Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Planowanie glowicy Rover 45 2003 1.8 16V

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Planowanie glowicy Rover 45 2003 1.8 16V
Autor Wiadomość
orzeeel
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Planowanie glowicy Rover 45 2003 1.8 16V
Witam,

Postanowiłem sam zmienić uszczelkę pod głowicą. Rozebrałem cały silnik i wyjąłem głowicę. Chcę ją przygotować do planowania. Chciałbym zapytać czy muszę wyjmować również zawory do planowania czy można zrobić planowanie bez wyciągania zaworów.

Również jakie pomiary zrobić na głowicy, aby mieć 100% pewność, że wszystko będzie sprawne. Słyszałem także, że czasem szlifuje się gniazda zaworów, nie wiem czy to robić.

Na starej uszczelce silnik 1.8 16v chodził troszkę głośno, było słychać delikatny stukot zaraz po odpaleniu, po 5 minutach wszystko cichło i chodziło ok. Przewiduje ze to był efekt przecieku płynu chłodniczego. Auto ma przejechane 120 tys.

Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Pozdrawiam
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:02, 22 Gru 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja jednak myślę że to zawory się tłukły


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:17, 22 Gru 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Trzeba było tylko podnieś wałki wymienić popychacze i nie podnosił byś kosztów.Uszczelka nie ma nic do hydrauliki a to właśnie słychać było hydraulikę dopóki się nie wypełniły olejem to stukały.Który się popychacz lekko wciska to go wymień.Zawory jak nie puszczają to nic nie kombinuj tylko uszczelka i zakładaj głowicę.Jak chcesz szlifować głowicę to zobacz czy zawory nie wychodzą po za głowicę jak nie to nie wyjmuj.Sprawdzisz to jakimś liniałem.Gdzie ten płyn ci wyciekał?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:36, 22 Gru 2013 Zobacz profil autora
orzeeel
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Miałem zółta maź w silniku. Stara uszczelka rzeczywiście puściła w dwóch miejscach, co widać gołym okiem. Auto miało syf w silniku wlałem olej na 2 dni na przeczyszczenie i przepłukanie i ponownie wlałem elf 10w40 po tygodniu zauważyłem znowu zółta maź. Temp wariowała przy większym obciążeniu oraz brak ogrzewania w samochodzie. Doszedłem do wniosku że to uszczelka.

Co mam teraz zrobić, wyjąłem już 2 zawory bo się rozpędziłem? Jak ustawić te zawory bo tam jest sama sprężyna bez żadnej śruby.

Swobodnie chyba można planować głowicę bez wyciągania zaworów bo nie wychodzą poza głowicę. Czy opiłki podczas obróbki nie dostaną się do głowicy?

Pomogłeś kolego i to bardzo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:02, 22 Gru 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To jak widać że uszczelka puszczała to głowię przeszlifuj.Kup sobie benzynę ekstrakcyjną i nią wymyjesz,po umyciu wydmuchasz.Świece do szlifowania wykręć to chłodziwo przy szlifowaniu będzie wylatywać przez otwory.Zawory włóż tam gdzie były,zaworów nie ustawiasz bo są popychacze hydrauliczne i nie ma co ustawiać.Po skręceniu i ustawieniu rozrządu pokręć silnikiem parę razy w koło żeby się popychacze poustawiały.Po odpaleniu nie dawaj gazu niech sobie chodzi na wolnych obrotach to się popychacze odpowietrzą i zacznie chodzić cicho.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:42, 22 Gru 2013 Zobacz profil autora
orzeeel
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Wszystkie popychacze wyszły wyciągane magnesem. Miałem problem tylko z jednym który nie chciał wyjść i musiałem użyć większego magnesu, ręcznie złapałem i wyciągnąłem. Czy jest jakaś procedura na sprawdzenie tych popychaczy?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:04, 22 Gru 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin