik.I jak opisujesz chce zapalić a nie może,nie raz jest i wtrysk który puszcza na przelew i chwilę trzeba kręcić żeby pompa nabiła ciśnienie do listwy.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:49, 27 Lut 2014 Zobacz profil autora
mcrazy
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocłąw
Płeć: Mężczyzna

Post
Roman59 napisał:
Ciśnienie ona daje 2 do 4 bar tylko żeby się załączała a jest załączane poprzez przekaźnik.I jak opisujesz chce zapalić a nie może,nie raz jest i wtrysk który puszcza na przelew i chwilę trzeba kręcić żeby pompa nabiła ciśnienie do listwy.



Pompa zalancza się w momentach kiedy powinna i ciśnienie wydaje się właściwe, niestety w chwili obecnej nie mam żadnego manometra żeby to zweryfikować.

Poniżej film przedstawiający opisywany problem. Auto odpalałem dzisiaj rano po nocy.

youtube. com/watch?v=V6mOYFERrLQ

PS. przepraszam za taką formę linka ale jeszcze nie jestem zarejestrowany od 24 godzin


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mcrazy dnia Czw 16:16, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Czw 16:15, 27 Lut 2014 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
W dieslu wymieniałeś świece zapłonowe?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:32, 27 Lut 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
soviet100 napisał:
W dieslu wymieniałeś świece zapłonowe?

Ja widziałem odpalenie silnika diesla a nie wymianę świec.
http://www.youtube.com/watch?v=V6mOYFERrLQ


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Czw 21:31, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Czw 21:26, 27 Lut 2014 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
soviet100 napisał:
W dieslu wymieniałeś świece zapłonowe?


Czysta pomyłka. Nie łap za słówka:P

Ja stawiam na pompke w baku zawiesza się ostatnio przerabiałem temat. Ona powinna nonstop chodzić bez przerwy. Prosty sposób na sprawdzenie otwórz tylną kanape przekręć na zapłon i słuchaj czy chodzi. Jezeli nie uderz delikatnie w pokrywe jeżeli ruszy masz przyczyne


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:44, 27 Lut 2014 Zobacz profil autora
mcrazy
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocłąw
Płeć: Mężczyzna

Post
soviet100 napisał:
W dieslu wymieniałeś świece zapłonowe?


Sorry... literówka...

Oczywiście chodzi o świece żarowe.


Cytat:
a stawiam na pompke w baku zawiesza się ostatnio przerabiałem temat. Ona powinna nonstop chodzić bez przerwy. Prosty sposób na sprawdzenie otwórz tylną kanape przekręć na zapłon i słuchaj czy chodzi. Jezeli nie uderz delikatnie w pokrywe jeżeli ruszy masz przyczyne


Sprawdzałem tą pompe... i wszystko jest ok. Włącza się wtedy kiedy powinna i nie słychać żadnych niepożądanych przerywań. Niestety na chwilę obecną nie posiadam manometra aby sprawdzić wartość ciśnienia...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mcrazy dnia Czw 22:42, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Czw 22:35, 27 Lut 2014 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Zobacz sobie czy jak nie chce zapalić to czy na plaku pali


Post został pochwalony 0 razy
Pią 9:31, 28 Lut 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie potrzeba ci manometru odkręć na pompie wysokiego ciśnienia ten uchwyt co trzyma te dwa przewody,wyciąg je lub jeden zasilający włącz stacyjkę i powinien wyciekać olej napędowy,jak wycieka to pompka chodzi i podaje.Przewodów inaczej nie założysz bo zabezpieczenie ci nie będzie pasowało.Po podpięciu pod komputer sprawdzały ci czy przy kręceniu rozrusznikiem czujnik czyta obroty silnika ,jakie ciśnienie jest na listwie.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 9:46, 28 Lut 2014 Zobacz profil autora
ATF
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rolewice
Płeć: Mężczyzna

Post
Chłopaki niech Koluś dopompuje koła, szczególnie zapasowe i problem zniknie.
Szlag mnie trafi jak znów ktoś taki przyjedzie do mnie.
Albo się ma sprzęt i wykonuje zadane pomiary albo jedzie do warsztatu po diagnozę.
Na innym forum pytał gdzie zdobyć Techa 2 !
Pochwalcie się kto ma najsłabiej zabezpieczony warsztat z Techem bo musi być tanio !!!


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:33, 28 Lut 2014 Zobacz profil autora
mcrazy
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocłąw
Płeć: Mężczyzna

Post
UPDATE...

Jako że nawał pracy nie pozwalał na zajęcie się Corsą to minęło troszkę czasu.

Wczoraj troszeczkę pogrzebałem i oto spostrzeżenia.

Ciśnienie na listwie podczas odpalania ok 3,8 - 4,3 bary... podczas pracy ok 3,5 bara ale na wolnych obrotach po pewnym czasie spada do 2,8-3 bara i się utrzymuje.
Podczas próby odpalania kiedy nie chce zapalić ciśnienie nie zmienia się.

Podmieniłem czujniki położenia wału oraz położenia wałka rozrządu i nic to nie dało.

Natomiast zauważyłem, że kiedy silnik pracuje i na chwilkę dodam gazu (do około 3-4k obr.) tuż przed zgaszeniem go, to odpali za każdym razem. Tylko przed każdym zgaszeniem muszę dodać gazu... Jeśli tego nie zrobię problem się pojawia i nie mogę go odpalić przez co najmniej następne 2 godziny.



PS. Panie ATF dzięki za podpowiedź ale nie skorzystam, nie jestem profesjonalistą i nie muszę posiadać wszystkich urządzeń diagnostycznych... A z takimi radami jak Pana sądzę, że nie masz za wiele pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:50, 18 Mar 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To jest ciśnienie na listwie?????czy to jest ciśnienie pompki paliwa w zbiorniku?bo na tym ciśnieniu to nawet nie zadymi.Trzeba podjechać kto ma dobry sprzęt wejdzie w parametry i odczyta jakie jest ciśnienie na listwie wysokiego ciśnienia przy kręceniu rozrusznikiem jak i obroty silnika.Do listwy podłączone są wtryski i ciśnienie z pompy wysokiego ciśnienia,na listwie jest jeszcze czujnik ciśnienia ,regulator ciśnienia i może być jeszcze czujnik temperatury paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 8:51, 20 Mar 2014 Zobacz profil autora
mcrazy
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocłąw
Płeć: Mężczyzna

Post
Roman59 napisał:
To jest ciśnienie na listwie?????czy to jest ciśnienie pompki paliwa w zbiorniku?bo na tym ciśnieniu to nawet nie zadymi.Trzeba podjechać kto ma dobry sprzęt wejdzie w parametry i odczyta jakie jest ciśnienie na listwie wysokiego ciśnienia przy kręceniu rozrusznikiem jak i obroty silnika.Do listwy podłączone są wtryski i ciśnienie z pompy wysokiego ciśnienia,na listwie jest jeszcze czujnik ciśnienia ,regulator ciśnienia i może być jeszcze czujnik temperatury paliwa.


To jest odczyt ciśnienia autelem z czujnika na listwie. Sama listwa w tym aucie jest prosta jak konstrukcja cepa... czujnik ciśnienia i odprowadzenia do wtrysków i pompy... to wszystko...

[url]http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/40/25/24/42/4025244243]zdjęcie...[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 9:44, 20 Mar 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To że jest prosta to wiem tylko ten co odczytywał jest prosty jak cep! bo by ci takich ciaśniej z listwy wysokiego ciśnienia nie podał bo tam ciśnienia zaczynają się od 150 atm do 1800 atm a on ci podał ciśnienie pompy podającej które wynosi od 2-4 bar.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 12:29, 20 Mar 2014 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin