Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna dla mechaników samochodowych
Forum dla mechaników samochodowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Parę pytań odnoście obsługi auta

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:21, 23 Lis 2010    Temat postu: Parę pytań odnoście obsługi auta

mam kilka pytań
1. czy to prawda ze nie nalezy uruchamiac silnika tz rozrusznika jak auto sie lekko toczy do przodu, tyłu? zawsze musi stać w miejscu dlaczego? co tam sie wtedy psuje?
2. Czy to prawda ze nie nalezy uruchamiać auta na światłach mijania tz mamy na stałe włączone mijania i zapalamy silnik wlasnie na świecących sie światłach, podobno moze nam akumulator przez to paść?
3. Czy to prawda ze nie należy uruchamiać silnika na biegu np na 1, lub R mimo tego ze mamy wciśnięte cały czas sprzęgło?
4. czy jesli zapomnieliśmy poluzować sruby jak auto stało i odkręcaliśmy śrube w kole gdy auto było podniesione na podnośniku to czy moglo to przestawić geometrie, zbiezność?
5. z jaką siłą dokręcać śruby w aucie? jak jest podniesione dokręcić na maxa ręką, opuścic auto dokręcic na maxa kluczem rękami na krzyż i na krzyż dokręcić nogą na maxa? odrazu mówie ze klucza dynamometrycznego nie mam a sila ma wynosić 115Nm
6. Czy jeśli instrukcja zaleca wymiane oleju co 15tys km lub raz w roku to mozna tą wymiane wydłużyć do ok 2-3lat, mam 2 auto którym malo jezdze te 15tys km przejade w ok 3 lata co sie stanie jak olej wymienie raz na 2-3 lata po ok 15-20tys km zamiast tak jak trzeba, oleju nie bierze silnik
7. Kiedy nalezy dolać olej? kiedy bagnet wskazuje min? olej powinien być dokładnie po środku? gdy jest w 1/4 nalezy by dolać? Czy mozna dolewac olej gdy silnik jest ciepły?

pozdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jan4426 dnia Wto 11:35, 23 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:25, 23 Lis 2010    Temat postu:

1 Tak to prawda ponieważ wieniec na kole zamachowym jest w ruchu i nie może się wtedy sprzęgać z rozrusznikiem.

2 To też prawda bo bez sensu jest dodatkowe obciążanie akumulatora szczególnie w dieslu przy niskich temperaturach.

3 Można odpalać na biegu ale zawsze przy wciśniętym sprzęgle chociaż nie jest zalecane i mniej bezpieczne bo można się zapomnieć.

4 Raczej nie zależy czym się odkręca.

5 Wystarczy jak dobrze dociągnie się rekami krzyżakiem i to wystarczy oczywiście na krzyż.

6 Wymieniaj jak w instrukcji po dłuższym czasie olej już częsciowo traci swoje właściwości.

7 Na bagnecie powinno być 3/4 stanu przy stanie 1/4 dolej. Jak silnik jest ciepły nożna dolać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:38, 23 Lis 2010    Temat postu:

1. Nawet jak mam wciśnięte sprzęgło? To jak odpalać auto np zimą? Przeciez wtedy ręcznego nie zaciąga sie miec wciśnięty hamulec?

2. No tak ale w niektórych autach można załączyć światła mijania i juz o nich zapomnieć a jak zapłon będziemy mieli wyłączony to światła nie będą sie świecic.

3. Ale czy to nie powoduje dodatkowego obciążenia dla silnika? A jak auto zgasimy przez przypadek tz trzymamy jednocześnie hamulec i sprzęgło i jesteśmy na jedynce myślimy ze jesteśmy na luzie i puszczamy sprzęgło i auto gaśnie momentalnie w miejscu to wtedy cos sie nieszczy? psuje?

4. Przykładowo ze odkręcamy standardowym kluczem.

6. co sie stanie jak ten czas wydłuże 2 krotnie tz 2 lata i 20tys km?

7. dlaczego 3/4? a nie 1/2? nie w polowie?

8. czy to prawda ze zimą nie zaciąga sie ręcznego? i ze nie zaciąga sie go jak auto stoi a nie jezdzi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:34, 23 Lis 2010    Temat postu:

1 Ręczny przecież możesz na chwilę zaciągnąć, nie zaleca się zaciągać np. na noc bo mogą hamulce przymarznąć.

2 Światła mogą załącząć się automatycznie gdy w instalacji wzrośnie wartość pradu z ładowania.

3 Najlepiej zawsze odpalać na luzie i już a jak czasem się zapomnisz i autko zgaśnie to nic sie nie stanie.

4 Zawsze luzuje się na ziemi koła nie powinno się w powietrzu chyba że kluczem pneumatycznym.

6 W oleju bedzię się zbierało coraz więcej opiłków i jego lepkość i smarność juz nie bedzie taka dobra.

7 dlatego 3/4 zeby przy przechyłach ssak pompy zawsze był zanurzony w oleju.

8 patrz punkt 1


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:43, 24 Lis 2010    Temat postu:

1. Ale wytłumacz mi co sie moze zepsuc jak odpalam auto w momencie jak sie toczy 1km/h do przodu czy tyłu przeciez wtedy i to mam wciśnięte sprzęgło wiec kola są odłączone od silnika? źle mówie? i jak poznac ze taka awaria juz wystąpiła?

2. Aha a zaleca sie zaciąganie ręcznego zawsze jak parkuje auto czy lepiej zawsze zostawiac na 1 biegu bez ręcznego? Jak zaparkuje na 2h na mrozie -10C to nie zamarznie? Jeśli np auto stoi kilka dni, tygodni nie jezdzone to ręczny zaciągać czy nie?

3. ale u mnie światła sie nie załączają automatycznie, u mnie jak mam włączone światła mijania na przełączniku to jak wlacze zaplon to sie zapalają i przy rozruchu nie gasną czy takie zapalanie szkodzi akumulatorowi? żarówkom? jest wygodne to napewno bo raz przełącze i zapominam

4. chodzi o to ze odpalam na jedynce lub wstecznym dlatego bo jak zapale auto i jest na luzie to za nic nie moge wrzucic 1 biegu jakby cos blokuje a wystarczy ze auto jest w lekkim ruchu do przodu czy tylu to juz bieg wchodzi albo jak przejade 10km to tez biegi wchodzą ok

5. a jesli zapomni sie poluzować 1 śrube i luzuje sie jak auto jest podniesione to czy to nie przestawi geometrii? zbieżności?

6. ale ile by trzeba przejechac tys km czy lat aby silnik sie zniszczył zatarł? bo chyba wydłuzenie wymiany oleju z 15tys km i 1 roku to 2 lat i 20tys km to nic sie nie stanie?

7. no ale kontrolka od poziomu oleju nigdy mi sie nie zapalała nawet jak na bagnecie było pusto aktualnie mam 1/4 jakbym dolał 1l to by było 3/4 a cos mi sie zdaje ze powinno być dokładnie między min a max?

8. przykładowo jak kupujemy auto z zagranicy i 14letnie z przebiegiem ok 200tys km silnik benzynowy i nie wiemy jaki olej był wlany a chcemy wymienic to jaki najlepiej wlać? półsyntetyk? syntetyk? mineralny? w którą strone sie idzie? czy mozna z mineralnego przejsc na syntetyk czy odwrotnie?

9. jesli nie wiemy jaki olej byl wlany do silnika a trzeba dolac to jaki najbezpieczniej kupic i dolać? jaki gatunek i firma?

10. co ile trzeba wymieniać kable WN i świece i jakie są objawy ze są zużyte?

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:47, 24 Lis 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Poszukaj jak nie znajdziesz odpowiedzi zapytaj. Ja osobiście znalazłem odpowiedzi na 5 twoich pytań bez zadnych problemów.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Śro 11:48, 24 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1062
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 2:10, 25 Lis 2010    Temat postu:

Mam wrażenie ze to taka troche prowokacja:) Ale postaram Ci sie to wytłumaczyć najlepiej jak potrafie.

1)Mozesz to sprawdzić, potrzebujesz kawałek pustej drogi zeby było bezpiecznie, jedziesz dajmy na to 50km/h zrzuc na luz, i przekrec kluczyk gaszac silnik, odczekaj sekunde i sprobuj zapalic. Usłyszysz zgrzyt. Potem jedz z ta sama predkoscia zrob dokladnie tak samo ale po zgaszeniu poczekaj jakies 6- 7 sekund. odpali normalnie. wniosek: Tutaj nie chodzi o polaczenie silnika ze skrzynia biegów ale silnika a dokładniej kola zamachowego z rozrusznikiem. Jesli kolo zamachowe sie obraca, nie bedzie współgrac z rozrusznikiem i odpalajac samochod który sie toczy niszczysz rozrusznik.

2)jesli masz dobry reczny czyli np nie pozapiekane, pozadzierane linki to jesli nie ma powaznego mrozu mozesz zaciagac reczny. Najlepiej zostawiac na 1 biegu albo na wstecznym(mniejsze przełożenie - mniejsze prawdopodobienstwo ze sie stoczy). Nikt Ci nie powie czy przy - 10 zamarznie czy nie. zalezy to od stanu hamulców, od ilosci wody która sie tam zbiera i napewno bezpieczniej bedzie nie zaciagac recznego, tak samo jak samochod długo stoi.

3) generalnie jest to szkodliwe bo, swiatła zapalaja sie kiedy właczysz stacyjke na zapłon, i w momencie rozruchu pobieraja prad, wiec mniejsze natezenie idzier na rozruch. Gdybys miał starego diesla i -20stopni na dworze to bys wiedział o czym mowie. dla zarówek tez nie jest to bez znaczenia - przy zaplonie dostaja 12v a podczas rozruchu chodzi juz alternator i podaje 14.4V wiec nagle skacze napiecie, przy zmiennym netezeniu - moga sie czesciej przepalac.

4) Jesli tak masz to albo padaja Ci synchronizatory, albo masz cos nie tak z olejem w skrzyni - za mało, zbyt gesty(najbardziej prawdopodobne). Swoja droga ciekawi mnie jak przejedziesz 10km skoro nie potrafisz wrzucic biegu:P Musisz mieszkac na sporej górce:p

5) Jesli zapomina sie o takich rzeczach to lepiej nie brac sie za okrecanie koła. Odkrecasz kolo gdy samochod stoi na ziemi bo tak jest wygodniej poprostu. Ciekawe jak odkrecisz kolo które jest w powietrzu. nawet jesli bedzie na biegu bedzie ciezko i niewygodnie. Geometria na 100% sie nie przestawi bo odkrecasz kolo od piasty i nie ma sie tam co przestawic. Kolo do piasty przykrecone jest scisle, bez mozliwosci regulacji.

6) Skoro producent zaleca wymiane np co 15 tys km to chyba to przemyslał i sprawdził. Jesli wydłuzysz okresy wymiany oleju to zminiejszysz trwałosc silnika:/
Niektore silniki przejezdzaja milion kilometrów, a niektore sto tys i na złom. Zalezy od konstrukcji, sposobu uzytkowania...

7) Bo moze nigdy nie wpadłes w ostry zakret wystarczajaco szybko:) generalnie powinno byc zawsze ponad połowa, a najlepiej okolo 3/4 jak pisze kolega. jak piszesz miedzy min a max masz jakies 1.5 litra roznicy, a to juz sporo jesli chodzi o prawidłowy rozruch i odpowiednie smarowanie.

Cool Zasada jest taka ze jesli silnik jest absolutnie zdrowy to jezdzisz na syntetyku, potem połsyntetyk i mineralny. i zawsze idzie sie w ta strone. jesli niewiadomo co bylo wczesniej a przebieg ponad 200tys to zalecałbym mineralny. Bo jesli byl mineralny a zalejesz syntetyk to moze sie zwiekszyc spalanie oleju.

9) najlepiej zrobic wymiane oleju, poprostu. Bo jak zaczniesz dolewac cos do niewiadomo czego to moze byc problem , nie wszystkie oleje sie ze soba mieszaja. a jaki gatunek i firma? To zalezy ile masz pieniedzy i jak bardzo lubisz swoj samochod.

10) Kable wymienia sie jak sa zuzyte czyli nie daja iskry, iskra przeskakuje pomiedzy kablami itp. Swice w zaleznosci od modelu samochodu,rozne modele - rożny przebieg ale najczesciej jesli tego wymagaja. Co do objawów to najczesciej spadek mocy wynikajacy z tego ze na jeden tłok nie pali. Przy gazie swiece wymienia sie czesciej.

Mam nadzieje ze rozwiałem watpliwosci, przynajmniej sie starałem:) pozdro:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:52, 25 Lis 2010    Temat postu:

1. Mnie chyba nie rozumiesz, chodzi mi o odpalanie takie zwykle np parkuje pod blokiem po 3h ide do auta auto jest na jedynce bez ręcznego wciskam sprzęgło i odpalam i w momencie jak odpalam silnik auto leciutko sie ztoczy do przodu lub tyłu bo nie jest na równej powierzchni czy takie odpalanie szkodzi? czy musowo przed odpaleniem musze trzymac hamulec lub zaciągnąć ręczny?

2. A jesli niema zimy a jest lato a np auto stoi nieużywane ponad tydzień, miesiąc czy wtedy zaciągając ręczny niszczymy go? moze latem przy ponad 30C ręczny sie zablokowac tz hamulce później nam nie odpuszczą?

3. a jesli mamy światła typu ksenony to czy mozna je zapalać jak silnik nie pracuje? one sie zapalają automatycznie? jak to działa?

4. olej niedawno wymienialem na nowy w skrzyni biegów i wlalem taki sam typ jak każe instrukcja ale inną markę TOTAL zamiast ELF
jest tak jak silnik nie pracuje biegi wchodzą ok, jak silnik odpale i jest zimny to jedynki za nic nie moge wrzucic bo cos blokuje, musze ruszyć z 2 biegu i w momencie jak sie autko wolniutko toczy jedynka wchodzi bez problemu to samo jak sie leciutko to czy do tyłu to bieg 1 wchodzi ok, i to samo jest ze wstecznym jak silnik zimny to wchodzi wsteczny ale wydaje okropny zgrzyt, jak silnik cieply to jedynka na postoju wchodzi duzo lepiej, wsteczny bez zgrzytu a inne biegi wchodzą zawsze tak samo, staram sie juz odpalac auto na wstecznym lub na jedynce zeby nie męczyć sie z ruszeniem z miejsca

5. A wiesz jak miałem przykręcone śruby w kole? mechanicy przykręcali mi przednie kola pneumatykiem i zeby je odkręcic przy zmianie opon to musiałem podjechać prostopadle do ściany docisnąć klucz do drewienka a drewienko o ściane i skakałem jak głupi po kluczu i wkończu słychać było strzał i śruby puszczały 1 za 2
tylne koła przykręciłem własnoręcznie, dokręciłem nogą na maxa ale problemów z odkręceniem nie miałem, zresztą jak sie powinno dokręcać śruby w kołach jak sie niema klucza dynamometrycznego?

6. 1mln km na jednym oleju? aha a czy dam sam rade wymienic olej +filtr dysponując zwykłym podnośnikiem?

7. Wg instrukcji 2l jest między min a max czyli jak mam 1/4 bagnetu kupic w hipermarkecie 1l półsyntetyku musi byc tej samej firmy? zresztą nie pamiętam jakiej firmy tam olej był lany, ale pewnie półsyntetyk, moge kupic 1l jakiegos lotosu i wlać? W instrukcji pisze ze jak poziom spanie poniżej min to dolać olej nie wcześniej.

8. Przebieg auta to 200tys km a możliwe ze 300-400tys km tego nikt nie sprawdzi przeciez a wlałem półsyntetyk a nie wiedzialem jaki olej był wcześniej lany. Pamiętam ze jak kupilem auto to jeszcze przed wymianą oleju było 1/2 na bagnecie i jak wyleciałem na autostrade i ciągłem do odcięcia tz przedmuchiwałem wydech Very Happy to po paru dniach na bagnecie było pusto, dlaczego? I po tym wymieniłem olej na nowy półsyntetyczny razem z filtrem oleju i po tym zabiegu pokazywało 1/2 skali cały czas teraz po 10tys km pokazuje 1/4 skali wiec oleju nie bierze tak jak wcześniej?

9. Np firma Mobil 1 półsyntetyk to dobry olej? a lotos półsyntetyk?

10. A słyszałem opinie ze kable wymieniamy co 60tys km lub częściej, a świece tez co 60tys km a na gazie co 20tys km czy co 15tys km
jak jezdze na gazie a świec ani kabli nie wymienialem to jest sens wymiany jest jezdzi auto ok? to po co wymieniac jesli są dobre? A jaki kolor powinny miec świece? Moje są całe białe ok? Mam sekwencje.

11. Podejrzewam że mam niesprawny termostat, ponieważ wentylator od chłodnicy załącza mi sie ok tydzień w roku w czasie największych upałów i temp silnika zawsze wynosi prawie połowe jakies 4/10 skali ale nigdy wiecej nigdy nie przekracza polowy, jest jakby przyklejona do 4/10 skali, ale latem nawet przy +30C jak jade autostrada ponad 140km/h to spada do jakis 1/3 skali, jednak auto gazu pali tyle ile ma palic a nawet mniej, w zimie ogrzewanie dziala moze jakos mocno nie grzeje ale mozna jechac spokojnie w swetrze przy -10C i juz po 10km jest cieplo
Czy jesli na razie nie mam kasy na termostat to czy moge go narazie nie wymieniac? Grozi to czyms? Zauwazyłem ze od jesieni do wiosny jak na dworze jest zimniej to auto caly czas kopci na biało ale nie dymem tylko parą wodną i to nawet jak jest rozgrzane po trasie 50km takze kopci, jak jest zimne to jak parowóz, inne auta nie kopcą tak, to właśnie jest od tego ze silnik jest nie dogrzany?

12. Czy jeśli kręcę silnik do odcięcia to mu to szkodzi? przy jakis 6500 włącza mi sie pb a przy 6800 mam odcięcie, czy to prawda ze raz na tydzień trzeba auto przkręcic do odcięcia na kazdym biegu zeby sie odmuliło? przedmuchało?

Bardzo dziękuję Ci za pomoc
pozdrawiam i życzę szerokości:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1062
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 1:08, 26 Lis 2010    Temat postu:

Wiesz, chyba sie nie dogadamy..... Po Twoich postach na forum widać ze sam sobie robisz problemy.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michalbujak3
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:09, 26 Lis 2010    Temat postu:

Ciężko odpowiedziec na tyle pytan tym bardziej ze juz kilka razy padła odpowiedz według mnie wyczerpująca i zrozumiała. Utrudniasz.. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin