Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
passat b3- DZIWNE OBJAWY SILNIKA

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
passat b3- DZIWNE OBJAWY SILNIKA
Autor Wiadomość
Gość







Post passat b3- DZIWNE OBJAWY SILNIKA
Witam. Problem dotyczy passata b3 2.0 8v, symbol silnika 2E

Objawy (NA BENZYNIE): * zazwyczaj na zimnym silniku falują obroty tzn. spadaja do ok 700-800 i gwałtownie podbijane są do 2000 i tak cały czas na biegu jalowym. Jednak gdy odpale go by sobie pochodził (rozgrzał sie) bez dotykania pedału gazu, przez jakis czas chodzi równo po czym zaczyna sprawiac wrażenie jakby był zalewany paliwem - nierówne i coraz niższe obroty, w tym momencie po wrzuceniu biegu (tzn. jazda) zaczyna przerywać, czasem mija mu to po przejechaniu kilku km ale nie zawsze....kolejna dziwna rzecza jest to ze nastepnego dnia potrafi pracowac juz w miare dobrze...

Szukając problemu wymieniłem mu kopułke i palec(BERU), świece i przewody(NGK), ustawiony zapłon, wymieniony czujnik temp.(tanizna TOPRAN i to mnie zastanawia z żółtym paskiem niby do tego silnika org był ziel, ale po nr jest niby to samo) nowy olej, rozrząd, silnik nie kopci nie bierze oleju, nie ma przedmuchów.

Brak mi już konkretnego pomysłu bo pozostaje jeszcze kilka rzeczy do wymiany, lecz to wszystko mogłoby sporo kosztować a nie wiem czy przyniosłoby skutek. Dodam jeszcze że swiece sa okopcone, co sugeruje mieszanke zbyt bogata, ale nie wiem co odpowiada za jej ustawienie w tym silniku

Jeśli ma ktoś wiedze na temat tego silnika i mógłby pomóc z gory serdeczne dzieki

Pozdrawiam[/url]
Śro 17:56, 03 Lut 2010
Gość







Post
Miałem podobny przypadek w takim Passacie i winna była słaba masa silnika, popuścił się przewód. Ale może to być też wina silniczka krokowego regulacji wolnych obrotów. Może być brudny, albo się zacina.
Śro 18:16, 03 Lut 2010
Gość







Post
do kolegi dab

jutro zmieniam silniczek krokowy jak to nie pomoze to podpowiedz mi jak najlatwiej zrobic ta mase? moze dodatkowa mase ??
Śro 19:24, 03 Lut 2010
krzyg
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

Post
adi_8544 napisał:
do kolegi dab

jutro zmieniam silniczek krokowy jak to nie pomoze to podpowiedz mi jak najlatwiej zrobic ta mase? moze dodatkowa mase ??

I tak bez końca będziesz wymieniał wszystko, aż trafisz?Może najpierw sprawdż ten śilniczek krokowy, czy w ogóle chodzi.Zdejmij złącze i pod dwa górne piny zapodaj napięcie z aku z rózną biegunowością.Jak będzie sprawny to będzie cofał, lub uchylał przepustnicę.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:12, 03 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
kiedys wymienialem silnik w tym aucie i krokowy został mi od poprzedniego wiec podmienie i zobacze tylko nie wiem czy to jest powodem wg. mnie zalewania/ ale jutro bede wiedzial wiecej i napisze co i jak
Śro 23:14, 03 Lut 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdź czujnik ciśnienia bezwzględnego ,wypnij mu wężyk i zatkaj palcem.Jest na ścianie czołowej.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 0:31, 04 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Masa to jest przewód łączący silnik z nadwoziem. Czyli kupujesz w sklepie jakąkolwiek plecionkę miedzianą może być nawet id malucha i przykręcasz ją z jednej strony pod śrubę w nadwoziu a z drugiej strony pod śrubę w silniku.
Czw 10:18, 04 Lut 2010
turboplus+
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
napisane na benzynie . to na gazie tez to chodzi:)??? jesli tak to nie ma takich objaw na gazie?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:51, 04 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Tak na gazie chodzi po rozgrzaniu silnika bo jak jest zimny to przy hamowaniu gasnie ale to zima, itd.
Instalacja jest jakas zwykła bez kompa...

Dziś zauważylem ze spod jednej ze świec leci olej, wykreciłem i gwint wydaje sie byc ok, nie mam pojecia skad to się wzielo wczesniej bylo ok..normalnie masakra


Cytat:
Sprawdź czujnik ciśnienia bezwzględnego ,wypnij mu wężyk i zatkaj palcem.Jest na ścianie czołowej.


po lewej/prawej stronie silnika bo nie wiem ?
Czw 16:49, 04 Lut 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ściana czołowa lub podszybie czujnik w kształcie prostokąta do niego idzie wężyk od podstawy wtrysku i kostka z trzema kablami.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:28, 04 Lut 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Czujnik ciśnienia atmosferycznego.

Czujniki ciśnienia stosowane do określenia ciśnienia w kolektorze dolotowym silnika oraz ciśnienia atmosferycznego. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym zastępuje przepływomierz powietrza. Zadaniem czujnika jest ciągły pomiar ciśnienia zasysanego powietrza w przewodzie zbiorczym kolektora dolotowego. W związku z tym czujnik ciśnienia jest połączony przewodem elastycznym z odpowiednio dobranym miejscem w kolektorze dolotowym.
A to fotosik tego czujnika;
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:54, 04 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Witam. Dzis zajrzałem do auta by sprawdzic rzeczy o ktorych pisaliscie wiec tak... masa wydaje sie być ok, po dołozeniu drugiej 0 zmian, czujnika takiego jak pisze roman59 nie ma...to auto posiada przeplywomierz i moze dlatego, krokowy jest sprawny... Natomiast zauważyłem że pod korkiem jest tzw. mleko, poci sie na uszczelce miedzy głowica a blokiem, ubywa plynu....Ale plyn nie jest pomieszany z benzyna czy olejem, stan oleju ok, i nie ma problemów z odpalaniem czy to uszczelka czy nie uszczelka?? sam juz nie wiem...moj mechanik twierdzi ze nie...

po przytrzymaniu go na wyższych obrotach i puszczeniu na wolne jest super a po chwili znów zaczyna brzydko pracowac...
Pią 17:42, 05 Lut 2010
turboplus+
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Jak dla mnie to sa typowe objawy uszczelki pod glowica .. chyba ze juz silnik ma takie przedmuchy i z tad to mleko ale co wtedy by sie zplynem dzialo:) wiec tak jak pisalem dla mnie to uszczelka, jeszcze glowica moze byc peknieta. nie przegzałes silnika???


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:08, 06 Lut 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
adi_8544 napisał:
Witam. Dzis zajrzałem do auta by sprawdzic rzeczy o ktorych pisaliscie wiec tak... masa wydaje sie być ok, po dołozeniu drugiej 0 zmian, czujnika takiego jak pisze roman59 nie ma...to auto posiada przeplywomierz i moze dlatego, krokowy jest sprawny... Natomiast zauważyłem że pod korkiem jest tzw. mleko, poci sie na uszczelce miedzy głowica a blokiem, ubywa plynu....Ale plyn nie jest pomieszany z benzyna czy olejem, stan oleju ok, i nie ma problemów z odpalaniem czy to uszczelka czy nie uszczelka?? sam juz nie wiem...moj mechanik twierdzi ze nie...

po przytrzymaniu go na wyższych obrotach i puszczeniu na wolne jest super a po chwili znów zaczyna brzydko pracowac...

To znaczy że masz wielopunktowy wtrysk?jak tak to wolnych obrotach ściągaj po kolei kostki z wtrysków i zauważysz na którym najgorzej chodzi,może wtrysk paliwa a może i być słabe ciśnienie na listwie[zawór zwrotny na listwie pompa paliwa w zbiorniku]


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:29, 07 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
dla mnie tez to wyglada na uszczelke, wzrastajace i wysokie obroty bo lapie lewe powietrze mam racje??
Nie 16:33, 07 Lut 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
adi_8544 napisał:
dla mnie tez to wyglada na uszczelke, wzrastajace i wysokie obroty bo lapie lewe powietrze mam racje??

Chyba że pod kolektorem ssącym bo pod głowicą nie ma nic wspólnego z łapaniem lewego powietrza.

EDIT by Mod


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:38, 07 Lut 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Witam po kilku dniach nieobecności.

W tym czasie w passacie sprawdziłem wlaściwie wszystko o czym pisaliscie dodatkowo bylem u 2 mechanikow ktorzy wykluczyli uszcz. pod głowica, zostala ustawiona IG, wywalone jakies przeróbki gazowników, silnik krokowy ok, posprawdzane wszystkie weze podcisnienia itd. problem jakos sie zmniejszyl i smigam na gazie, ale wczoraj znow problem rano bo tracil moc na benzynie( rano musze jechac na benzynie jak zimny) gaz ok...mialem w nim do wymiany termostat bo sie zacinal, wiec mowie zrobie termostat i go przejze. wiadomo po wymianie troche plynu gdzies ucieklo zalalem to co bylo wciagnal i w droge....zdziwilem sie troche bo wszystko bylo ok chodzil tak jak dawniej mowie no super..ale nagle kontrolka miga ze brak plynu kupilem na stacji plyn i dolalem jak dolewalem nie byl nawet zapowietrzony...dolalem plynu i zostawilem go by sie nagrzal i wciagnal sobie tyle ile potrzebuje i tu znowu zaczelo sie to samo w momencie otwarcia termostatu zaczal wyrzucac plyn zapowietrzac sie a obroty szalaly i na gazie i na benzynie....teraz moje pytanie, wiem ze ta cala historia dziwnie wyszla, ale czy plyn moze miec jakis wplyw na prace silnika i takie dziwne rzeczy??
Nie 11:15, 14 Lut 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zmień korek od naczynia wyrównawczego i się uspokoi wyrzucanie płynu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 14:39, 14 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie 14:38, 14 Lut 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin